رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323732

هواپیماهای جدید یک فرودگاه دیگر را فعال کرد

ساعت24-با افزایش تعداد هواپیماهای ای تی آر ایران ایر، فرودگاه های کوچک ایران که پیش از این به نظر می رسید نفس های آخر خود را می‌کشند بار دیگر به مسیر رونق برگشته اند و در جدید ترین اقدام یکی از فرودگاه‌های ایران پس از چند سال توقف فعالیت باردیگر به عرصه باز می گردد.

چند هفته قبل ایران ایر دو فروند هواپیمای ای تی آر جدید خود را تحویل گرفت تا به این ترتیب هواپیماهای کوچک ایران که پس از برجام وارد ناوگان شده اند به عدد هشت فروند برسند.

این هواپیماهای ایتالیایی - فرانسوی که مسافرانی کمتر از 100 نفر می گیرند و برای سفرهای کوتاه ساخته می شوند با این هدف به ناوگان هما اضافه می شوند که امکان برقراری پروازهای برنامه‌ای به فرودگاه های کوچک ایران به وجود آورد.

در طول ماه‌های گذشته ایران ایر با ورود این هواپیماها توانسته تعداد سفرهای خود به این فرودگاه ها را به شکلی قابل توجه افزایش دهد و در آخرین اتفاق فرودگاه پارس آباد مغان که فعالیت آن برای چند سال متوقف شده بود با برقراری پروازهای جدید کار خود از سر گرفته است.

طبق اعلام ایران ایر، فعلا با توجه به وضعیت آب و هوایی پروازها به فرودگاه پارس آباد به صورت چارتری انجام خواهد گرفت، اما از ۲۲ بهمن ماه سال جاری پروازهای دایمی به این فرودگاه دایر خواهد شد.

این فرودگاه که در منطقه شمالی استان اردبیل قرار گرفته تنها ظرفیت پذیرش هواپیماهای کوچک را داشت و به دلیل نبود این هواپیماها در ایران امکان فعالیت نداشت.

طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری میلادی ایران ایر تمام بیست فروند هواپیمای ای تی آر خریداری شده خود را دریافت خواهد کرد و به نظر می رسد در سایه اجرای این قرارداد بسیاری از فرودگاه های کوچک ایران بار دیگر رونق خواهند گرفت.

هما در کنار ای تی آر، دو قرارداد دیگر نیز با بویینگ ایرباس امضا کرده که در جریان آن 180 هواپیما وارد ایران خواهند شد. ایرباس تا کنون سه فروند هواپیما به ایران تحویل داده و طبق قرار قبلی ورود بویینگ های جدید نیز از اردیبهشت آغاز خواهد شد هرچند با توجه به سنگ اندازی‌های امریکا امکان تعویق اجرای این قرارداد وجود دارد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها