رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 326327

خواص وازلین | معجزه وازلین برای پوست و درمان جوش صورت

وازلین یکی از روغن های مفید برای سلامتی پوست است که به تازگی فواید آن روشن شده است در ادامه مطلب نکاتی طلایی در مورد تاثیر وازلین برای جوش صورت و درمان سوختگی پوست نوزاد را که بیش از این نمی دانستید.

وازلين
html>

خواص وازلین

خواص وازلین برای بدن زیاد است و خیلی از ما مایلیم چیزهای ارزان و مفید برای مراقبت از خود داشته باشیم. وازلین یکی از گزینه های ارزان و قابل دسترس می باشد که معمولا در هر داروخانه یافت می شود. ما در رسانه دکتر سلامت از شما دعوت می کنیم که با تعدادی از خواص وازلین برای آرایشی و به غیر از منظور آرایشی آشنا شوید.

خواص وازلین برای جوش صورت


از وازلین می توان برای برطرف کردن خشکی لب استفاده کرد. خشکی و ترک لب به دلایل مختلفی رخ می دهد که از آن جمله می توان به بعضی بیماری ها، تغییرات فصلی، حساسیت و سوء تغذیه اشاره کرد.

استفاده از برخی محصولات آرایشی بهداشتی می تواند علاوه بر ایجاد احساس ناخوشایند و مشکلات تکلم و خوردن غذا، باعث ورود میکروب ها و آلودگی ها از طریق شکاف روی لب به درون بدن شود.

از وازلین همچنین می توان برای مرطوب کردن پوست بدن استفاده کرد. برای این کار کافی است مقداری وازلین را بر روی دست بریزید و مناطق خشک پوست و یا نواحی تیره از قبیل سر آرنج دست و یا زانوها را ماساژ دهید تا به تدریج نرم شده و رنگ آنها روشن شود. قبل از اسپری کردن عطر بر روی بدن می توان از مقداری وازلین برای ماندگاری بیشتر بوی آن استفاده کرد.

آقایان دارای پوست صورت آکنه دار می توانند حین اصلاح از وازلین برای رطوبت دهی به پوست استفاده کنند تا علاوه بر اصلاح آسان، از بروز آکنه های جدید و یا خراش جوش های چرکی جلوگیری کنند.

از وازلین همچنین می توان به عنوان یک درمان سریع برای تسکین آفتاب سوختگی و رفع آثار بد نور خورشید استفاده کرد.

برای پاک سازی آلودگی های سطح پوست و یا محصولات آرایشی، بویژه مواد مقاوم در برابر آب، می توانید وازلین را به پنبه آغشته کرده و با آن سطح پوست تان را پاک کنید.

گفتنی است وازلین در رفع خستگی عضلات و گرفتگی اعضای بدن موثر است. به این ترتیب که هنگام استحمام می توان از ترکیب وازلین و نمک دریا برای ماساژ بدن بهره برد. همچنین این ترکیب می تواند سلول های مرده پوست را به آسانی از سطح آن جدا کرده و در امر لایه برداری پوست مفید واقع شود.

از دیگر کاربردهای وازلین می توان به جلوگیری از بروز تاول در پشت پاشنه پا، به خصوص هنگامی که کفش جدید پا را می زند، اشاره کرد.

از وازلین می توان به عنوان سفیدکننده سریع دندان ها استفاده کرد، به طوری که با مالش آن بر روی دندان لبخندی زیبا و درخشان عایدتان می شود.

همچنین قبل از اسپری کردن عطر بر روی بدن می توان از مقداری وازلین برای ماندگاری بیشتر بوی آن استفاده کرد.

وازلین همچنین می تواند برای جلوگیری از بروز واکنش های پوستی و آلرژی قبل از رنگ کردن موی سر و ابرو مورد استفاده قرار بگیرد.

خواص وازلین | معجزه وازلین برای پوست و درمان جوش صورت

خواص وازلین برای ناخن ها

مانیکور تمیز. زمانی که ناخن را رنگ می کنید، مقدار کمی وازلین را به پوست دور ناخن خود بدون دست زدن به ناخن بزنید. با این روش شما از رفتن پولیش ناخن بر روی پوست جلوگیری می کنید.

مراقبت از پوست دور ناخن. پوست دور ناخن خود را هر شب قبل از خواب با وازلین روغن کاری کنید. این کار از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و اجازه نمی دهد که ریشه ناخن دیده شود.

ناخن های براق. اگر شما به طور مداوم وازلین را بر سطح ناخن بمالید، با گذشت زمان براق و درخشنده شده و سفت تر می گردد.

اضافه کردن درخشش. یکی از خواص وازلین این است که به باز گرداندن برق محصولات طبیعی چرم مصنوعی مانند کفش و کیف کمک می کند. لایه نازکی را بر سطح قرار دهید، بعد از چند ثانیه با یک پارچه آن را پاک کنید.

گیر زیپ . شما از پس گیر زیپ بهتر بر می آیید اگر آن قسمت را با وازلین روغن کاری کنید. حتی شما می توانید برای تکمه های زنگ زده و برخی اثاث منزل از آن استفاده کنید.

پولیش (جلا دادن) سطح. مقداری وازلین را بر یک تکه پارچه فلانل بزنید، و از آن برای پاک کردن سطوح چوبی استفاده کنید. اثاث منزل براق می شوند و مدت زمان بیشتری تمیز می مانند بدین سبب که وازلین یک لایه می پوشاند که دفع کننده گرد و غبار است.

پاک کردن لکه های آرایش. اگر لباس های شما به ماتیک یا کرم پودر آغشته شده باشد، مقدار کمی وازلین به آن قسمت لکه بزنید. سپس به طور معمول آن را بشویید.

پولیش ناخن. به منظور جلوگیری از گیر کردن در پوش لاک ناخن بعد ار مصرف آن، قسمت داخلی در یا روی بطری را با وازلین روغن کاری کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : ماندگار کردن عطر با وازلین

درمان سوختگی پوست نوزاد با وازلین

تحقیقات نشان داده روغن وازلین برای درمان سوختگی پوست نوزاد ناشی از پوشک بچه مفید می باشد. پوست نوزاد را خوب بشویید و خشک کنید، یک لایه روغن وازلین بر روی آن بمالید و بگذارید بماند تا به رطوبت رسانی به پوست بهبود آن را تسریع کند.

وازلین پاک کننده آرایش

روغن وازلین یک راه موثر برای پاک کردن آرایش صورت و آرایش چشم می باشد. با استفاده از پد پنبه ای مقداری وازلین را بر روی چشم بمالید تا آرایش پاک شود و سپس با آب بشویید. دقت داشته باشید که وازلین به داخل چشم نرود.

وازلین ماسک وازلین برای پوست صورت

مقداری وازلین را با توت فرنگی و آب ترکیب کنید تا یک خمیر صافی به دست آید سپس به مدت 10 دقیقه آن را به آرامی در حرکات دایره ای بر روی پوست صورت ماساژ دهید و بعد صورت خود را با آب گرم بشویید.

مضرات وازلین

وازلین علاوه بر اینکه خواص بیشماری برای شما دارد عوارضی نیز دارد که در اینجا به شرح آن می پردازیم :

اگر دچار آلرژی و حساسیت هستید از مصرف وازلین خودداری نمائید زیرا وازلین از نفت به دست می آید و امکان دارد در بدن شما ایجاد حساسیت و خارش و سوزش نماید.

اگر برای سوختگی کودکتان خواستید از وازلین استفاده نمائید حتما این موضوع را با پزشک کودکتان در میان بگذارید زیرا بوی روغن های معدنی مانند وازلین موجب آسپیراسیون در کودک حتی در بزرگسالان می گردد لذا جانب احتیاط را رعایت فرمائید.

اگر کودک و نوزاد در خانه دارید وازلین را در دسترس آنها قرار ندهید زیرا با مصرف آن به صورت خوراکی در بدن ایجاد اسهال و مشکلات معده می شود.لذا چه کودکان و چه بزرگسالان از خوردن وازلین ودداری نمایند.

نکته دیگر اینکه از وازلین به عنوان کرم روان کننده واژن استفاده ننمائید طبق تحقیقات به عمل آمده در آمریکا و با بررسی 141 خانم به این نتیجه رسیدند که 17 درصد از انواع مارک وازلین در 40 درصد خانم ها بیماری واژینوز باکتریایی ایجاد نمود.

و نکته آخر اینکه طبق مارک وازلینی که می خرید واکنشی خاص در بدن ایجاد می نماید پس حتما از برندهای شناخته شده استفاده نمائید.

وازلین چه کاری برای پوست انجام می دهد؟

وازلین در درجه اول به دلیل خواص انسداد آن محبوب است. این بدان معنی است که لایه ای روی پوست ایجاد می کند ، مانع از تبخیر رطوبت و محافظت از پوست در برابر تأثیرات خارجی می شود. ثابت شده است که ژل نفتی ظرف چند دقیقه پس از استفاده ، مانع پوستی را تقویت می کند. به دلیل ساختار روغنی ، محصول نیز به خوبی چسبیده است. همچنین بسیار پایدار است و بندرت باعث واکنش های آلرژیک می شود. به همین دلیل وازلین برای پوست های خشک و حساس و همچنین برای مشکلات پوستی که در آن عملکرد مانع از بین می رود ، مانند اگزما بسیار مناسب است .

پیشنهاد می شود بخوانید : وازلین؛ سفید کننده فوری دندان‌ها
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها