رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 327642

خواص تخم کتان | تخم کتان داروی سرطان

تخم کتان فواید شگفت انگیزی دارد در این مطلب قصد داریم هر آنچه میخواهید در خصوص عجایب تخم کتان در بهبود سلامت بدن بدانید برای شما گردآوری کردیم

تخم کتان
html>

برخی تخم کتان را یکی از قدرتمندترین غذاهای گیاهی روی کره زمین می نامند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تخم کتان می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سرطان ، سکته مغزی و دیابت کمک کند. این یک ویژگی برای یک بذر ریز است که قرن ها پیش وجود داشته است.

بذر کتان در 3000 سال قبل از میلاد در بابل کشت شد. در قرن هشتم ، پادشاه شارلمانی آنقدر به مزایای سلامتی گیاه بذر کتان اعتقاد داشت که قوانینی را تصویب کرد که افراد خود را برای مصرف آن الزام می کنند. اکنون ، سیزده قرن بعد ، برخی از کارشناسان می گویند ما تحقیقات اولیه را انجام داده ایم تا از آنچه شارلمانی گمان می برد ، حمایت کنیم.

دانه کتان

دانه کتان در انواع غذاهای امروزی از کراکر گرفته تا وافل های یخ زده گرفته تا جو دوسر یافت می شود. شورای تخمین می گوید که نزدیک به 300 محصول جدید مبتنی بر کتان فقط در سال 2010 در ایالات متحده و کانادا عرضه شدند. نه تنها تقاضای مصرف کنندگان از بذر کتان رشد کرده است ، بلکه استفاده در کشاورزی نیز افزایش یافته است. تخم کتان همان چیزی است که برای تغذیه تمام مرغ هایی که تخم مرغ هایی با سطح اسیدهای چرب امگا 3 بیشتر دارند ، استفاده می شود.

اگرچه بذر کتان حاوی انواع مختلفی از مؤلفه های سالم است ، اما شهرت اولیه سلامت را به سه مورد آنها مدیون است:

اسیدهای چرب ضروری امگا 3 ، چربی های "خوب" که نشان داده شده دارای اثرات برای سلامت قلب هستند. هر قاشق غذاخوری تخم بذر کتان حاوی حدود 1.8 گرم گیاه امگا 3 است.
لیگنان ها ، که هم خاصیت استروژن گیاهی دارند و هم آنتی اکسیدان. بذر کتان حاوی 75 تا 800 برابر بیشتر از لینگان نسبت به سایر غذاهای گیاهی است.
فیبر دانه کتان شامل هر دو نوع محلول و نامحلول است.

چه کسی نباید از دانه کتان استفاده کند؟ تامپسون می گوید ، تا زمان مشخص شدن بیشتر ، زنان باردار و احتمالاً مادران شیرده نباید رژیم های غذایی خود را با دانه کتان تکمیل کنند. تامپسون می گوید: "مطالعات حیوانات خود ما نشان داد که قرار گرفتن در معرض دانه کتان در این مراحل می تواند در برابر سرطان پستان در فرزندان محافظت کند. اما مطالعه یک محقق دیگر اثر متضاد را نشان داد.

" نکاتی در مورد استفاده از بذر کتان بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بهتر است روغن بذر کتان را از روغن بذر کتان (که فقط بخشی از دانه را شامل می شود) مصرف کنید

به چه مقدار بذر کتان نیاز دارید؟ دوز مطلوب برای به دست آوردن مزایای سلامتی هنوز مشخص نیست. اما طبق گفته شورای کتان در کانادا ، روزانه 1 تا 2 قاشق غذاخوری تخم بذر کتان ، دوز پیشنهادی است.

دانه کتان را به غذایی که معمولاً می خورید اضافه کنید. هر بار که غذای خاصی مانند بلغور جو دوسر ، اسموتی ، سوپ یا ماست میل کنید ، چند قاشق غذاخوری تخم کتان را هم بزنید. به زودی این یک عادت خواهد بود و لازم نیست در مورد آن فکر کنید ، فقط این کار را خواهید کرد.
تخم کتان را در ظروف تیره و مرطوب نگهداری کنید.
از آن در پخت استفاده کنید. دانه کتان را به عنوان آرد جایگزین کنید تا در تهیه نان سریع ، کلوچه ، رول ، نان ، شیرینی ، پنکیک و وافل مورد استفاده قرار گیرد. اگر در دستور تهیه 2 یا بیشتر فنجان آرد است ، سعی کنید 1/4 تا 1/2 فنجان آرد را با دانه کتان جایگزین کنید.

خواص تخم کتان

تخم کتان یکی از دانه هایی است که مصرف آن فواید بسیار زیادی دارد. همچنین تخم کتان می تواند کمک زیادی به کاهش وزن کند.

خواص تخم کتان
تخم کتان معجزه سلامتی

خواص تخم کتان در پیشگیری از سرطان

در خصوص تاثیرات مثبت یا منفی مصرف تخم کتان در پیشگیری یا بروز سرطان سینه و درمان بیماری یا تشدید آن مطالب ضد و نقیض بسیاری توسط مراجع معتبر سلامت در جهان منتشر شده است، در زیر نظر دو مورد از این مراجع علمی توسط نو آورد ترجمه و منتشر شده است:

از آنجایی که تخم کتان ممکن است عملکردی شبیه به هورمون استروژن داشته باشد، لذا این نگرانی وجود دارد که مصرف دانه کتان در افراد مبتلا به بیماری های مرتبط با هورمون ها، سبب تشدید بیماری گردد. برخی از این بیماری ها عبارتند از سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان تخمدان، اندومتریوز و فیبرهای رحمی. با این حال برخی از تحقیقات اولیه آزمایشگاهی و مطالعات بر روی جانوران در خصوص مصرف دانه کتان نشان می دهد که ممکن است [بر خلاف آنچه در بالا گفته شد] مصرف این ماده با استروژن مقابله نموده و در برابر سرطان های وابسته به هورمون، از بدن محافظت نمایند. به هر روی، تا زمانی که تحقیقات بیشتری در این خصوص صورت گیرد، در صورت که به بیماری های با منشا هورمونی مبتلا هستید، از مصرف بی رویه تخم کتان بپرهیزید.

تخم کتان سرشار از فیتواستروژن می باشد. فیتواستروژن یک ماده مغذی گیاهی است که به هورمون استروژن تولید شده در بدن زنان شباهت هایی دارد. تحقیقات بسیاری نشان داده است که نه تنها مصرف تخم کتان، بیش از هر ماده غذایی دیگری، از بروز سرطان سینه پیشگیری می کند، بلکه حتی می تواند در کوچک شدن اندازه تومورهای سینه موثر باشد.

تاثیرات مصرف تخم کتان در مقابله (پیشگیری و کمک به درمان) سرطان سینه را می توان به این صورت خلاصه نمود:

مصرف تخم کتان میزان تولید و ترشح استروژن را در بدن کاهش می دهد.

تخم کتان سبب افزایش تولید نوعی از استروژن «خوب» می شود که دارای خاصیت محافظت کنندگی می باشد.

میزان سه عامل متفاوت مرتبط با رشد سرطان سینه را کاهش می دهد.

چرخه قاعدگی را طولانی تر می کند.

از چسبیدن استروژون های محیطی به بافت پستان جلوگیری می کند.

از بافت پستان در برابر تاثیرات مخرب مواد سمی محیطی محافظت می کند.

مسدود نمودن آنزیم آروماتاز، شبیه به نحوه عملکرد داروی آریمیدکس (Arimidex)

مسدود نمودن گیرنده استروژن، شبیه به نحوه عملکرد داروی تاموکسیفن (Tamoxifen)

پیشگیری از گر گرفتگی با تخم کتان

نتایج یکی از تحقیقاتی که درباره تخم کتان انجام شده نشان می دهد که تخم کتان می تواند از گرگرفتگی در زنان یائسه پیشگیری کرده و همچنین تاثیرات خوبی برروی سلامت عمومی آنها نیز داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که روزانه 40 گرم تخم کتان مانند مانند درمان هورمونی برای بهبود گرگرفتگی و عرق کردن های شبانه مفید بوده و همچنین برای بهبود یبوست نیز مفید است.

بهبود قندخون با تخم کتان

مدارک نشان می دهند که مصرف روزانه تخم کتان به مردان و زنان چاق که در مرحله پیش از دیابت هستند برای پایین آوردن قند خون کمک می کند.

مضرات تخم کتان

محققان معتقدند علی‌رغم فواید بسیار زیادی که در تخم کتان مشاهده و اثبات شده، اما در مصرف آن نباید زیاده‌روی کرد.

افرادی که دارای روده التهابی و تحریک‌پذیر می‌باشند، باید از خوردن تخم کتان اجتناب کنند.

همچنین زنان باردار و مادران شیرده نباید تخم کتان مصرف کنند.

از طرفی افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند اندومتریوز، تخمدان پلی‌کیستیک و فیبرویید می‌باشند، نیز باید از مصرف تخم کتان اجتناب نمایند.

محققان اظهار می‌دارند مردانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات می‌باشند، باید از مصرف تخم کتان اجتناب نمایند.

اگر تخم کتان را به عنوان یک دارو مصرف می‌کنید، حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

تخم کتان ملین طبیعی

بذر کتان حرکات روده را تحریک می کند. پس از مصرف ، آنها در معده تا چهار تا هشت برابر حجم خود منبسط می شوند. دلیل این پدیده سلولهای مخاطی خاصی در داخل دانه ها است که می تواند مقدار زیادی آب از بدن خارج کند. فرقی نمی کند که بذر کتان را کامل بخورید یا بجوید. حجم افزایش یافته به نوبه خود به دیواره روده فشار وارد می کند و آن را به حرکت در می آورد ، که اثر هضم دارد. بعلاوه: به دلیل تورم بذر کتان ، احساس سیری بیشتر طول می کشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها