رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323873

بررسی طرح جدید ترافیک فردا در جلسه شورای شهر

ساعت 24-معاون نظارت شورای شهر تهران، ری و تجریش از بررسی لایحه اخذ عوارض در طرح جدید ترافیک در جلسه فردا (یکشنبه) شورای شهر تهران خبر داد.

65
افشین حبیب زاده با بیان این که لایحه اخذ عوارض در طرح ترافیک جدید از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای بررسی به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده است، اظهار کرد: با توجه به این که این لایحه با طرح فوریت به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده است در جلسه فردا (یکشنبه) در دستور بررسی کار شورا قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که شورای شهر تهران وظیفه تعیین نرخ عوارض را دارد، گفت‌: شهرداری تهران یک فرمول که شامل اعداد ثابت و متغیر است را در نظر گرفته است و اعضای شورای شهر نیز باید ارزش ریالی مندرج در این فرمول را به تصویب برسانند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که اگر این طرح در شورای ترافیک تهران تصویب شود برای همه دستگاه‌ها لازم الاجرا است و هیچ کسی نمی‌تواند بگوید که آن را اجرا نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: در گذشته 118 هزار طرح با نام‌های مختلف و اقشار مختلف به افراد واگذار شده است، یعنی این که به غیر از اتوبوس ، موتور، تاکسی و ... 118 هزار خودرو نیز مجوز ورود به طرح را داشته‌اند و بسیاری از افراد و مردم عادی نیز از این وضعیت گلایه داشته‌اند و مدیریت شهری نیز در راستای پاسخگویی به این مطالبات مردمی این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.


وی افزود: امروز رسیدگی به ترافیک و آلودگی مطالبه اصلی مردم است وما باید بدون ملاحظه به این موضوع رسیدگی کنیم. مردم مطمئن باشند هرگونه تحول دراین خصوص باهدف کاهش آلودگی وترافیک انجام می شود و طرح کنونی بسیار ناعادلانه و بعضاً رانت محور است و ورود به استثنائات می‌تواند شرایط گذشته را احیا کند، لذا زیر بار استثنائات خارج از چارچوب قانون نمی‌رویم.

معاون نظارت شورای شهر تهران در ادامه با بیان این که اعضای شورای شهر تهران با کلیات طرح ترافیک جدید مخالفتی ندارند، بیان‌ کرد: البته باید در خصوص ضرایب تخفیف برای جانبازان و غیره صحبت شود، اما آن چه که مهم است این است که ما نباید ضرایب تخفیف را به گونه‌ای در نظر بگیریم که مجددا به شرایط گذشته باز گردیم. از نظر ما هیچ کسی حتی اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و غیره در اجرای این طرح مستثنی نیستند، چرا که اگر بعد از 24 ساعت پلاک خودرو شارژ نشود خودرو جریمه خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها