رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 320424

ماه عسل شاهزادگان انگلیس، 60 میلیون دلار برای سعودی آب خورد

ساعت24-کاخ سلطنتی بریتانیا افشا کرد که ریاض به شاهزاده 'هری' نوه 'الیزابت دوم' 60میلیون دلار پرداخت می کند تا ماه عسل خود را در شهر 'جده' در غرب عربستان بگذراند.

به نوشته پایگاه خبری مصری 'عربی 21'، در حالی که عربستان به دنبال کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی در سال 2015 میلادی و در نتیجه آن ریاضت اقتصادی در این کشور است، کاخ سلطنتی بریتانیا فاش کرد که ریاض به شاهزاده هری، نوه الیزابت دوم ملکه این کشور و عروس وی 'مگان مارکل' هنرپیشه آمریکایی، 60 میلیون دلار داده تا پس از ازدواج در ماه مه سال آینده میلادی، ماه عسل خود را در شهر ساحلی جده در غرب عربستان بگذرانند.

بر اساس این گزارش، رسانه های انگلیسی اعلام کردند که این اقدام عربستان در چارچوب اصلاحات مورد خواست 'محمد بن سلمان' ولیعهد این کشور و در راستای پشتیبانی از تحول اقتصادی و فعال سازی صنعت گردشگری در این کشور صورت می گیرد.
پایگاه انگلیسی زبان 'The Pan-Arabia Enquirer ' ، هدف دیگر از میزبانی از شاهزاده انگلیس و همسر آمریکایی وی برای گذراندن ماه عسل در شهر جده، تبلیغ برای نشان دادن فضای باز عربستان و جذب گردشگران خارجی به این کشور است .

این پایگاه اینترنتی از برخی منابع نقل کرده که طرح گذراندن ماه عسل شاهزاده هری در جده که تاکنون به صورت رسمی اعلام نشده، شامل آغاز مسابقات 'رالی کامیون های غول پیکر' در شهر جده و افتتاح نخستین شعبه رستوران های زنجیره ای معروف آمریکایی 'هوترز' در شهر ریاض نیز می شود.

پایگاه خبری عربی 21 گزارش داد: این در حالی است که عربستان طی دو سال اخیر شاهد ریاضت اقتصادی بی سابقه است که از سوی بن سلمان اعمال و تمامی بخش های مهم این کشور را در بر گرفته و باعث کاهش پاداش و یارانه های دولتی بخش گسترده ای از شهروندان سعودی شده و کاهش هزینه ها، اخراج برخی کارمندان و تحمیل مالیات و هزینه های جدید و بی سابقه بر تمامی ساکنان عربستان از شهروندان گرفته تا افراد مقیم خارجی را نیز در پی داشته است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها