رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 322626

بانک‌ها به "سیف" نامه نوشتند

ساعت24-بانک‌ها با اعلام آمادگی برای ورود به اعطای تسهیلات به منظور مقام سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده از رئیس کل بانک مرکزی خواستند تا جلسه‌ای از شورای پول و اعتبار برای رفع موانع موجود دراین زمینه اختصاص پیدا کند.

112
به طور معمول با وقوع حوادث غیرمترقبه و ناگهانی این شبکه بانکی است که به طور ویژه‌تری نسبت به سایر بخش‌ها حتی از محل بودجه دولت برای تامین مالی جبران خسارات ورود و در قالب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اقدام می‌کند. در جریان زلزله اخیر در غرب کشور نیز شبکه‌بانکی ضمن کمک‌هایی که هر یک از محل منابع خود به طور نقد و غیر نقد انجام داد، مجموع تسهیلات ارزان قیمتی با سودهای چهار تا پنج درصد در بخش‌های مختلف و به طور خاص بازسازی بافت‌های تخریب شده مصوب شد که به حدود ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

اما بعد از این جریان بانک‌ها تصمیم گرفته‌اندتا برای پیشگیری از خسارت‌های ناشی از حوادث ناگهانی از جمله زلزله و یا مواردی که می‌تواند موجب تخریب محل سکونت و زندگی مردم شود ورود کنند، به گونه ای که بتوانند در چارچوب ضوابط و مقررات بانکی تسهیلاتی برای مقاوم سازی، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق شهری و روستایی اعطا کرده و تا حدی مانع از خسارت‌های بعد از حوادث شوند.

محمدرضا حسین زاده-رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی- و همچنین کورش پرویزیان-رئیس کانون بانک‌ها و موسسسات اعتباری خصوصی- در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار تشکیل جلسه شورای پول و اعتبار برای رفع موانع موجود برای اجرایی شدن این برنامه‌ها شده‌اند. در اعلام بانک‌ها به ولی الله سیف آمده است: " نظر به اهمیت و حفظ سلامت روحی و جسمی مردم، ایجاد شرایط امن سکونت موضوع مقاوم سازی، ‌بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق شهری و روستایی در کارگروه مورد توجه قرار گرفت. در جهت هم راستایی بیشتر شبکه بانکی در این خصوص و انجام اصلاحات احتمالی مقررات مرتبط، موجب امتنان خواهد بود حسب صلاحدید دستور فرمائید یک جلسه از شورای پول و اعتبارجهت بررسی پیشنهاد مشترک کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی به این امر اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها