رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 318611

خواص موز | معجزه موز برای پوست و بدنسازی

ساعت24- موز از لذیذ ترین میوه هاست که اکثر مردم به آن علاقه دارند روشن است که پی بردن به خواص این میوه لذیذ می تواند اهمیت زیادی داشته باشد در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص بینظیر این میوه شفا بخش و پر انرژی میخواهید بدانید برای شما آماده کردیم

84
html>

شما می توانید موز را به صورت خام یا مخلوط در اسموتی مورد علاقه خود میل کنید. شما می توانید از ساندویچ کره بادام زمینی و موز خانگی خود ، نان موز یا کلوچه موز لذت ببرید. امکانات فراوان است.

به علاوه ، موز:

در تمام طول سال در فروشگاه های مواد غذایی شما یافت می شود
به راحتی ذخیره می شوند
وقتی در حال حرکت هستید ، موز خود را میل نمائید.

همه اینها - و آنها واقعاً برای شما خوب هستند.

ویژگی های موز :

ویژگی اول:

مقدار مناسب کربوهیدرات: مانند همه میوه ها ، موزها کربوهیدرات دارند. اما افراد مبتلا به دیابت نمی توانند از آنها لذت ببرند. اگر به دیابت مبتلا هستید ، در صورت نیاز به میان وعده می توانید از نیمی از موز لذت ببرید.

ویژگی دوم:

آنها همچنین رژیم کم کربوهیدرات را خراب نمی کنند. یک موز متوسط حدود 27 گرم به شما کربوهیدرات می دهد.

ویژگی سوم:

هیچ مخفی نیست که مقدار مناسب فیبر در رژیم غذایی برای شما مناسب باشد. یک موز با اندازه متوسط 3 گرم از فیبر روزانه را برای شما تامین می نماید. این تقریباً 10٪ چیزی است که شما هر روز به آن نیاز دارید. این تقویت باعث می شود روده های شما به بهترین شکل ممکن کار کنند. همچنین می تواند به کنترل کلسترول و فشار خون شما کمک کند و به التهاب کمک کند.

ویژگی چهارم:

به طور کلی ، غذاهایی که فیبر زیادی دارند باعث می شوند بدون کالری اضافی احساس سیری کنید. همچنین اگر می خواهید چند پوند از وزنتان کم کنید ، موزها را به یک انتخاب خوب تبدیل می کند.

پیشنهاد می شود بخوانید :طرز تهیه کاپ کیک موز و نوتلا

پتاسیم قدرتمند: این ماده معدنی نقش مهمی در سلامت قلب دارد. غذاهای سرشار از پتاسیم به مدیریت فشار خون شما کمک می کنند پتاسیم همچنین دیواره رگهای خونی شما را شل می کند و این به پایین آمدن فشار خون کمک می کند.

فواید پتاسیم

1-ممکن است خطر سکته مغزی را کاهش دهد
2- می تواند به سالم ماندن استخوان ها کمک کند
3- به عضلات شما کمک می کند تا بهتر کار کنند

نکته مهم: اگر مشکل کلیوی دارید ، مصرف بیش از حد پتاسیم برای شما خوب نیست. با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید چه مقدار باید داشته باشید.

فواید موز برای معده

به نظر می رسد موز نیز برای معده شما مفید است.

این میوه زرد منبع پربیوتیک است. پربیوتیک کربوهیدرات هایی است که شما هضم نمی کنید ، اما آنها یک منبع غذایی برای پروبیوتیک های پر طرفدار هستند. اینها باکتری های خوبی هستند که در روده شما وجود دارد.

آنها همچنین می توانند کمک کنند:

1-عفونت های مخمر و مجاری ادراری را بهبود بخشید
2-برخی از عفونت های دستگاه گوارش را درمان کنید
3-سندرم روده تحریک پذیر را آسان کنید
4-عدم تحمل لاکتوز را کاهش دهید
5-روی برخی از علائم آلرژی اثر دارند.

خواص موز

خواص موز

موز یکی از محبوب ترین میوه های مناطق گرمسیری است که بیشتر در مناطق حاره ای شرق آسیا و شبه جزایر مالزی و استرالیا که رطوبت خوبی دارد کشت می شود، برخی به اشتباه بر این باورند که موز به خاطر بلندب و مستقیم و محکم بودنش درخت است در صورتی که واقعیت این چنین نیست شاخه های موز پس از میوه دادن خشک می گردد و با توجه به اینکه ممکن است به بلندی دو تا 8 متر هم برسد به اشتباه درخت تلقی می گردد. میوه موز بصورت خوشه ای و در انتهای ساقه تشکیل می گردد.

در طبیعت معمولا 4نوع موز وجود دارد نتایج یک مطالعه در کالج سلطنتی لندن نشان دهنده این است که موز میتواند از بروز علائم آسم در کودکان و نوجوانان جلوگیری نماید.

بیشتر کشورهای که سهم قابل توجهی در تولید و صادارت موز دارند به ترتیب عبارتند از:هند،چین، اوگاندا، فیلیپین و اکوادور که به ترتیب جز بزرگترین تولید کنندگان و اکوادور، کاستاریکا، کلمبیا و فیلیپین جز بزرگترین صادرکنندگان موز در جهان هستند در ایران هم در بلوچستان به طور گسترده ای این گیاه کشت می گردد.

خواص موز برای پوست

یکی از عجیب ترین دستاورد دانشمندان که تا کنون به ذهن بسیاری نرسیده بود و از آن با بی تفاوتی می گذشتند خواص سرشار پوست موز برای پوست می باشد

پوست موز دارای:

آنتی‌اکسیدان‌ها ویتامین‌B12
ضدقارچ‌ها ویتامین‌B6
ضدباکتری‌ها منیزیم
آنزیم‌های مفید برای بدن پتاسیم

برای رهای از جوش های آکنه کافیست:

مرحله اول:

پوست خود را با آب سرد بشویید و بعد با حوله خشک کنید سپس با قسمت داخلی پوست موز نواحی که جوش های اکنه دارند ماساژ دهید این کار را به مدت 5 دقیقه ادامه دهید


مرحله دوم:

بعد از آن 20 دقیقه به پوستتان فرصت دهید تا مواد را جذب کند سپس با آب سرد پوستتان را بشوئید و این کار را روزی 3 بار تکرار کنید شاهد نتایج شگفت انگیز آن می گردید.

خواص موز برای کودکان

خواص موز برای کودکان

کمتر کودکی در جهان پیدا می شود که خوردن موز را دوست نداشته باشد چرا که شیرینی طبیعی است موز برای توسعه عضلات و بهبود رشد نوزادان بسیار موثر است موز با داشتن مقادیر فراوان پتاسیم الکترولیت سوخت کافی برای عضلات را فراهم می نماید و می تواند جریان شیمیایی خون را تنظیم کند.

دیگر مواد مفید موز برای نوزادان:

ویتامین آ کلسیم
ویتامین ب6 منیزیم
ویتامین ث آهن

این مواد مغذی زمینه را برای رشد هر چه بیشتر و بهتر نوزادان را فراهم می نماید.

خواص موز برای بدنسازی

خواص موز برای بدنسازی

اگر به دنبال میوه ای هستید که بتوانید آن را جایگزین گوشت کنید بهتر است از موز استفاده نمایید موز میوه ای گرم و پر انرژی است که ارزش غذایی بالایی دارد، موز به دلیل اینکه حاوی سه نوع قند ساکاروز، فروکتوزو گلوکز است سطح انرژی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد در نتیجه برای تمرینات سنگین بدنسازی که نیاز زیادی به انرژی زیاد دارد بهترین گزینه است پتاسیم موجود در موز برای بعد از تمرین می تواند جایگزین خوبی برای پتاسیم از دست رفته حاصل از تمرینات گردد.

خواص موز برای کاهش قند خون

آنچه باعث سلامت موز می شود ، پکتین های موجود در آن است: فیبر محلول در آب که در روده جمع می شود و در نتیجه هضم را کند می کند. در ترکیب با نشاسته میزان قند خون را تنظیم می کند و اشتها را فرو می نشاند .

در افراد سالم ، خوردن موز باعث بالا رفتن ناگهانی سطح قند خون نمی شود. با این حال ، توصیه نمی شود که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 موز رسیده زیادی مصرف کنند. اگر به هر حال موز خورده شد ، باید به سطح قند خون توجه شود.

خواص موز  |  معجزه موز برای پوست و  بدنسازی

فواید موز

به لطف ترکیب منحصربفردش، گوشت موز یک متحد واقعی برای سلامت روزانه است. تسکین دهنده، سرشار از فیبر غذایی و ریزمغذی ها، جای خود را در یک رژیم غذایی سالم، متنوع و متعادل دارد.

موز و زخم معده

برخی از مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان می دهد که موز به شکل عصاره ( بلکه انواع دسر) می تواند از پوشش معده در برابر زخم محافظت کند. یک مطالعه نشان داد که عصاره 2 نوع موز رشد یافته در تایلند پتانسیل محافظت از معده موش ها را دارد. با این حال، فقط نوع هوم در بهبود زخم ها موثر است. این نوع موز نزدیک به کاوندیش، رایج ترین نوع موز در جهان است. با این حال، تحقیقات فعلی برای توصیه موز برای پیشگیری یا درمان زخم معده کافی نیست.

موز و اسهال مزمن

چندین مطالعه انجام شده نشان داده است که خوردن موز می تواند علائم اسهال مزمن را در کودکان کاهش دهد. در برخی موارد، مخلوط برنج پخته و چنار یا مخلوط برنج و پکتین می تواند باعث کاهش تعداد و وزن مدفوع و همچنین مدت زمان اسهال در نوزادان شود. در موارد دیگر، مصرف موز نارس (نصف تا 3 موز در روز بسته به سن کودکان) باعث تسریع در بهبود اسهال حاد و مزمن می شود. مطالعه دیگری در ونزوئلا نشان داد که رژیم غذایی حاوی غذاهای چنار پخته شده باعث کاهش تعداد و وزن مدفوع، مدت زمان اسهال و افزایش وزن در مقایسه با رژیم غذایی سنتی مبتنی بر ماست می شود.

علاوه بر این، موز نارس حاوی نشاسته مقاوم است، نوعی قند که در برابر عملکرد آنزیم های گوارشی (مانند فیبر غذایی) مقاومت می کند و در روده بزرگ باقی می ماند. تحت تأثیر فلور روده، نشاسته هضم نشده در آنجا تحت تخمیر قرار می گیرد و آن را به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (مثلاً اسید بوتیریک) تبدیل می کند. اینها جذب مایع و نمک را در روده بزرگ تحریک می کنند و در نتیجه از دست دادن آب در مدفوع را کاهش می دهند. اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه همچنین به طور غیر مستقیم نفوذپذیری روده کوچک را بهبود می بخشد، پدیده ای که به تسکین علائم اسهال کمک می کند.

موز و بیماری های قلبی عروقی

یک مطالعه نشان داد که خوردن مقدار زیادی موز در طول وعده غذایی (400 گرم یا بیش از 3 موز) باعث کاهش رادیکال های آزاد در بدن 2 ساعت پس از غذا می شود. این رژیم باعث کاهش اکسیداسیون کلسترول LDL (کلسترول بد) می شود، فرآیندی که به بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. با این حال، برای هدف قرار دادن اثرات موز در درازمدت و با دوزهای متوسط تر، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

موز و دیابت نوع 2

گفته می شود نشاسته مقاوم (نوعی قند) در موز نارس به کاهش وزن در افراد چاق مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند و همچنین حساسیت سلول ها را به انسولین بهبود می بخشد. همچنین تصور می شود که عصاره نشاسته مقاوم از موز نارس ترشح انسولین و گلیسمی (سطح قند خون) را در افراد سالم و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد.

محققان مشاهده کرده اند که نشاسته مقاوم جذب قندهای مصرف شده به طور همزمان را کاهش می دهد که منجر به افت قند خون (قند خون) می شود. علاوه بر این، مصرف منظم نشاسته مقاوم منجر به افزایش بیشتر گرلین در زمان غذا می شود، هورمونی که با بهبود حساسیت به انسولین مرتبط است.

موز و آنتی اکسیدان ها و کاروتنوئیدها

اگرچه موز جزو میوه هایی نیست که حاوی بیشترین آنتی اکسیدان است، اما همچنان دارای ظرفیت آنتی اکسیدانی بالایی است که احتمالا می تواند از برخی سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های مزمن مختلف جلوگیری کند. گفته می شود موز بسیار محبوب کاوندیش حاوی دوپامین است، مولکولی از خانواده کاتکول آمین ها. دوپامین فعالیت آنتی اکسیدانی مشابه ویتامین C، قوی ترین آنتی اکسیدان محلول در آب را نشان داد. از آنجایی که موز حاوی دوپامین و ویتامین C است، این می تواند ظرفیت آنتی اکسیدانی بالای آن را توضیح دهد. چنار همچنین منبع مهمی از چندین ترکیب فنلی است که به خوبی توسط بدن جذب می شوند و در نتیجه پتانسیل آنتی اکسیدانی آنها بهینه می شود.

یک آنتی اکسیدان فلاونوئیدی به نام لوکوسیانیدین از چنار نارس استخراج شده است. این ترکیب اثر محافظتی در برابر فرسایش مخاط معده به دنبال مصرف آسپرین نشان داد.

چنار حاوی بتا و آلفا کاروتن، 2 کاروتنوئید با قابلیت تبدیل شدن به ویتامین A در بدن است. از بین تمام کاروتنوئیدها، بتاکاروتن در تبدیل به ویتامین A موثرتر است. ویتامین A باعث رشد استخوان ها و دندان ها، حفظ سلامت پوست و محافظت در برابر عفونت ها می شود.

موز برای خوش فرم ماندن

مصرف منظم موز سرشار از ویتامین C است و به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت ها کمک می کند. یک موز متوسط 150 گرمی حاوی حدود 13.2 میلی گرم ویتامین C یا حدود 15 درصد از مقدار توصیه شده روزانه (75 میلی گرم برای زنان) است و 90 میلی گرم برای مردان در روز. ویتامین C برای عملکرد صحیح بدن ضروری است: این ویتامین علاوه بر داشتن خواص آنتی اکسیدانی باعث سلامت پوست، استخوان ها، لثه ها و دندان ها، تسریع روند بهبود زخم ها و افزایش جذب آهن در گیاه می شود.

این میوه استوایی همچنین منبع خوبی از آهن است (0.39 میلی گرم در هر 150 گرم). با تحریک تولید هموگلوبین در خون ( رنگدانه گلبول های قرمز که امکان انتقال اکسیژن و دی اکسید کربن را فراهم می کند)، به مبارزه با کم خونی ناشی از کمبود آهن کمک می کند. موز به دلیل محتوای خوب ویتامین C و آهن به سلامت کلی کمک می کند. با مصرف منظم و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، به حفظ بدن کمک می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها