رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 326321

خواص فندق | فواید فندق برای پوست و بارداری

ساعت24- فندق فواید بیشماری دارد که بسیاری از آن برای ما نا شناخته است در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص اعجاب آور فندق برای تقویت قوای جنسی و زیبای پوست میخواهید بدانید در این مطلب برای شما آماده کردیم.

فندق
html>

فندق ، میوه ای از درخت فندق است. مردم از آن به عنوان دارو استفاده می کنند.

مواردی که درباره خوردن فندق باید رعایت کنید:

مورد 1-

فندق برای کلسترول بالا ، مقادیر بالای چربی های دیگر (لیپیدها) در خون ، بیماری های قلبی و چاقی استفاده می شود.مردم معمولاً فندق را به عنوان غذا می خورند.فندق حاوی روغن ، پروتئین و فیبر است. به نظر نمی رسد که خوردن فندق در افرادی که چاق یا دارای اضافه وزن هستند ، وزن بدن را کاهش می دهد. خوردن 1.5 اونس آجیل مانند فندق ، در روز به عنوان بخشی از رژیم غذایی کم چرب و کلسترول ، ممکن است به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کند. اما تحقیقات محدود است.

مورد2-

تجزیه و تحلیل تحقیقات اولیه نشان می دهد که خوردن فندق می تواند کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL یا "بد") را کاهش دهد. اما به نظر نمی رسد کلسترول تام ، لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL یا "خوب") کلسترول ، یا سطح تری گلیسیرید را بهبود بخشد.

مورد3-

هنگامی که از طریق دهان مصرف می شود: فندق تقریباً برای بسیاری از افراد غذایی ایمن است. اما برخی از افراد به فندق حساسیت دارند و واکنشهای آلرژیک جدی از جمله مشکلات تنفس تهدید کننده زندگی (آنافیلاکسی) دارند. اطلاعات موثق و کافی در دست نیست که بدانید از فندق در هنگام استفاده به عنوان دارو بی خطر است یا خیر.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه:

بارداری و تغذیه با شیر مادر: به میزان مقادیر موجود در مواد غذایی ، فندق بسیار ایمن است ، اما اطلاعات موثقی در دسترس نیست که بدانید آیا مصرف آن در مقادیر بیشتر در هنگام بارداری یا شیردهی، ایمن است. سعی کنید ایمن بمانید و از استفاده بیشتر از فندق پرهیز کنید.

آلرژی: افرادی که به بادام زمینی ، گردو ، گرده ماگورورت ، آجیل برزیلی ، گرده توس و گردو ماکادامیا حساسیت دارند نیز ممکن است به فندق حساسیت داشته باشند.

مطالبی درباره فندق

فندق میوه‌ای فندقی از درخت فندق است.قدمت فندق بر اساس کشفیات تازه دانشمندان به 7000هزار سال پیش از میلاد بر می گردد در سال ۱۹۹۵ شواهدی دال بر وجود یک مرکز فرآوری فندق در مقیاس بزرگ در یک گودال واقع در جزیره کولونسای اسکاتلند بدست آمد. این چاله که متعلق به دوران میان سنگی بود و حدود ۹۰۰۰ سال پیش تعلق داشت. شواهد نشان از یک چاله عمیق و بزرگ که مملو از صدها هزار پوسته سوخته فندق بود می‌داد. فندق در دیگر مراکز متعلق به دوران میان سنگی نیز یافت شده بود ولی بندرت در چنین مقیاسی و بشکل متمرکز در یک چاله. تکنیک رادیوکربن قدمت این فندق‌ها را بالغ بر ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد تشخیص داده است. فندق ظاهری کروی یا بیضی دارد و طولش ۱۵–۲۵ میلیمتر و قطرش ۱۰–۱۵ میلیمتر است و دارای پوسته فیبری بیرونی می‌باشد. گونه‌های متنوعی از فندق در نقاط مختلف جهان یافت می شود که از این حیث میتوان به برخی از آن اشاره کرد برخی از فندق معمولی بزرگ‌ترند و در بیشترین رشد دو برابر اندازه معمولی می‌شوند. میوه فندق زمانی که برسد از پوسته بیرون می‌افتد. هسته بذر فندق خوراکی است و می‌توان آن را به صورت خام یا پخته مصرف نمود. بذر میوه پوستی بسیار نازک و به رنگ قهوه‌ای تیره دارد که پیش از مصرف یا پخت‌وپز، آن را جدا می‌کنند.

طبع فندق

طبع فندق

فندق دارای طبعی گرم و خشک است لذا برای تقویت قوای جنسی خواص سرشاری دارد البته با توجه به طبع آن افزادی که مزاج گرم دارند نباید در خوردن آن زیاده روی کنند

خواص فندق در طب سنتی

خواص فندق در طب سنتی

فندق خواص تغذیه ای فراوان و ارزش غذایی بالایی دارد؛ به همین دلیل افرادی که فعالیت فکری زیاد دارند، فندق مصرف کنند. فندق حاوی چربی، کربوهیدرات، پروتئین و آب است. از سوی دیگر این آجیل خوشمزه مقادیری قابل توجهی ویتامین و املاح را در خود جای داده است. اگر ده دانه فندق هر روز مصرف کنید بخش عمده‌ ای از ویتامین E بدن خود را تامین خواهید کرد البته فندق علاوه بر مزایای مذکور دارای کالری بالایی است و مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند چاق کننده باشد. استفاده از مکمل‌ های ویتامین E و مواد غذایی حاوی این ماده می‌تواند برای درمان بیماران مبتلا به بیماری‌ های کبد ی مفید باشد. افراد مبتلا به بیماری‌ های کبد ی می‌توانند با مصرف مواد غذایی یا مکمل‌های حاوی ویتامین E به درمان خود بپردازند، البته مصرف این ویتامین باید زیر نظر پزشک باشد.

خواص فندق برای پوست

خواص فندق برای پوست

فندق برای درمان ناراحتی های پوستی نظیر جوش صورت و چین و چروک پوست خواص سرشاری دارد.

برای درمان چین و چروک پوست کافیست:

مرحله اول:یک قاشق چایخوری روغن فندق را با یک قاشق چای خوری روغن جوانه گندم مخلوط کنید.

مرحله دوم: روزی سه مرتبه پوست را با آن ماساژ دهید در مدت کوتاهی شاهد تاثیرات آن خواهید بود. برای درمان جوش صورت هم بهتر است ابتدا صورت را صابون بشویید و بعد از آن روزی دو مرتبه روغن فندق را به جوش ها بمالید بعد از دوماه شاهد از بین رفتن آن خواهید بود

خواص فندق در بارداری

خواص فندق در بارداری

فندق دارای مقادیر فراوان منیزیم، کلسیم، آهن، ویتامین ث، ویتامین ب6، فیبر و پتاسیم است که همگی ریزمغذی هایی است که برای زنان باردار بسیار مفید خواهد بود.

مراقبت از بدن با روغن فندق

روغن فندق نه تنها طعم خوشمزه ای دارد ، بلکه برای مراقبت از پوست نیز بسیار مفید است. پوست خشک و حساس به ویژه از این روغن سود می برد. همچنین باعث رفع خستگی و چین و چروک پوست می شود. می توان از آن به صورت خالص ، پماد یا کرم مرطوب کننده استفاده کرد.

استفاده های دیگر

1_ از شاخه های فندق برای حصیربافی استفاده می شود. از شاخه های ضخیم تر می توان به عنوان عصا و همچنین به دلیل مقاومت آنها ، حتی در ساخت کمان نیز استفاده نمود.

2-برگها به عنوان خوراک دام مناسب هستند.

خواص فندق | فواید فندق برای پوست و بارداری

از جمله مواد مغذی موجود در فندق به مقدار کافی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

منگنز: فندق منبع عالی منگنز است. منگنز به عنوان یک کوفاکتور برای چندین آنزیم عمل می کند که ده ها فرآیند متابولیک مختلف را تسهیل می کند. همچنین در جلوگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد شرکت می کند.

مس: فندق منبع عالی مس است. مس به عنوان ترکیبی از چندین آنزیم، برای تشکیل هموگلوبین و کلاژن (پروتئینی که در ساختار و ترمیم بافت استفاده می شود) در بدن ضروری است. چندین آنزیم حاوی مس نیز به دفاع از بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند.

ویتامین E: فندق منبع عالی ویتامین E است. ویتامین E که یک آنتی اکسیدان اصلی است، از غشاهایی که سلول های بدن را احاطه کرده اند، از جمله گلبول های قرمز و گلبول های سفید (سلول های سیستم ایمنی) محافظت می کند.

منیزیم: فندق منبع خوبی از منیزیم برای زنان و منبع خوبی برای مردان با نیازهای مختلف است. منیزیم در رشد استخوان، تولید پروتئین، فعالیت آنزیم ها، انقباض ماهیچه ها، سلامت دندان ها و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد. همچنین در متابولیسم انرژی و انتقال تکانه های عصبی نقش دارد.

آهن: فندق منبع خوبی از آهن برای مردان و منبعی برای زنانی است که نیازهایشان متفاوت است. هر سلول بدن حاوی آهن است. این ماده معدنی برای انتقال اکسیژن و تشکیل گلبول های قرمز در خون ضروری است. همچنین در تولید سلول های جدید، هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی نقش دارد. لازم به ذکر است که آهن مواد غذایی با منشاء گیاهی نسبت به آهن مواد غذایی با منشاء حیوانی کمتر جذب بدن می شود. با این حال، جذب آهن گیاهی زمانی که با مواد مغذی خاصی مانند ویتامین C مصرف شود افزایش می یابد.

ویتامین B1: فندق خشک و سفید نشده منبع خوبی از ویتامین B1 است، در حالی که فندق خشک بو داده و سفید نشده منبع خوبی است. ویتامین B1 که تیامین نیز نامیده می‌شود، بخشی از یک کوآنزیم ضروری برای تولید انرژی است که عمدتاً از کربوهیدرات‌هایی که مصرف می‌کنیم. همچنین در انتقال تکانه های عصبی شرکت می کند و باعث رشد طبیعی می شود.

فسفر: فندق منبع فسفر است . فسفر بعد از کلسیم دومین ماده معدنی فراوان در بدن است. نقش اساسی در شکل گیری و حفظ استخوان ها و دندان های سالم دارد. علاوه بر این، از جمله در رشد و بازسازی بافت ها شرکت می کند و به حفظ pH طبیعی خون کمک می کند. در نهایت، فسفر یکی از اجزای غشای سلولی است.

روی: فندق منبع روی است. روی به ویژه در واکنش های ایمنی، در تولید مواد ژنتیکی، در درک طعم، در بهبود زخم و در رشد جنین نقش دارد. همچنین با جنسیت و هورمون های تیروئید تداخل دارد. در لوزالمعده، در سنتز (تولید)، ذخیره سازی و آزادسازی انسولین نقش دارد.

محتوای اسیدهای چرب تک غیر اشباع فندق

فندق از دیگر آجیل ها و دانه های روغنی به دلیل محتوای بسیار بالا (تقریباً منحصراً به شکل اسید اولئیک) و محتوای کم اسیدهای چرب اشباع نشده و چند غیر اشباع متمایز می شود. به طور کلی، جایگزینی اسیدهای چرب اشباع شده در رژیم غذایی با اسیدهای چرب تک غیراشباع منجر به کاهش کلسترول تام و کلسترول LDL بدون کاهش کلسترول (HDL) می شود.

علاوه بر این، مصرف روغن زیتون به دلیل داشتن اسید اولئیک (و آنتی اکسیدان ها) به کاهش برخی از عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی مانند چربی خون، فشار خون و متابولیسم گلوکز کمک می کند. از آنجایی که ترکیب لیپیدی فندق شبیه روغن زیتون است، می‌توان فرض کرد که چنین اثراتی با مصرف مکرر فندق نیز می‌تواند رخ دهد. گنجاندن فندق در رژیم غذایی بدون شک به افزایش دریافت اسیدهای چرب تک غیراشباع کمک می کند.

قدرت آنتی اکسیدان فندق

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را در بدن کاهش می دهند. دومی مولکول های بسیار واکنشی هستند که در ظاهر بیماری های قلبی عروقی، سرطان های خاص و سایر بیماری های مرتبط با پیری نقش دارند. آنتی اکسیدان های فندق در خود میوه یافت می شود، اما همچنین به مقدار قابل توجهی در لایه قهوه ای نازکی که آن را احاطه کرده است. از نظر ظرفیت کل آنتی اکسیدانی، پس از آجیل و گردو، فندق در بین ده میوه پوست دار و روغنی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. فندق حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی مختلفی مانند تانن ها، اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها و ویتامین E است.

اثر مثبت فندق بر سطح کلسترول

فیتواسترول ها ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند و از نظر ساختاری با کلسترول مرتبط هستند. یک متاآنالیز 41 کارآزمایی بالینی نشان داد که مصرف 2 گرم فیتواسترول در روز، سطح کلسترول LDL را تا 10٪ کاهش می دهد و این کاهش در هنگام رژیم گرفتن می تواند تا 20٪ باشد. چربی اشباع و کلسترول کمی دارد. اگرچه فندق جزو آجیل‌ها و میوه‌های چرب است که کمترین فیتواسترول را دارد، اما یک وعده 30 گرمی آن حاوی 36 میلی‌گرم است. با این حال، حتی اگر اثرات فیتواسترول ها در فندق یا سایر آجیل ها و دانه های روغنی به طور مستقیم مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، می توان فرض کرد که فیتواسترول هایی که به طور طبیعی در غذاها وجود دارند برای سلامت قلب و عروق مفید هستند.

فندق منبع عالی فیبر رژیمی

یک وعده 30 گرمی (حدود 60 میلی لیتر) فندق منبع فیبر رژیمی است. فیبر شامل تمام موادی است که توسط بدن هضم نمی شوند. دو نوع فیبر غذایی وجود دارد: فیبر نامحلول و فیبر محلول. رژیم غذایی سرشار از فیبر نامحلول به حفظ عملکرد خوب روده کمک می کند، در حالی که رژیم غذایی سرشار از فیبر محلول می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و کنترل دیابت نوع 2 کمک کند. مصرف زیاد فیبر غذایی بر سیری تاثیر دارد و با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ همراه است. فندق حاوی 60 درصد فیبر نامحلول و 40 درصد فیبر محلول است. به یاد داشته باشید که مصرف 25 گرم فیبر در روز برای زنان 19 تا 50 ساله توصیه می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها