رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 324757

چگونه راحت بخوابیم ؟ |روش های نوین برای خواب آرام

بی خوابی یکی از مشکلاتی است که برخی از مردم با آن دست و پنجه نرم میکنند در این مطلب به روش های جدید درمان بی خوابی میپردازیم.

سخت خوابیدن
html>

چگونه راحت بخوابیم ؟ این سوالی است که بسیاری در آرزوی رسیدن به جواب آن هستند .برای خواب رفتن ، شمارش اعداد و گوش کردن به لالایی و ... گاهی خسته کننده می شود افرادی که مشکل در خوابید ن دارند روش های مختلفی برای حل این مشکل امتحان می کنند ، اما معمولا بی فایده است .

توجه داشته باشید داشتن خواب خوب در شب بسیار مهم است .برای اینکه راحت بخواب بروید داشتن روش مناسب و ترفندی برای ذهن ضروری است .

محققان با مطالعات جدید راه حل را یافته اند .میخائیل اسکولین از دانشگاه بیلیورد در امریکا گفت :بیشتر افراد هنگام خواب ، در ذهن خود کارهایی را که قرار است انجام دهند مرور می کنند اما طبق یافته های ما با نوشتن کارهای خود روی برگه با مشکل به خواب رفتن مقابله کنید .

در این بررسی ها الگوهای خواب افراد شرکت کننده در تحیقق که قبل از خواب 5 دقیقه کارهایی را که در آینده نزدک باید انجام دهند را یادداشت می کردند با افرادی که فعالیت های کامل طولانی مدت خود را یادداشت می کردند مقایسه شدند .

چگونه راحت بخوابیم؟
راه حل راحت خوابیدن
پیشنهاد می شود بخوانید : عوامل خوب و عوامل مزاحم خواب خوب

در این مورد دو بینش وجود دارد یکی اینکه نوشتن در مورد آینده در مورد کارهای ناتمام سبب تاخیر در به خواب رفتن می شود و دوم اینکه نوشتن در مورد فعالیت ها و کارهایی که پایان یافته نگرانی شما را تحریک نمی کند

فرضیه متفاوتی نیز می گوید نوشتن لیستی از کارهایی که باید انجام شود نگرانی شما را در مورد آن کارها کم می کند .

نتایج مطالعات در مجله روانشناسی عملی منتشر شد پژوهشگران به فعالیت مغز الکترونیکی و الکترود در مغز گروه جوانان سالم اشاره کردند .

شرکت کنندگان در آزمایش مطالعات خواب دریک آزمایشگاه کنتر ل خواب د ر پنچ دقیقه کارهای خود را نوشتند.

آنها از کارهایی که در چند روز آینده می خواستند انجام دهند و یا وظایفی که در چند روز گذشته انجام داده بودند، لیستی تهیه کردند .

شرکت کنندگانی که لیستی از کارهای روزهای آتی تهیه کرده بودند در مقایسه با شرکت کنندگانی که لیستی از کارهای انجام شده تهیه کرده بودند سریع تر به خواب رفتند .

بنابراین برای اینکه راحت به خواب بروید بهتر است ، پنچ دقیقه قبل از خواب کارهایی را که قرار است انجام دهید را ، بنویسید . این کار بهتراز نوشتن کارهای انجام شده وکامل شده به شما کمک می کند .

پیشنهاد می شود بخوانید : چگونه در خواب هم وزن کم کنیم؟

چه خوراکی هایی بای خواب راحت مناسب است؟

بعضی از مواد غذایی هستند که اگر قبل خواب میل گردد به خواب راحت کمک می نماید که در اینجا به شرح آن می پردازیم :

اگر شیر را قبل از خواب میل نمائید هم بهتر جذب می گردد هم به خواب شما کمک می کند بهتر است به همراه عسل میل نمائید تا تاثیر آن دو چندان گردد این معجون به ویژه برای کودکان و نوجوان مفید می باشد.

مواد غذایی با طبع سرد قبل خواب خوب نیست و باعث دیر به خواب رفتن و دیر از خواب بیدار شدن و خارج شدن آب از دهان می گردد پس سردیجات قبل خواب نخورید.

شب ها از خوردن غذاهای چرب و سنگین و دیر هضم خودداری نمائید زیرا خواب شما را مختل می نماید و در خواب کابوس می بینید.

شب ها از خوردن کافئین خودداری کنید زیرا باعث بی خواب می گردد لذا بهتر است چای و قهوه را قبل خواب ننوشید و در عوض دمنوش هایی مثل گل گاوزبان یا بهارنارنج که آرام بخش است میل نمائید.

عوامل تاثیر گذار برای خواب راحت


برای خوابیدن به استراحت احتیاج داریم. و این سر و صدا باعث آشفتگی می شود ، به عنوان مثال وقتی اتاق خواب در یک خیابان شلوغ است. سپس وقت آن است که پنجره را ببندید.

ایگر می گوید: فعالیت های مزاحم قبل از خواب نیز می تواند نتیجه مثبتی نداشته باشد. فعالیت های ورزشی ، بازی های هیجان انگیز رایانه ای یا فیلم های هیجان انگیز نبض ، فشار خون و میزان تنفس را بالا می برند - و از آرام شدن ما جلوگیری می کنند. حتی می تواند باعث استرس شود و افکار شما ممکن است مدت زمان طولانی در حالی که هنوز در رختخواب هستید و باید بخوابید ، حول بازی کامپیوتر بچرخد. اجتناب از این امر ضروری است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها