رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 325671

خواص لیمو شیرین | فواید لیمو شیرین برای درمان سرماخوردگی و پوست

لیمو شیرین فواید بیشماری دارد که بسیاری از آن برای ما نا شناخته است در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص اعجاب آور لیمو شیرین برای درمان سرما خوردگی و زیبای پوست میخواهید بدانید در این مطلب برای شما آماده کردیم.

لیمو شیرین
html>

خواص لیمو شیرین

لیموشیرین میوه ای از خانواده ی مرکبات است که بومی آسیای جنوب شرقی است. درخت آن تا ۶۰ متر رشد می کند و در سال های پنجم تا هفتم از رشد درخت، میوه می دهد؛ میوه هایی به رنگ زرد و گرد که با رشد بیشتر کاملاً زردرنگ می شوند.

این که فصل زمستان آرام آرام رخ می نماید تنها دلیل مصرف لیمو شیرین؛ این میوه ی تر و تازه و شاداب نیست، در این مقاله به چهارده خاصیت برتر این میوه ی زردپوش می پردازیم که دلایل محکم و متنوعی برای مصرف آن است.

لیمو شیرین ترکیب پرآب و شیرینی از طعم لیمو و قند دارد که از آن برای زمستان، میوه ی پرخاصیتی ساخته است. وقتی می خواهید از پالپ های زرد و خوشمزه ی یک میوه لذت ببرید و یا آن را به آرامی بجوید یا می خواهید یک لیوان آب میوه ی تازه مصرف کنید لیمو شیرین را به شما پیشنهاد می کنیم. این میوه علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بدن می تواند حس تازگی را به شما تقدیم کند.

خواص لیمو شیرین

خواص لیمو شیرین برای سرما خوردگی

حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرار آور و همین طور ملین دارد. ضمناً آب فراوان موجود در این میوه باعث کاهش تب و دمای بدن به خصوص هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شود.
مصرف لیمو شیرین در زمان سرماخوردگی و گلودرد بسیارمفید است ومصرف آن درآنفولانزا وافرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده اند توصیه می شود چرا که این میوه خاصیت سم زدایی داخل بدن را از خود نشان داده است.

خواص لیمو شیرین برای لاغری

ک هفته هر روز صبح ناشتا آب یک لیموشیرین رابگیرید و با آب معدنی سالم مخلوط کنید و بنوشید و تا ظهر هیچ چیز دیگری نخورید و هفته دوم دو عدد و هفته سوم سه عدد تا هفته هفتم به هفت لیمو برسد و پس از آن به همان ترتیب که اضافه کرده اید، هر هفته یک عدد کم کنید تابه یک عدد برسد. ضمنا ممکن است پایین شکم کمی درد بگیرد ولی به آن اعتنا نکنید. چون علامت بهبودی است. این طریق خوردن لیموشیرین بدن را لاغر می کند. و اثر عجیبی بر تسکین درد کلیه دارد، دردکمر تا زانو، سیاتیک (عرق النساء) و روماتیسم و ورم و درد شصت پا یا نقرس و تصلب شرایین را درمان می کند. اثر دیگر لیمو شیرین بر درمان زردی یا یرقان است. هر روز آب پانزده تا بیست عدد از آن را بگیرید و بخورید و اثرات درمانی آن را ملاحظه کنید.

خواص لیمو شیرین برای پوست

لیموشیرین در صنایع آرایشی هم پرکاربرد است. عصاره ی لیموشیرین در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی برای تقویت مو، درمان موخوره و شوره ی سر به کار می رود. ویتامین C موجود در لیموشیرین یکی از دلایلی است که پرکاربرد بودن آن را برای درخشان کردن پوست، کاهش آکنه و لک و آب رسانی به پوست توجیه می کند.

دلیل تلخی لیمو شیرین

علت تلخی لیموشیرین وجود موادی به نام نارینجین و لیمونین است. هر چه مواد قلیایی در یک ماده طبیعی مانند میوه بیشتر باشد، طعم میوه به سمت تلخی می‌رود مشروط بر اینکه میوه باز شده و در معرض هوا قرار گیرد. در این صورت لیمونین و نارنجین موجود در میوه با اکسیژن هوا ترکیب شده و تلخ می‌شود. در بین مرکبات نارنج و لیمو هر دو این خاصیت را دارند اما هر چه درجه شیرینی یک میوه بیشتر باشد، تلخی خود را بیشتر نشان می‌دهد. این تلخی از لحاظ سلامت، هیچ تاثیر منفی بر دستگاه گوارش ندارد و جزء ذات طبیعی میوه محسوب می‌شود.

محافظت در برابر مشکلات گوارشی با لیمو شیرین

سوء هاضمه و یبوست دو مشکل رایج در میان مشکلات دستگاه گوارش هستند که با مصرف لیموشیرین تازه از بین می روند. طعم منحصر به فرد لیموشیرین باعث تحریک غدد ترشح کننده ی بزاق می شود و آنزیم های تسهیل کننده ی عمل گوارش و هاضمه رها می شوند. به علاوه، لیموشیرین ترکیبی به نام فلا نویید دارد که میزان سطح صفرا و اسیدهای گوارشی را بالا می برد که در نهایت به همراه هم به عمل هضم کمک می کنند. لیموشیرین منبع بسیار خوبی از پتاسیم است که اسهال را بهبود می بخشد درعین حال فیبر موجود در این میوه مانع یبوست هم می شود.

بهبود زخم های گوارشی با لیموشیرین

زخم هتی گوارشی در مواردی بسیار دردناکند. آن ها می توانند در سراسر معده پراکنده باشند؛ دوازدهه و مری را هم درگیر کنند. لیموشیرین کمتر حالت اسیدی دارد و محیط روده و معده را قلیایی کرده؛ بنابراین مانع اسیدیته ی بالای معده می شود.

مبارزه با سرطان به کمک لیموشیرین

در این میوه ترکیبی به نام لیمونوئید وجود دارد که گفته می شود بر بهبود سرطان های مختلف مؤثر است

خواص لیمو شیرین برای مشکلات تنفسی

روغن گرفته شده از لیموشیرین خواص ضد احتقانی دارد که به تمیز کردن و از بین بردن مشکلات تنفسی کمک می کند. از این روغن در اسپری ها و بخورها استفاده می کنند.

لیموشیرین ترکیبی به نام فلاوونوئید دارد که میزان سطح صفرا و اسیدهای گوارشی را بالا می برد که در نهایت به همراه هم به عمل هضم کمک می کنند.

ارزش غذایی لیمو شیرین

لیمو شیرین سرشار از ویتامین ث و دارای مقادیر قابل توجهی پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. همچنین ویتامینهای گروب به مقدار فراوان در این میوه بافت میگردد. لیمو شیرین سرشار از فلاوئوئیدهاست که باعث افزایش تولید اسیدها و شیره های گوارشی شده و باعث عملکرد بهتر سیستم گوارشی می شوند. همچنین با خنثی سازی شیره های گوارشی اسیدی از ترش کردن معده پیشگیری می کند

مواد و محتویات مقدار در 100 گرم
انرژی 29 کیلو کالری
چربی 0/3 گرم
پروتئین 1/1 گرم
کربوهیدرات 9/3 گرم
قند 2/5 گرم
فیبر 2/8 گرم
سدیم 2 میلی گرم
پتاسیم 138 میلی گرم
کلسیم 26 میلی گرم
آهن 0/6 میلی گرم
منیزیم 8 میلی گرم
منگنز 0/03 میلی گرم
فسفر 16 میلی گرم
ویتامین ب6 0/21 میلی گرم
نیاسین 0/1 میلی گرم
فولات 11 میکروگرم
ویتامین ث 53 میلی گرم
ویتامین ا 22 واحد

مضرات لیمو شیرین (توصیه های پزشکی و موارد منع مصرف)

توصیه میشود در صورت استفاده از کلروکین (یکی از داروهای قدرتمند ضد مالاریا) از زیاده روی در مصرف لیمو شیرین خوداری نمایید.

خواص آب لیمو شیرین :

آب لیمو شیرین هم بسیار پر خاصیت است که به شرح خواص آن می پردازیم :

اگر دست و پای شما ورم کرده ترکیب آب لیمو شیرین و روغن کرچک را روی آن بمالید.

اگر از چاقی رنج می برید آب لیمو شیرین را با آب گرم و عسل ترکیب نموده و ناشتا بخورید.این ترکیب برای معالجه یبوست و زخم دهان و بوی بد آن هم مفید است.

آب لیمو شیرین برای مغز و قلب مفید است.

اگر کودکتان آب لیمو شرین نمی خورد آن را با شیر قاطی نمائید.

اگر سرماخورده اید آب زنجبیل را به مقدار کم یعنی چند قطره با آب لیمو شیرین مخلوط نموده و میل نمائید.

اگر حالت تهوع دارید آب لیمو شیرین را با آب نارگیل بطور برابر ترکیب نموده و میل نمائید.

اگر زخم معده دارید آب لیمو شیرین و ترش را ترکیب نموده و میل نمائید.

اگر در صورت شما لک و جوش دیده می شود شب ها قبل از خوابیدن آب لیمو شیرین را روی آنها بمالید و صبح بعد از بیدار شدن بشوئید.

اگر اسهال دارید آب لیمو شیرین درمان کننده اسهال است.

اگر بدن شما دچار کم آبی شده است آب لیمو شیرین را با مقداری نمک و شکر ترکیب نموده و میل نمائید.

لیمو شیرین سرشار از ویتامین C است

مانند سایر مرکبات و لیمو شیرین ، به همین دلیل به ویژه در سطوح بالای ویتامین C موجود شناخته شده است. اگر 200 گرم میوه مصرف کنید ، 100 میلی گرم ویتامین C در آن وجود دارد. این مقدار در مقایسه با میوه های دیگر ارزش بسیار بالایی دارد. بنابراین جای تعجب نیست که آنها اغلب در برابر سرماخوردگی مانند سرماخوردگی یا سرفه استفاده می شوند.

لیمو شیرین نام دیگری است

به لیمو شیرین نه تنها لومی ، بلکه به عنوان مثال لیمو شیرین در ایران نیز گفته می شود. با این وجود متأسفانه در آلمان ، اتریش یا سوئیس خرید لیمو شیرین تقریباً غیرممکن است. متأسفانه ، شما برای این کار باید به خارج از کشور سفر کنید. اما مطمئناً بهتر است میوه را بخاطر بسپارید و در سفر بعدی خود به شرق دور این خوشمزه را امتحان کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها