رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323737

ایندیپندنت:اتحادیه آفریقا سخنان مبتذل ترامپ علیه کشورهای آفریقایی را تقبیح کرد

ساعت24- روزنامه ایندیپندنت روز جمعه گزارش دادکه اتحادیه آفریقا و دولت های آفریقایی با صدور بیانیه شدید الحنی سخنان مبتذل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در مورد کشورهای آفریقایی تقبیح کردند

543
اتحادیه آفریقا در بیانیه خود افزود: با توجه به پیشینه سیاه ایالات متحده در رابطه با کشورهای آفریقایی و قاره آفریقا، ما از سخنان ترامپ ' احساس خطر' می کنیم.

خانم ابا کالوندو سخنگوی اتحادیه آفریقا گفت: واقعیت تاریخی این است که آفریقایی ها به عنوان برده به آمریکا آورده می شدند و سخنان رئیس جمهوری ایالات متحده در مغایرت تمام با اصول شناخته شده درعمل و گفتار است.
سخنگوی اتحادیه آفریقا افزود: اظهارات ترامپ به خصوص از این جهت تعجب آور است که آمریکا به عنوان کشوری با ارزش های خاص و احترام به تنوع ملت ها و فرصت در صحنه بین المللی شناخته شده و مهاجرت و زاد و ولد به تقویت آن کمک کرده است.
کالوندو گفت: ما فکر می کنیم این گونه اظهارات به ارزش های مشترک بین المللی، تنوع ملت ها و حقوق بشر و تفاهم متقابل خدشه وارد می کند.
رویترز به نقل از منابع آگاه خبر داد که دونالد ترامپ روز پنجشنبه (21 دی) در کاخ سفید و در جلسه ای با حضور برخی از اعضای دمکرات و جمهوریخواه سنا، پذیرش مهاجر از کشورهای آفریقایی و هائیتی را زیر سوال برد و اظهارات توهین آمیزی علیه ملت های آفریقایی بیان کرد.
به گزارش ایرنا، این منابع به رویترز گفتند که جلسه یادشده به منظور ارائه گزارشی از طرح مهاجرتی سنای آمریکا تشکیل شده بود و دیگر مقام های حکومتی نیز در آن حضور داشتند.
ترامپ در این جلسه گفته بود: ««این همه آدم (مهاجر) از آفریقا را برای چه می خواهیم. این کشورها «گند و کثافت' هستند ... باید مهاجر بیشتری از نروژ بیاید.''

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها