رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 323975

شینهوا: حفظ برجام مهم و با ارزش است

ساعت 24- خبرگزاری رسمی چین اعلام کرد با توجه به تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در باره برجام ، باید این نکته که حفظ این توافقنامه بین المللی مهم و با ارزش است، مورد اهتمام قرار گیرد.

style="text-align:justify">شینهوا در گارشی نوشت برجام توافقی بسیار مهم است که برای صلح و ثبات خاورمیانه اهمیت زیادی دارد، دارای قدرت بازدارندگی بالایی است و همزمان به رژیم منع اشاعه کمک کرده است و دولت آمریکا باید به آن ارزش بدهد.

گزارش ادامه می دهد شاید این توافق هم مانند بسیاری از توافقات دیگر کامل نباشد و نقطه ضعف هایی داشته باشد که متوجه همه طرف هاست اما برای همه کشورهای امضا کننده و جامعه بین المللی لازم است و بهتر است آن را حفظ کنند.
شینهوا می نویسد تحت همین توافق برنامه هسته ای ایران مورد نظارت دقیق قرار می گیرد و طبیعی است تهران هم از منافع آن برخوردار شود.
این گزارش می افزاید: آژانس بین المللی انرژی اتمی در ساختار این توافقنامه نظارت دقیقی بر برنامه دارد و در 9 گزارش خود پایبندی تهران را مورد تایید قرار داده است.
خبرگزاری رسمی چین تاکید کرده است در میان کشورهای امضا کننده فقط آمریکاست که دایما این توافق را مورد تهدید قرار می دهد و اروپا هم بارها به واشنگتن در این باره تذکر داده و در مقابل آمریکا ایستادگی نشان داده و افزوده است به برجام پایبند خواهد بود.
گزارش شینهوا حاکی است در کنار کشورهای اروپایی، چین و روسیه هم بارها اعلام پایبندی به برجام کرده و خواستار آن شده اند که این توافقنامه حفظ شود.
خبرگزاری چین افزوده است که خروج آمریکا از برجام یک ضربه کاری دیگر بر پیکره دیپلماسی واشنگتن خواهد بود که این روزها بارها مورد انتقاد دیگران قرار گرفته است.
به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، گزارش با اشاره به امضای طرح تعلیق تحریم های کشورمان توسط رییس جمهور آمریکا تاکید می کند که خروج آمریکا از برجام در واقع موضع این کشور را در گفت و گوها ضعیف تر خواهد کرد و این راهی نیست که برای واشنگتن عاقبت خوشایندی داشته باشد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها