رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 319186

خواص فلفل قرمز | فواید فلفل قرمز برای مو و فشار خون

ساعت24-فلفل قرمز یکی از پر مصرف ترین مواد آشپزی خصوصا در بین غذاهای آسیایی است پی بردن به فواید این ماده مهم می تواند به سلامتی ما کمک شایانی کند در این مطلب قصد داریم شما را با این خواص بیشتر آشنا کنیم.

94
html>

زادگاه فلفل قرمز در قاره آمریکا است بعد از آنکه قاره آمریکا توسط کریستف کلمب کشف شد مبادلات تجاری عمده ای بین این قاره با سایر نقاط جهان صورت گرفت که به آن مبادلات کلمبی می گویند که یکی از این محصولات که اتفاقا با استقبال بسیار خوبی در بین مردم جهان هم در زمینه غذایی هم در زمینه پزشکی قرار گرفت فلفل قرمز بود. فلفل قرمز از خانواده بادنجانیان است و علت تندی آن هم ترشح ماده ای بنام کاپسیسین در دهان است که بسیار هم برای بدن مفید است این ماده آلکالوئید است که برای برخی داروهای تسکین درد هم مورد استفاده قرار می گیرد دانشمندان به تازگی ثابت کردن که علت احساس تندی فلفل در دهان در حقیقت اشتباه مغز ماست که به اشتباه به محض برخورد مخاط دهان با این ماده آن را داغ احساس می کند

خواص فلفل قرمز

خواص فلفل قرمز

در طبیعت یکی از خارق العاده ترین گیاهانی که میتواند به سرعت قدرت ایمنی بدن را افزایش دهد فلفل قرمز است این گیاه به دلیل داشتن مقادیر فراوان ویتامین ث در اسنحکام هر چه بیشتر و بهتر دندان ها بسیار کاربرد دارد.یکی از خواص عجیب فلفل قرمز توانایی آن در کنترل درد در بدن و بهبود جریان گردش خون است و همین امر سبب می شود که بعد از هر گونه زخم و جراحت فلفل قرمز بهترین نقش را در تسریع روند بهبودی ایفا کند.

خواص فلفل قرمز برای مو

خواص فلفل قرمز برای مو

برخی تحقیقات صورت گرفته از سوی دانشمندان ثابت کرده که فلفل قرمز به دلیل خاصیت آن در افزایش جریان گردش خون در بدن علی الخصوص در پوست سر سبب بهبود خون رسانی در این ناحیه شده در نتیجه به رشد و استحکام مو های کمک می کند.

طرز تهیه:

مرحله اول:

25 گرم فلفل قرمز را در نیم کیلو روغن زیتون قرار دهید.

مرحله دوم:

دو ساعت قبل از حمام موهای خود را به آن آغشته کنید بعد از دوماه شاهد نتایج بسیار رضایت بخش آن در پرپشت شدن موهای خودتان خواهید بود

فلفل قرمز و فشار خون

فلفل قرمز و فشار خون

نکات مهم در خورد فلفل قرمز:

نکته اول:

یکی از مضرات فلفل قرمز افزایش عوامل حساسیت زا در بدن است که این موضوع باعث افزایش فشار خون می شود در نتیجه به مبتلایان به فشار خون بالا توصیه می شود در خوردن فلفل قرمز با احتیاط به مراتب بیشتر اقدام کنند

نکته دوم:

افرادی که مبتلا به فشار خون بالا نیستند بدانند که فلفل قرمز با افزایش گردش خون و فعالیت قلب به سلامتی این دستگاه مهم بدن کمک شایانی می کند

نکته سوم:

همچنین فلفل قرمز از تجمع پلاکت ها و مسدود شدن رگ خونی جلوگیری می کنند و جریان خون را بهبود می بخشد و از این رو از سکته قلبی جلوگیری می کند

میزان مصرف فلفل قرمز

میزان مصرف فلفل قرمز

در سال 1980میلادی تحقیقاتی در یکی از مراکز اروپا در خصوص خوردن فلفل قرمز صورت گرفت نتایج این تحقیق بسیار بحث برانگیز بود در این تحقیق عنوان شد که اگر یک فرد با وزن 68 کیلوگرم بیش از یک کیلوگرم فلفل قرمز بخورد خواهد مرد. مصرف فلفل قرمز سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد که میتواند سبب کاهش وزن شود لیکن ماده ای که در فلفل قرمز وجود دارد که کاپسایسین نامیده شده میتواند سبب التهابات بافت داخلی بدن شود و اگر به مقدار زیاد مصرف شود به مخاط داخلی معده آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند.

موارد منع مصرف فلفل قرمز:

مورد اول:

برای زنان باردار هم به هیچ وجه خوردن فلفل قرمز حتی تا چندماه بعد از زایمان هم توصیه نمی شود.

مورد دوم: میزان مصرف فلفل قرمز در مرد افراد مختلف متغیر است اما بهتر است در خوردن آن به هیچ وجه زیاده روی نشود چرا که طبیعت فلفل قرمز گرم و خشک است و برای کسانی که طبع گرم دارند زیاده روی در آن بسیار مضر خواهد بود.

مضرات فلفل قرمز

مورد 1- اگر جزو کسانی هستید که از بیماری حساسیت و آلرژی رنج می برید از خوردن فلفل قرمز خودداری نمائید به علت اینکه بسیار آلرژی زاست .

مورد2- اگر دچار بیماری های اعصاب هستید از خوردن فلفل قرمز خودداری نمائید چون محرک اعصاب می باشد

مورد3- اگر دچار سوزش سر دل یا معده هستید از خوردن فلفل قرمز خودداری نمائید.

مورد4- اگر بیماری سندرم روده دارید از مصرف فلفل قرمز خودداری نمائید.

مورد5- اگر باردار هستید از خوردن فلفل قرمز در حین بارداری و تا چندین ماه پس از آن خودداری نمائید تا اینکه دستگاه گوارش نوزاد قوی شود و توان هضم فلفل قرمز را از شیر مادر داشته باشد.
مورد6- اگر بدن شما طبع گرمی دارد از وردن فلفل قرمز خودداری نمائید.

مورد7-اگر در خوردن فلفل قرمز افراط نمائید ممکن است دچار التهاب بافتی و آسیب به لایه مخاطی معده و روده شوید پس برای اینکه آسیب جدی به بدن خود وارد نکنید از زیاده روی در خوردن فلفل قرمز خودداری نمائید.

فلفل قرمز برای هضم غذا

فلفل قرمز از زمان های بسیار قدیم برای مشکلات دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گرفته است . پزشکان یونان باستان به خوبی می دانستند که فلفل قرمز ماده ای سالم است زیرا این ادویه می تواند هنگام هضم مشکلات گوارشی و گاز معده را از بین ببرد.

حتی در قرون وسطی ، فلفل یکی از ادویه های محبوب بود که باعث هضم بهتر غذا می شد. دلیل اثرات سلامتی فلفل ماده پیپرین موجود در آن است.

پیپرین جریان بزاق و تولید آب معده را تحریک می کند ، بدن را تحریک کرده و از داخل گرم می شود. فلفل قرمز همچنین دارای اثر ضد باکتری است.

خواص فلفل قرمز | فواید فلفل قرمز برای مو و فشار خون

فلفل قرمز ضد چاقی

بسیاری به خواص هیجان انگیز کپسایسین اشاره کرده اند. کپسایسین یک ترکیب شیمیایی است که در فلفل چیلی یافت می شود. این ترکیب مسئول احساس سوزش در جوانه های چشایی ما است. این ترکیب همچنین تبدیل چربی های بد به چربی های خوب را ممکن می کند. سوء استفاده نکنید!

فلفل قرمز دارای خواص آنتی اکسیدانی است

آنتی اکسیدان ها از سلول های ما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد (مولکول های دخیل در بیماری های قلبی عروقی و برخی سرطان ها) محافظت می کنند.

فلفل قرمز حاوی عناصر کمیاب است

فلفل قرمز حاوی آهن است که برای انتقال اکسیژن و تشکیل گلبول های قرمز در خون ضروری است. برای نوسازی سلولی، تولید هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی مفید است. منگنز همچنین در فلفل دلمه ای قرمز یافت می شود که از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. و در نهایت مس وجود دارد که برای تشکیل هموگلوبین و کلاژن ضروری است.

از جمله مواد مغذی موجود در فلفل به مقدار کافی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین C

فلفل تند منبع عالی ویتامین C است، در حالی که فلفل هالاپینو منبع خوبی است. نقش ویتامین C در بدن فراتر از خواص آنتی اکسیدانی آن است. همچنین به سلامت استخوان ها، غضروف ها، دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این، در برابر عفونت ها محافظت می کند، جذب آهن را در گیاهان افزایش می دهد و بهبود زخم را تسریع می کند. ویتامین C به سلامت استخوان ها، غضروف ها، دندان ها و لثه ها کمک می کند. همچنین در برابر عفونت ها محافظت می کند، سرعت بهبودی را افزایش می دهد و جذب آهن را افزایش می دهد.

آهن

فلفل تند منبع آهن برای مردان است، نیاز مردان و زنان متفاوت است. هر سلول بدن حاوی آهن است. این ماده معدنی برای انتقال اکسیژن و تشکیل گلبول های قرمز در خون ضروری است. همچنین در تولید سلول های جدید، هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی نقش دارد. لازم به ذکر است که آهن مواد غذایی با منشاء گیاهی نسبت به آهن مواد غذایی با منشاء حیوانی کمتر جذب بدن می شود. با این حال، جذب آهن گیاهی زمانی که با مواد مغذی خاصی مانند ویتامین C مصرف شود افزایش می یابد.

منگنز

فلفل تند منبع منگنز برای زنان است، نیاز زنان و مردان متفاوت است. منگنز به عنوان یک کوفاکتور برای چندین آنزیم عمل می کند که ده ها فرآیند متابولیک مختلف را تسهیل می کند. همچنین در پیشگیری از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد ویتامین B6 شرکت می کند.

ویتامین B6

ویتامین B6 که پیریدوکسین نیز نامیده می‌شود، یکی از کوآنزیم‌هایی است که در متابولیسم پروتئین‌ها و اسیدهای چرب و همچنین در سنتز (تولید) انتقال‌دهنده‌های عصبی (پیام‌رسان در تکانه‌های عصبی) نقش دارد. همچنین به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند و به آنها اجازه می دهد تا اکسیژن بیشتری را حمل کنند. پیریدوکسین همچنین برای تبدیل گلیکوژن به گلوکز ضروری است و به عملکرد صحیح سیستم ایمنی کمک می کند. در نهایت این ویتامین در تشکیل برخی از اجزای سلول های عصبی و تعدیل گیرنده های هورمونی نقش دارد.

ویتامین K

فلفل تند منبع ویتامین K است. ویتامین K برای سنتز (ساخت) پروتئین هایی که به لخته شدن خون کمک می کنند (هم از طریق تحریک و هم از طریق مهار لخته شدن خون) ضروری است. همچنین در تشکیل استخوان نقش دارد. ویتامین K علاوه بر اینکه در غذا یافت می شود توسط باکتری های روده تولید می شود، بنابراین کمبود ویتامین K نادر است.

ویتامین E

انواع خاصی از فلفل تند منبع آلفا توکوفرول، نوعی ویتامین E هستند. این مولکول ممکن است در پیشگیری از برخی سرطان ها، برخی بیماری های قلبی عروقی و بیماری آلزایمر نقش داشته باشد.

گردش خون و خواص قلبی عروقی فلفل قرمز

فلفل علاوه بر غنی بودن از ویتامین ها و عناصر کمیاب، دارایی سلامتی برای عملکرد صحیح عضله قلب است. علاوه بر تأثیر مفیدی که بر قلب دارد، تأثیر مثبتی بر مخچه نیز دارد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، عامل اصلی مرگ و میر را کاهش می دهد. فلفل خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را کاهش می دهد. در گردش خون مناسب و انتقال اکسیژن به تمام اندام های بدن اختلال ایجاد می کند. فلفل به گشاد شدن عروق خونی و جلوگیری از انقباض عروق کمک می کند.

قدرت چربی سوزی فلفل قرمز

این کیفیت عمدتا به دلیل غلظت بالای ویتامین A و کپسایسین است. هر چه فلفل در دهان قوی تر باشد، تاثیر بیشتری دارد و خاصیت لاغری بیشتری دارد. برای درک فواید فلفل در کاهش وزن، به ویژه باید به جنبه تسریع متابولیسم نگاه کنیم.

در واقع، فلفل بخش خوبی از عناصر کمیاب لازم برای نیازهای متابولیک بدن را فراهم می کند. گرما را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه مصرف انرژی را افزایش می دهد. قندها را می سوزاند و اکسیداسیون چربی را تحریک می کند. باعث افزایش دما و تعریق می شود.

عملکرد گوارشی فلفل قرمز

فلفل قرمز دارای خواص گوارشی نیز می باشد بیشتر به دلیل خواص تحریک کننده آن است. در مواد غذایی گنجانده شده، تولید شیره های گوارشی مانند بزاق را افزایش می دهد. به عنوان یادآوری، این ترشح که توسط غدد بزاقی تولید می شود، از ابتدای فرآیند گوارش در دهان برای تسهیل جویدن و تسهیل تغییرات گوارشی عمل می کند.

برای بازگشت به فلفل، این ادویه از غشاهای مخاطی معده محافظت می کند و باعث تولید شیره معده می شود. سدیم کمی دارد، گاهی اوقات به عنوان جایگزینی برای نمک استفاده می شود. چیزی که مورد علاقه کسانی است که از رژیم غذایی سخت پیروی می کنند.

لازم به ذکر است که مطالعاتی بر روی فلفل های تند انجام شده است که نشان داده است کپسایسین موجود در آنها اثرات درمانی قدرتمندی بر روی سلول های سرطان ریه، پانکراس و کولورکتال دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها