رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323387

رقیب نتانیاهو هم برای ایران شاخ و شونه کشید

ساعت 24- هرتزوگ در گفت و گو با روزنامه عربستانی 'ایلاف' از کشورهای عربی و در راس آنها عربستان خواست برای خروج از بن‌بست در روند صلح تلاش کنند.

هرتزوگ
style="text-align:justify">اسحاق هرتزوگ رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی رویکردهای «محمد بن‌سلمان » ولیعهد سعودی و «محمد بن‌زاید» ولیعهد ابو ظبی ،را تحسین برانگیز و هیجان انگیز خوانده و مدعی شد، ولیعهد عربستان چهره‌ای انقلابی است.

هرتزوگ در گفت و گو با روزنامه عربستانی 'ایلاف' از کشورهای عربی و در راس آنها عربستان خواست برای خروج از بن‌بست در روند صلح تلاش کنند.

وی همچنین در خصوص ایران ادعا کرد: نزدیکی کشورهای عربی به 'اسرائیل' ناشی از توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران است.

این مسئول رژیم صهیونیستی مدعی شد که پس از توافق هسته ای، یک وضعیت جدید پیش آمد. برخی کشورهای منطقه در پی شریکی برای مواجه با ایران بودند، آنها به قدرتهای غربی اطمینانی نداشتند، در این شرایط 'اسرائیل' به عنوان تنها شریک آنها برای تحقق توازن در منطقه بود.

هرتزوگ همچنین ادعا کرد که 'اسرائیل' باید در راستای تحقق این ائتلاف بزرگ منطقه (با کشورهای عربی) اقداماتی را در زمینه مساله فلسطین انجام دهد. این کشورها از جمله مصر، اردن، عربستان سعودی، امارات، مغرب ، بحرین، کویت و عمان در مواجهه با ایران با ما منافع مشترکی دارند.

وی درباره تحولات سوریه نیز مدعی شد که ورود ایران به سوریه در نزدیکی مرزهای 'اسرائیل' به منزله تهدیدی خطرناک است که باید به آن رسیدگی شود.

هرتزوگ هچنین در این گفت وگو با اشاره به تلاش خود برای ساقط کردن کابینه نتانیاهو گفت در انتخابات آینده با تشکیل ائتلافی از فراکسیون های احزاب مختلف می تواند کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی را ساقط و کابینه جدید تشکیل دهد.

این مصاحبه سومین گفت و گوی یک مسئول بلند پایه رژیم صهیونیستی با روزنامه عربستانی ایلاف است که بدون توجه به اعتراض و انتقادهای عربی آن را منتشر می کند.

پیش از این 'گادی آیزنکوت' رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و 'یسرائیل کاتز' وزیر امنیت رژیم صهیونیستی با این روزنامه گفت و گو داشتند که محور اصلی این گفت و گوها برمقابله با نفوذ ایران در منطقه و تلاش برای تشکیل یک ائتلاف با کشورهای عربی تکیه داشت.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، انتشار این گفت و گو ها در یک روزنامه سعودی آنهم پس از اعلام قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس اشغالی موجی از انتقادها در کشورهای عربی به همراه داشته است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها