رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 325655

خواص گریپ فروت | گریپ فروت داروی لاغری

گریپ فروت فواید بیشماری دارد که بسیاری از آن برای ما نا شناخته است در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص اعجاب آور گریپ فروت میخواهید بدانید در این مطلب برای شما آماده کردیم.

گریپ‌فروت
html>

گریپ فروت مزایای سلامتی شگفت آوری دارد. این میوه در خوشه هایی شبیه به انگور رشد می کند ، از این رو گریپ فروت نام دارد. اولین بار در آمریکای جنوبی کشف شد. این میوه یک ترکیبی طبیعی بین نارنگی و پوملو است که اندازه و طعم تند آن را تشکیل می دهد.


چرا گریپ فروت؟

گریپ فروت با ویتامین C. تا لبه پر شده است ویتامین C به طور قابل توجهی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به کوتاه شدن سرماخوردگی کمک می کند.


1. خواص بی نظیر برای سیستم ایمنی

مقادیر زیادی ویتامین C به جلوگیری یا مقابله با سرماخوردگی کمک می کند. برخی از شاخص ها وجود دارد که ویتامین C همچنین ممکن است در برابر سرطان دهان و معده از بدن محافظت کند. گریپ فروت همچنین با رادیکال های آزاد که می توانند باعث ایجاد بیماری در بدن شوند ، می جنگند. سرطان ، سکته مغزی و سکته قلبی از جمله بیماری هایی است که با مصرف گریپ فروت کاهش می یابد.

2. پیشگیری از سنگ کلیه

سنگ های کلیه معمولاً از رسوب کلسیم هستند ، پس از ایجاد این سنگ ها باید از مجرای ادرار عبور کرده یا از نظر پزشکی شکسته شوند. هرکسی که سنگ کلیه داشته باشد می تواند وضعیت بسیار دردناکی را تجربه کند. بیشترین فایده را می توان با نوشیدن روزانه یک لیتر آب گریپ فروت به دست آورد.


3. چربی سوز طبیعی

گریپ فروت که چربی را می سوزاند ، یک شایعه نیست. تحقیقات علمی قدرت شگفت انگیز این صبحانه فوق العاده را نشان می دهد. کافی است قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب گریپ فروت یا نیمی از گریپ فروت میل کنید تا از مزایای آن استفاده کنید. کسانی که در این آزمایش شرکت کرده بودند در دوازده هفته تا چهار پوند از دست دادند.

4- متابولیسم خود را شارژ کنید

گریپ فروت همچنین متابولیسم شما را بالا می برد و از تلاشهای شما برای کاهش وزن حمایت می کند. همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش آسانسور متابولیسم می تواند به شما در کاهش دو پوند در هفته کمک کند. فواید متابولیسم افزایش یافته این است که چربی ها حتی در حالت استراحت همچنان به سوختن می روند. وزن را می توان حتی سریعتر از دست داد و وزن سالم تر به راحتی حفظ می شود.


5- پاک کننده کبد

با پاک کردن سموم ناسالم از بدن به کبد کمک کنید. نوشیدن یا خوردن گریپ فروت منجر به احساس بهتر می شود. گفته می شود سم زدایی از کبد به طور کلی باعث بهبود علائم بیماری های مزمن مانند افسردگی ، عضلات سفت و سردردهای مزمن می شود. سموم خطرناکی که بر سلامتی ما تأثیر می گذارد ، اطراف ما هستند ، یک پاکسازی می تواند به از بین بردن برخی از این سموم کشنده کمک کند.

6. کمک به محافظت در برابر سرطان پروستات

سرشار از آنتی اکسیدان هایی که به مواد سرطان زا حمله کرده یکی دیگر از مزایای مصرف گریپ فروت است. به نظر می رسد تحقیقات نشان می دهد که این میوه حتی سلول های آسیب دیده را در سطح DNA ترمیم می کند. سرطان پروستات در مردان شایع ترین است ، دومین علت اصلی مرگ پس از سرطان ریه. به طور مرتب با یک رژیم غذایی سالم برای مقابله و پیشگیری از این بیماری از گریپ فروت لذت ببرید.

7. پیشگیری از سرطان ریه

تحقیقات نشان می دهد که گریپ فروت همچنین یک پیشگیری کننده و علیه سرطان ریه است. با مصرف روزانه سه لیوان 6 اونس ، آسیب های سیگار در افراد سیگاریاز بین می برد. گریپ فروت آنزیم هایی را که علیه بیماری کشنده مبارزه می کنند ، فعال می کند. گریپ فروت صورتی به ویژه در پیشگیری از سرطان ریه مؤثر است.


8- کلسترول بد را کاهش می دهد

مطالعات نشان می دهد که LDL ، کلسترول بد ، با مصرف منظم گریپ فروت 15٪ کاهش یافته است. گریپ فروت بلوند از قرمز بسیار مفید است. تری گلیسیریدها ، شکل دیگری از کلسترول بد ، 17 درصد کاهش یافته است. تنها در طی یک ماه مشاهده شد که بیماران در معرض خطر آن را به رژیم غذایی خود اضافه کردند.

9. بیماری لثه

دانشمندان دریافتند که خوردن دو گریپ فروت در روز مانع از آسیب های ناشی از بیماری لثه می شود. نتیجه گیری این بود که رادیکال های آزاد هنگام اضافه شدن گریپ فروت به رژیم غذایی تشکیل نمی شوند. بیماری لثه بدون درمان یا بدون علامت می تواند منجر به سرطان دهان شود. بیماری لثه همچنین می تواند منجر به باکتری هایی شود که به قلب آسیب می رساند.

 گریپ فروت و لاغری

گریپ فروت و لاغری

گریپ‌ فروت می‌تواند سفید، زرد، صورتی و حتی قرمز باشد و مزه ترش یا شیرینی داشته باشد. اما اغلب اوقات یک گریپ‌ فروت تازه ترکیبی از زرد و صورتی است و طعم و مزه‌ای شیرین و ترش دارد. مهم نیست انتخاب شما کدام رنگ از گریپ‌ فروت باشد،

نکات مهم در مورد گریپ فروت:

نکته اول:

کالری آن کم اما سرشار از طعم و مواد مغذی عالی برای حفظ سلامتی بدن شما است. کافی است روزانه تنها نیمی از یک گریپ‌فروت را میل کنید تا مطمئن باشید حداقل نیمی از ویتامین C لازم برای بدن‌تان را دریافت کرده‌اید.

نکته دوم:

به طور میانگین هر گریپ فروت حدود ۲۲۶ گرم آب و حدود ۱۰۰ کالری دارد. سعی کنید ۲۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی آب گریپ‌فروت بنوشید تا کمک موثری برای کاهش وزن‌تان باشد. مصرف این نوشیدنی باعث می‌شود اشتهای کمتری برای خوردن غذا داشته باشید و در نتیجه کمتر بخورید و لاغر شوید. حتی یک لیوان کوچک هم می‌تواند کارساز باشد اما باید در نظر داشته باشید تنها مصرف گریپ‌ فروت نمی‌تواند باعث کاهش وزن‌تان شود. برای لاغر شدن، شما نیاز دارید کالری کمتری نسبت به نیاز روزانه‌تان دریافت کنید و چربی بیشتری بسوزانید.

نکته سوم:

با قرار دادن گریپ‌فروت در یک رژیم غذایی مناسب و سالم می‌توانید سریع‌تر به هدف نهایی‌تان دست پیدا کنید. ویتامین C درون گریپ‌ فروت یکی دیگر از فاکتورهای موثر و مورد توجه برای استفاده ابزاری از این میوه خوشمزه به منظور لاغری است. با انجام تحقیقات بسیاری در این زمینه نهایتا مشخص شد، گریپ‌ فروت میزان انسولین بدن را کاهش می‌دهد، آن هم نه به مقدار زیادی بلکه به میزان اندکی. اما همین تغییر اندک میزان انسولین هم باعث می‌شود بدن شکر و چربی زیادی در خود ذخیره نکند و شما چاق نشوید.

نکته چهارم:

در حقیقت میزان بالای انسولین باعث می‌شود مغز احساس ضعف و گرسنگی کند و درخواست انرژی بیشتری برای فعالیت بدن داشته باشد. نکته مهم دیگری که گریپ‌ فروت را به یک انتخاب ایده‌آل تبدیل می‌کند میزان فیبر بالای این خوراکی طبیعی و در عین حال کم کالری است. فیبر برای بدن غیرقابل هضم است و با انباشته شدن آن درون روده سیستم گوارش عملکرد بهتری برای دفع راحت‌تر و سریع‌تر مدفوع خواهد داشت. علاوه بر این، گریپ‌ فروت یک خوراکی با کالری منفی به حساب می‌آید و این بدان معناست که در مقایسه با کالری موجود در گریپ‌فروت، بدن برای هضم آن کالری بیشتری می‌سوزاند.

گریپ فروت و دیابت

گریپ‌فروت به اندازه‌ی داروهایی مانند متفورمین که برای کاهش قند خون مصرف می‌شود موثر است.

حتماً می‌دانید که مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو موثر است؛ اما بهتر است بدانید که نتایج یک پژوهش جدید نشان داده است که از بین این میوه‌ها گریپ فروت نقش موثری در مقابله با این بیماری دارد.

محققان دانشگاه Berkeley(در کالیفرنیا) به این نتیجه رسیده‌اند که آب گریپ‌فروت به اندازه‌ی داروی اصلی دیابتی‌ها یعنی همان متفورمین برای کاهش قند خون موثر عمل می‌کند.

در طی این پژوهش محققان آمریکایی موش‌های آزمایشگاهی را به سه دسته تقسیم‌بندی کرده و آن‌ها را با آب‌میوه‌های متعدد تغذیه کردند: گروه اول با آب قند، گروه دوم با آب گریپ‌فروت و گروه سوم با ترکیب آب و متفورمین تغذیه شدند. قبل از شروع این دوره همه‌ی موش‌ها رژیمی سرشار از چربی داشته‌اند.

محققان مشاهده کردند موش‌هایی که آب گریپ‌فروت دریافت کردن در مقایسه با موش‌هایی که آب قند خورده‌اند 18 درصد وزن بیشتر لاغر شده‌اند و میزان قند خون آن‌ها نیز به میزان 13 تا 17 درصد کاهش پیدا کرده است.

تعجب محققان از این بوده است که تأثیر آب گریپ‌فروت روی میزان قند خون به اندازه‌ی تأثیر آب و متفورمین (موش‌های گروه سه) بوده است.

البته مشکل اینجاست که لازم است که روزانه 4 لیوان بزرگ آب گریپ‌فروت مصرف شود تا به اندازه‌ی دارو موثر عمل کند.

البته این مسئله مانع از کار محققان نشده است. هم اکنون این محققان در حال بررسی تأثیر میزان کمتری از این نوشیدنی روی میزان قند خون هستند. در نتیجه شما می‌توانید برای کنترل هر چه بیشتر قند خونتان با مشورت با پزشک خود از این میوه نیز بهره‌مند شوید.

خواص گریپ فروت برای پوست

این میوه همانند شلیل برای حفظ سلامت پوست مفید می باشد. وقتی ویتامین C بطور طبیعی مصرف می گردد به حفظ پوست در برابر نور خورشید و آلاینده ها کمک می کند. از دیگر خواص گریپ فروت برای پوست می توان به کاهش چین و چروک پوست و بهبود بافت پوست اشاره کرد. ویتامین C در شکل گیری کلوژن نقشی حیاتی ایفا می کند که وظیفه اصلی آن حفاظت پوست می باشد. ویتامین A موجود در گریپ فروت نیز برای حفظ سلامت پوست مفید می باشد.

عصاره دانه گریپ فروت

عصاره دانه گریپ فروت از دانه های گریپ فروت استخراج می شود و غالباً با گلیسیرین استخراج می شود. اثرات مختلفی مانند اثرات ضد باکتریایی ، ضد ویروسی و قارچی کش به آن نسبت داده می شود. با این حال ، اینکه و چگونه عصاره هسته گریپ فروت عمل می کند بحث برانگیز است. در برخی مطالعات ، مواد نگهدارنده در آماده سازی هایی که مورد تأیید نیستند یافت شد. آماده سازی بدون این مواد اثرات یکسانی را نشان نداد. به سختی می توان در مورد عصاره های دانه گریپ فروت مطالعاتی انجام داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها