رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323110

وزیر دفاع آمریکا از ژاپن عذرخواهی کرد

ساعت 24- در پی رخداد حوادث اخیر ناشی از عملکرد نظامیان آمریکایی در جزیره اوکیناوا ژاپن، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا از توکیو عذرخواهی کرد.

جیمز ماتیس
style="text-align:justify">به گزارش بی بی سی، در پی وقوع حوادث جزیره اوکیناوا طی روزهای اخیر، واشنگتن مجبور به عذرخواهی از توکیو شد.

بر اساس این گزارش، «ایتسونوری اونودرا» وزیر دفاع ژاپن ضمن خبر دادن از عذرخواهی رسمی آمریکا درخصوص حوادث رخ داده در اوکیناوا گفت: جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در مورد فرود اضطراری (بالگرد) جنگنده آمریکایی توضیح داده و به خاطر شرایط پیش آمده عذرخواهی کرد.

وی افزود: آقای ماتیس گفت که کاملا شرایط را درک می کند و آن را جدی خواهد گرفت.

لازم به ذکر است رسانه های محلی ژاپن روز شنبه از فرود اضطراری یک فروند بالگرد نیروی دریایی آمریکا در ساحل شرقی جزیره اوکیناوا واقع در جنوب در این کشور خبر دادند.

گفته می شود این بالگرد متعلق به پایگاه هوایی نیروی دریایی آمریکا در اوکیناوا بوده است.

خبرگزاری «ان اچ کی» ژاپن در خصوص این حادثه اعلام کرده بود که هیچ یک از سرنشینان بالگرد مذکور در جریان این فرود اضطراری آسیب ندیده اند.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، پیشتر در ۱۳ دسامبر سال گذشته میلادی نیز جدا شدن و سقوط درب یک بالگرد CH-۵۳ که مشغول پرواز بر بالای یک مدرسه ابتدایی در این جزیره بود منجر به بروز حادثه شد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها