رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323082

چین و فرانسه 20 توافقنامه امضا کردند

ساعت24- چین و فرانسه امروز سه شنبه در پکن و در دومین روز سفر 'امانویل مکرون' رییس جمهور فرانسه به چین، 20 توافقنامه همکاری در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و تجاری امضا کرده اند.

style="text-align:justify"> از جمله این توافقنامه ها می توان به اسناد و قراردادهایی اشاره کرد که زمینه هایی چون هوا و فضا، انرژی هسته ای، بهداشت و اقتصاد را در بر می گیرد.

چین و فرانسه در زمینه های مختلف هوا و فضا، هواپیما ، فن آوری های ریلی و قطارهای تندرو با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند و انتظار می رود تبادلات آنها به دنبال سفر مکرون افزایش یابد.
از سوی دیگر آمار نشان می دهد که چین دارای یک مازاد تجاری 36 میلیارد دلاری است که در جریان سفر مکرون به این موضوع اشاره شده است.
با این وصف رسانه های گروهی چین گزارش کرده اند که اگر فرانسه می خواهد این کسری تجاری برطرف شود باید قدرت و قابلیت های خود را افزایش دهد.
در باره اینکه ارزش توافقنامه ها چقدر است گزارشی منتشر نشده اما روزنامه چاینا دیلی ارزش آن را میلیاردها دلار اعلام کرده و افزوده است دومین اقتصاد بزرگ و پنجمین اقتصاد قدرتمند جهان در حال همکاری در زمینه های مختلف هستند.
گزارش روزنامه حاکی است که دو کشور در زمینه مقابله با یکجانبه گرایی تجاری، مقابله با تحولات اقلیمی، راه ابریشم و طرح های ریلی و دریایی و زمینی با یکدیگر گفت و گو کرده اند.
به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، 'امانویل مکرون' رییس جمهور فرانسه روز گذشته سفر سه روزه خود به چین را با بازدید از شهر تاریخی 'شی آن' در شمال غربی چین، نقطه آغازین جاده ابریشم آغاز کرد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها