رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 325350

خواص غوره | معجزه غوره برای درمان دیابت و پوست

غوره دارای فواید بیشماری برای سلامتی است غوره یا همان انگور نرسیده در درمان بسیاری از بیماری ها تاثیر بسزایی دارد در این مطلب میخواهیم شما را با خواص آن آشنا کنیم.

984
html>

غوره یک میوه انگور غیرقابل توصیف است که طعم ترشی دارد. غوره حاوی اسیدهای آلی مانند اسید مالیک ، اسید فرمیک ، اسید سوکسینیک ، اسید اگزالیک ، اسید گلوکز و قند است.

غوره برای افرادی که لیپید خون دارند بسیار مفید است و همچنین ضد عفونی کننده بدن است. در صورت استفاده برای طعم دادن به سالاد ، برای لاغری نیز مفید است.

هرگز غوره را با معده خالی میل نکنید ، زیرا این امر تأثیر منفی بر معده شما خواهد گذاشت. زنان باردار همچنین از خوردن زیاد غوره خودداری می کنند ، زیرا غوره مدر است و ممکن است باعث سقط جنین شود.

مزایای سلامتی غوره:

غوره در طب ایران باستان سرد و قابض است. در درمان ورم مخاط دهان و حساسیت لثه مؤثر است. آب غوره برای درمان چاقی مفید است. 3. بیماری آسکوربیک ناشی از کمبود ویتامین C در بدن با آب غوره درمان می شود. آب غوره به دلیل اینکه حاوی تارترات پتاسیم است ، برای درمان سیاتیک و روماتیسم حاد بسیار مفید است. در جلوگیری از زردی موثر است. 3. نوشیدن آب غوره مانع از بلوغ دختران می شود. این میوه گرما و صفرا را از بدن خارج کرده و روده را ضد عفونی می کند. همچنین تقویت کننده کبد است. 4 - برای تخلیه تورم گلو ، مفید است. برای از بین بردن کرم روده و تقویت معده ، باید پنج روز آن را را با زیره سیاه مصرف کنید. البته در این مدت باید از خوردن غذاهای سنگین خودداری کنید. آب غوره درد پا و کمر را درمان می کند. درمان به مدت ده روز قابل انجام است. البته باید در این مدت از خوردن غذاهای سنگین خودداری کرد. 3. ترشی غوره همچنین برای درمان روماتیسم و سیاتیک مفید است.

روش تهیه آب غوره

غوره ها را تمیز می کنیم ، آنها را از شاخه بیرون می آوریم و آنها را شستشو می دهیم. سپس آنها را درون قابلمه ریخته و آنها را به جوش بیاورید. از طرف دیگر ، غور ه ها را می توان درون مخلوط کن ریخت و سپس غوره های خرد شده ، که پوست و هسته ندارند ، درون صافی ریخته می شوند و کاملاً فیلتر می شوند. نوع غوره مورد استفاده برای تهیه آب غوره بسیار مهم نیست ، اما بهتر است از نوع cassava استفاده شود. توجه به این نکته ضروری است که برخی از گونه ها ترش تر از سایرین هستند. اگر مقدار آب به دست آمده در غوره مطابق میل نباشد می توان برای چند دقیقه جوشانده شده تا کمی غلیظ تر و ترش شود. با این کار عمر مفید آن هم افزایش می یابد. آب را درون بطری مورد نظر بریزید و درب آن را کاملاً ببندید تا هوا نفوذ نکند. اگر می خواهید مدت طولانی آن را نگه دارید ، یک خمیر آب و آرد درست کنید و درب را با خمیر بپوشانید. همچنین می توانیم درب بطری را کاملاً با چسب های بسیار محکم ببندیم.

خواص غوره
غوره جادوی سلامتی

خواص غوره

غوره در درمان صفرا خاصیت جادویی دارد غوره همچنین حرارت خون را کاهش می دهد و بلغم معده را تکه تکه می کند اگر عدس را به همراه سکه و غوره بپزید و هر روز میل کنید برای رفع تشنگی و سستی بدن و مقابله با گرمی بدن موثر خواهد بود

غوره و دیابت
فواید آبغوره

غوره و دیابت

غوره تاثیر شگفت انگیزی در کاهش دیابت دارد اگر میخواهید در کوتاه ترین زمان دیابت خود را درمان کنید هر روز یک فنجان آبغوره را بنوشید در کاهش قند خون مفید است بهتر است آبغوره را بدون نمک میل کنید تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد

خواص غوره برای پوست
تهیه و نگهداری غوره

غوره شور

اگر میخواهید غوره شور درست کنید بهتر است مقداری نمک و آب را با مقداری غوره مخلوط کنید و بگذارید مقداری بجوشد مراقب باشید میزان نمک بیش از حد معمول باشد در هنگامی که مخلوط نمک و غوره یک لیوان آب لیمو به همراه تفاله لیمو هم اضافه کنید و بگذارید جوش بیاد بعد از آن بگذارید تا خنک شود سپس درب ظرف را محکم ببندید و در جای خنک به مدت دو هفته نگه دارید سپس میل کنید غوره شور برای درمان رماتیسم و سیاتیک بسیار موثر است

غوره برای کبد
گرد غوره

خواص غوره برای پوست

غوره برای سلامتی و شادابی پوست اثر بسیاری زیادی دارد برای حفظ تعادل PH پوست در حالت اسیدی غوره و ماست ترش و سایر ترشی های طبیعی مثل آبلیمو، خواص دارویی، آبغوره و غیره خواص موثر است البته این مواد باید رقیق باشند والا باعث تحریک پوست می شوند. بهتر است از آبغوره تازه رقیق شده برای این عمل استفاده کنید.
آبغوره همچنین دارای ویتامین C و پتاسیم می باشد و به دلیل داشتن این خواص دارویی دردهای استخوانی مورد استفاده قرار می گیرد.میزان کالری موجود در ۱۰۰ گرم آبغوره حدود ۲۶ کالری است.غوره باعث خوشبو کردن پوست بدن و از بین بردن جوش ها می شود بهتر است پودر غوره را با مقدرای اب بصورت خمیر شل در بیاورید و قبل از حمام بر روی پوست بمالید و بگذارید حدود نیم ساعت بر روی پوست بماند و بعد از آن بشویید، آب غوره همچنین باعث تقویت کبد می شود و بدیهی است که بهبود عملکرد کبد تاثیر مستقیم در شادابی پوست شما خواهد داشت برای درمان خارش پوست یکی از چیزهای که بسیار اثر بخش است آب غوره و پودر غوره است نوشیدن آب غوره و مالیدن پودر غوره به پوست در بهبود خارش پوست نقش بسزایی دارد.برای زنان باردار هم مصرف غوره مفید است اگر روزانه مقداری غوره را بصورت ناشتا مصرف کنید هم برای سلامت مادر و جنین و تسهیل زایمان و از بین بردن رطوبت خارج از رحم مفید خواهد بود.

دیگر خواص غوره

غوره ویتامین C زیادی ندارد. اما با وجود ویتامین C کم، آنها سوخت سیستم ایمنی بدن هستند ، زیرا ثابت شده است که محتوای بالای ماده گیاهی OPC در برابر بیماری های عفونی محافظت می کند و به عنوان یک ماده محافظ سلولی ، حتی بیش از چندین برابر ویتامین C و E است. در عین حال ، OPC حتی جذب هر دو ویتامین در بدن را افزایش می دهد و همراه با رسوراترول به کاهش سطح کلسترول کمک می کند.آنها همچنین می توانند روند پیری را که در درجه اول مسئول آسیب سلول ناشی از رادیکال های آزاد است ، کند کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها