رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 324107

تاثیر خرمالو بر جنین | فواید جالب خرمالو برای بدن

خرمالو یکی از میوه های خوشمزه و شیرین است که به تازگی فواید آن روشن شده است در ادامه مطلب نکاتی طلایی در مورد تاثیر خرمالو بر جنین را که بیش از این نمی دانستید را خواهید دانست.

خرمالو.jpeg
html>

تاثیر خرمالو بر جنین

اینکه چه مواد غذایی لازم است تا به بدن مادر برسد و باعث شود جنین آنها رشد خوبی داشته باشد تا یک نوزاد سالم به دنیا بیاید و مهم‌تر اینکه از چه مواد غذایی باید دوری کنند تا سلامت و امنیت جنین به خطر نیفتد و دوران بارداری راحتی را سپری کنند.

درست است که توجه به نکات ضر وری است اما گاهی حساسیت‌های بیش از حد در این زمینه می‌تواند موجب محروم شدن مادر از برخی خوراکی‌های مفید و مغذی شود.

خرمالو

برخی خواص خرمالو

خرمالو بسیار مقوی و خوشمزه در موارد متعددی استفاده میگردد ، از ترشی خرمالو گرفته تا مربای آن که بسیاری خوشمزه و مقوی می باشد .میوه های شیرین و خوشمزه خرمالو سرشار از مواد مغذی مفیدی (مثل ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها) هستند که برای سلامت مطلوب بدن حیاتی می باشند. با خواص و مضرات این میوه پاییزی خوشمزه بیشتر آشنا شوید:

خرمالو دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین‌های:

گوگرد
آهن
فسفر
C پتاسیم
کلسیم سلولز


• خرمالو سرشار از ویتامین‌های A ، B و C می‌باشد.

• خرمالو میوه ای با کالری بالا است (۱۰۰ گرم خرمالو ۷۰ کالری فراهم می کند) اما در چربی بسیار پایین است.

همچنین خرمالو حاوی بتاکاروتن و لیکوپن است که هر دو آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی هستند و همان‌طور که می‌دانید مصرف آنتی‌اکسیدان در دوران بارداری بسیار حیاتی است. بتاکاروتن را نیز نباید با ویتامین آ اشتباه گرفت، زیرا این ماده زمینه‌ساز ویتامین آ و باعث جذب آن است، همان‌طور که در مبحث مربوط به هویج نیز توضیح دادیم بتاکاروتن مانند ویتامین آ برای مادران باردار ایجاد خطر نمی‌کند.

خرمالو منبع خوب فیبرهای غذایی محسوب می‌شود و حاوی میزان قابل‌توجهی فیبر پکتین می‌باشد. ۱۰۰ گرم از میوه تازه دارای ۳.۶ گرم یا ۹.۵٪ از مصرف روزانه فیبر توصیه شده است.

– فیبرهای موجود در آن باعث دفع راحت و رفع یبوست می‌شود. برای این کار توصیه می‌کنیم که روزانه دو مرتبه خرمالو میل کنید. توجه داشته باشید که این میوه حاوی آهن بوده و سدیم کمی دارد.

چرا در زمان بارداری گاهی خوردن خرمالو خوب نیست؟

در برخی موارد توصیه می‌شود که مادران باردار از این میوه استفاده نکنند یا در مصرف آن احتیاط به خرج دهند.

این شرایط زمانی اتفاق می‌افتد که خانم باردار با مشکل یبوست مواجه باشد زیرا در مواردی دیده شده است که خرمالو یبوست را تشدید می‌کند. البته در این شرایط استفاده از هر نوع ماده غذایی که یبوست به همراه داشته باشد باید محدود شود.

مخصوصا در ماه‌های آخر بارداری مشکل یبوست بیشتر بروز می‌کند اما باید در نظر داشت که در مورد افراد مختلف ممکن است نتایج یکسانی به دست نیاید و مثلا در فردی این میوه تغییری در مزاج او ایجاد نکند و در فرد دیگر بتوان شاهد تاثیر آشکار بود. بنابراین با آزمون و خطا می‌توانند رابطه بین یبوست و مصرف این میوه را متوجه شوند.

غیر از این موضوع که می‌تواند ایجاد مشکل و دردسر برای زنان باردار کند، خرمالو میوه‌ای بسیار مفید و سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌هاست که می‌تواند برای رشد جنین بسیار پر فایده باشد.

فواید خوردن خرمالو در دوران بارداری:

به دلیل این که میوه خرمالو حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی حیاتی است، مصرف آن در دوران بارداری زنان می تواند، مزایای زیادی برای سلامتی خود مادر و فرزند داخل رحم او به دنبال داشته باشد. مهم ترین این مزایا و تاثیر خرمالو بر جنین عبارتند از:

۱ رشد بیشتر جنین داخل رحم مادر با مصرف میوه خرمالو در دوران بارداری:

همانطور که گفته شد میوه خرمالو سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر می باشد. بنابراین، می توان ادعا کرد که خوردن این میوه در دوران بارداری کمک می کند تا رشد و توسعه استخوان های جنین داخل رحم مادر کامل گشته و عملکرد سیستم عصبی مرکزی او هم بهتر شود.

۲ درمان کم خونی زنان با مصرف میوه خرمالو در دوران بارداری:

که میوه خرمالو محتوای مقدار زیادی آهن بوده و مصرف آن در دوران بارداری کمک می کند تا مادر و فرزند داخل رحم او از بروز خطر کم خونی در امان باشند. همچنین، خوردن خرمالو در دوران بارداری می تواند باعث افزایش تعداد هموگلوبین خون مادران شده و مانع از بروز عوارض جانبی مانند کم خونی، خستگی و سرگیجه در بدن او و فرزند داخل رحمش شود.

۳ بهبود سیستم ایمنی بدن زنان باردار با مصرف میوه خرمالو:

در ابتدا، لازم است بدانید که خوردن میوه خرمالو در دوران بارداری باعث تقویت سیستم ایمنی بدن زنان می شود. همچنین، ویتامین A و کاروتن موجود در این میوه کمک می کند تا قدرت بینایی و ماهیچه های قلب مادر باردار و فرزند داخل رحم او تقویت گردد. علاوه بر این موارد، مصرف میوه خرمالو می تواند عملکرد فرآیندهای مختلف بدن مادر باردار را بهبود می بخشد. در نهایت، فراموش نکنید که ویتامین C موجود در این میوه باعث افزایش سیستم ایمنی بدن زن حامله شده و سلامت او و فرزند داخل رحمش را در طی کل دوران بارداری تضمین خواهد کرد.

۴ تنظیم فشار خون مادران با خوردن خرمالو در دوران بارداری:

مصرف میوه خرمالو به درمان فشار خون بالا در دوران بارداری کمک زیادی خواهد کرد. همچنین، منیزیم موجود در این میوه کمک می کند تا فشار خون زنان در طی کل دوران بارداری در حد تعادل باشد.

۵ مصرف خرمالو در بارداری و درمان سنگ کلیه :

همانطور که گفته شد میوه خرمالو حاوی مقدار بالایی منیزیم است، که مصرف آن خطر تشکیل سنگ کلیه در زنان باردار را به حداقل می رساند. همچنین، خوردن این میوه مغذی می تواند سلامتی کلیه های زنان حامله را تضمین نماید.

۶ برطرف کردن مشکل بی خوابی و استرس با خوردن خرمالو در دوران بارداری :

ویتامین C موجود در میوه خرمالو، در به حداقل رساندن استرس، اضطراب، افسردگی و بی خوابی زنان باردار بسیار موثر است. به همین دلیل، مصرف این میوه به زنان باردار کمک می کند تا خواب راحتی داشته و از شر استرس و اضطراب این دوران رها شوند.

۷ کاهش خطر ابتلا به بیماری سرماخوردگی و سکسکه با خوردن خرمالو در دوران بارداری:

در طب سنتی، میوه خرمالو یک ماده محبوب برای مبارزه با بیماری سرماخوردگی به شمار رفته و مصرف منظم آن کمک می کند تا مشکل سکسکه و اثرات نامطلوب آن در بدن زنان باردار از بین برود.

۸ جلوگیری از بروز سرطان در طی دوران بارداری، با مصرف میوه خرمالو:

میوه خرمالو حاوی ترکیباتی مانند بتولینیک اسید و shibuol بوده و یک میوه ضد سرطان به شمار می آید. به همین دلیل، خوردن این میوه در دوران بارداری از مبتلا شدن زنان به بیماری سرطان جلوگیری خواهد کرد.

۹ با خوردن خرمالو در دوران بارداری بدنتان را سم زدایی کنید:

میوه خرمالو منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان های قوی است. به همین دلیل، مصرف آن در دوران بارداری به سم زدایی بدن و کبد زنان حامله کمک زیادی خواهد کرد. همچنین، آنتی اکسیدان موجود در این میوه باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد در بدن مادران باردار شده و از آسیب رسیدن به سلول های بدن مادر و جنین داخل رحم او در طی کل دوران بارداری جلوگیری می کند.

۱۰ کاهش خطر ابتلا به دیابت دوران بارداری با مصرف میوه خرمالو:

جالب است بدانید که عصاره پوست میوه خرمالو مقاومت بدن زنان باردار را به انسولین کم کرده و سطح قند خون را بدن این افراد تنظیم می کند. بنابراین، خوردن این میوه می تواند از مبتلا شدن زنان حامله به دیابت دوران بارداری جلوگیری کرده و سلامت بدن مادر و جنین داخل رحم او را تضمین نماید.

۱۱ بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق زنان باردار با خوردن میوه خرمالو:

مقدار بالای کلسیم موجود در خرمالو کمک می کند تا سیستم قلب و عروق زنان حامله تضمین شود.

تهیه چند ماسک باخرمالو

مرحله اول:

خرمالو را رنده نموده و روی صورت قرار دهید بعد از گذشت بیست دقیقه آن را با آب ولرم بشوئید این ماسک برای پوست بسیار مفید است.

مرحله دوم:

اگر پوست چربی دارید بعد از اینکه خرمالو را رنده نمودید آب گوجه فرنگی را هم اضافه نموده و هم بزنید سپس آن را روی صورت قرار دهید بعد از اینکه خشک شد با آب ولرم بشوئید این ماسک را می توان سه بار در هفته استفاده نمود و از شر جوش های صورت خلاص گردید.

اگر در سنین میان سالی هستید و می خواهید از چروک پوست خود جلوگیری به عمل آورید پوست خرمالو را جدا نموده و گوشت آن را له نموده و روی پوست صورت قرار دهید بعد از گذشت پانزده دقیقه با آب سرد شستشو دهید.ماسک دیگری که برای جوش صورت مفید است از ترکیب له کرده خرمالو و آب خیار به دست می آید آن را آماده نموده و روی پوست قرار دهید و بعد از خشک شدن بشوئید این عمل را هر روز می توان تکرار نمود تا چربی پوست متعادل شده و جوش های صورت درمان گردد.

دیگر خواص مفید خرمالو

خرمالو خواص شگفت انگیزی دارد. این ماده حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که به عنوان اثرات ضد سرطانی شناخته شده است. بینایی بهبود یافته و از همه مهمتر - پوست نرم و لطیف می شود و این فقط با 2-3 بار خوردن در روز است. وجود ویتامین C و P ایمنی بدن را تقویت می کند. پالپ خرمالو دارای اثر ضد باکتری است و ید وضعیت غده تیروئید را کنترل می کند. همچنین باید برای بیماری های قلبی عروقی ، خونریزی لثه و مشکلات ناحیه دستگاه ادراری تناسلی استفاده شود. اما این همه ماجرا نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها