رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 329709

خواص خردل | مهمترین فواید خردل برای پوست و لاغری

خردل از محبوب ترین گیاهانی است که از پودر آن برای تهیه سس استفاده می شود که اکثر مردم به آن علاقه دارند روشن است که پی بردن به خواص این ماده غذایی می تواند اهمیت زیادی داشته باشد در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص بینظیر خردل برای پوست بدانید برای شما گردآوری کردیم.

html>

خواص خردل

دانه خردل به‌طور کلی به عنوان یک ادویه مفید برای سلامتی شناخته شده و در واقع غنی از مواد مغذی گیاهی، مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست.
این داروی گیاهی در نوشته‌های باستانی سانسکریت و عهد جدید ذکر شده است. خواص درمانی و فواید سلامتی دانه خردل در رم و یونان باستان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

گیاه و دانه‌های خردل منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های ضروری گروه B مانند:

فولات ریبوفلاوین
نیاسین پیریدوکسین (vitaminB-۶)
تیامین اسید پانتوتنیک

بدن باید این ویتامین‌ها را از منابع خارجی تأمین کند. این گروه از ویتامین B کمپلکس، در سنتز آنزیم، عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش مهمی دارند.
دانه‌های خردل حاوی فلاونوئید و برخی از آنتی اکسیدان‌ها مانند کاروتن، لوتئین و زیاگزانتین هستند. علاوه بر این، این دانه‌ها دارای مقدار کمی از ویتامین‌هایی نظیر ویتامین A، ویتامین C و ویتامین K هستند.
خردل منبع غنی از بسیاری از مواد معدنی مفید برای سلامت بدن است. کلسیم، منگنز، مس، آهن، سلنیوم و روی، برخی از این مواد معدنی هستند که در دانه خردل به وفور وجود دارند. کلسیم به ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. منگنز توسط بدن به عنوان یک عامل مورد نیاز برای ساخت آنتی‌اکسیدان (آنزیم سوپراکسید دیسموتاز) استفاده می‌شود. مس در تولید سلول‌های قرمز خون مورد نیاز است. آهن نیز برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون و سوخت و ساز سلولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دانه خردل همچنین مزایا و خواص ضد سرطان و ضد التهابی دارد. به عنوان یک منبع بسیار خوب از سلنیوم و منیزیم، دانه‌های خردل، می‌توانند التهاب را کم کرده و علائم بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید یا آسم را کاهش دهند. دانه‌ها همچنین حاوی موادی به نام ایزوتیوسیانیت‌ها هستند که دارای اثرات ضد سرطانند.
از زمان‌های قدیم خواص ملین دانه‌های خردل، به عنوان بهترین مزیت آنها در نظر گرفته شده است؛ اما امروزه این داروی گیاهی همچنین برای اثرات ضد قارچی و ضد عفونی کننده‌اش نیز ارزشمند شناخته می‌شود. محصولات تولید شده از خردل همچنین برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و در نتیجه برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب توجه است که بدانید دانه خردل ترشح بزاق را تحریک کرده و اشتها را بهبود می‌بخشد.
یکی دیگر از مزایای مهم دانه‌های خردل، کاهش دفعات حملات میگرنی است، به این منظور باید پوست سر خود را با روغن خردل ماساژ دهید؛ این کار کیفیت موهایتان را نیز به طور قابل توجه بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
فرآورده‌های خردل و روغن خردل به طور موثر برای قرن‌ها به منظور کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از تصلب شرایین مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آنها همچنین به بهبود ایمنی بدن کمک کرده و به مبارزه با بی‌خوابی کمک می‌کنند. دانه‌های خردل در درمان مسائلی مانند اضطراب، اختلالات روانی، اثرات تنش و افسردگی، برونشیت، اختلالات جنسی، نشانه‌های یائسگی و بسیاری مشکلات دیگر مفید هستند.

زمینه مصرف خردل

زمینه مصرف گیاه:

خواص ضد سرطان و ضد التهابی بهبود اشتها
کاهش علائم بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید یا آسم کاهش دفعات حملات میگرنی
خواص ملین کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از تصلب شرایین
اثرات ضد قارچی و ضد عفونی کننده‌ بهبود ایمنی بدن
سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن مبارزه با بی‌خوابی
بهبود عملکرد سیستم گوارشی ضد سرطان

درمان مسائلی مانند اضطراب، اختلالات روانی، اثرات تنش و افسردگی، برونشیت، اختلالات جنسی، نشانه‌های یائسگی؛

کمک به استفراغ در مسمومیت‌های تصادفی؛

خواص خردل

خواص خردل برای پوست

زمانیکه پوست دچار خارش، مستعد به جوش و لکه های تیره می شود که به راحتی با مصرف این روغن قابل رفع است.این روغن غلیظ که حاوی ویتامین و پروتئین است، به گردش خون کمک می کند و ظاهر پوست را بهبود می بخشد.
با استفاده منظم از این روغن، پوست شاداب و علایم پیری از جمله چین و چروک، لکه های تیره و… نیز برطرف می شود.

خردل تیرگی پوست را به علت قرار گرفتن در معرض نور خورشید برطرف می کند.کافی است هفته ای ۲یا ۳ بار این روغن را در قسمت های موثر بمالید تا سوختگی از بین برود.

درمان سرفه با خردل

خردل با عفونت‌های مجرای تنفسی مقابله می‌کند. اگر سرفه می‌کنید خردل را دریابید. بدین منظور یک پیمانه پودر خردل سیاه را با دو پیمانه آرد گندم و مقداری آب مخلوط کنید و هم بزنید تا به صورت خمیر در بیاید. خمیر را روی یک حوله پخش کنید و حوله را تا کنید. روی گلو و سینه‌تان وازلین بزنید و سپس مرهم را روی آن قرار دهید. این مرهم باید حداکثر ۱۵ دقیقه روی پوستتان باشد و بیش از این مدت امکان دارد روی پوست ایجاد التهاب بکند. توجه داشته باشید این مرهم برای افرادی که از واریس رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص جوانه‌ها برای سلامتی

خردل برای لاغری
طبق بررسیهای بدست امده ریختن ۲۰ گرم خردل در وعده ‌غذایی حدود ۲۰‌ درصد سوختن چربی را در بدن شما تشدید خواهد کرد. علت این امر وجود ماده‌ای به نام ایزوتیوسیانات است که در خردل وجود دارد. ایزوتیوسیانات رگ‌ها را گشاد میکند و موجب سطح هورمون افدرین که چربی سوز است ، می شود. شما می‌توانید ساندویچ تخم‌مرغ یا کباب تابه‌ای را با افزودن یک لایه کوچک خردل به یک غذای چربی سوز عالی تبدیل نمایید. همچنین میتوانید از سس خردل استفاده کنید.

خواص خردل برای درمان آبریزش بینی


برای درمان ابریزش بینی از خردل استفاده کنید . روغن خردل یک ماده موثر برای درمان ابریزش بینی هست که هیچگونه عوارضی ندارد . روغن خردل دارای خاصیت آنتی بیوتیکی، ضد ویروسی و آنتی هیستامینی می باشد که منجر به رفع آبریزش بینی خواهد شد . برای این کار باید مقداری روغن خردل را حرارت بدهید تا گرم شود. سپس با کمک قطره چکان، چند قطره از این روغن را داخل سوراخ های بینی بریزید تا مخاط مجاری بینی را تمیز بکند. این کار را دو تا ۳ بار در روز انجام دهید تا نتیجه اش را ملاحظه کنید .

نحوه مصرف خردل:

با خواص فوق العاده خردل آشنا شدید شاید برایتان سوال باشد چگونه از این دانه پر خاصیت استفاده نمائید که در اینجا به توضیح آن می پردازیم در هنگام خرید مواد غذایی اگر توجه داشته باشید به غذاهای غیر غنی به جهت بهتر شدن طعم و مزه خردل اضافه می گردد شما هم می توانید از این ویژگی خردل برای تهیه غذاهای خود استفاده نمائید همچنین در تهیه انواع ترشی از این دانه پر خاصیت مصرف نمائید یکی دیگر از روش های استفاده در تهیه سس سالاد می باشد که بسیار طعم سس را افزایش می دهد.در آخر باید گفت متخصصان آشپزی از دانه های قهوه ای خردل برای تزئین مصرف می نمایند.

مضرات خردل

  1. برگ خردل سبز اگر قبل از گل دادن گیاه برداشت شود، تقریبا فاقد ماده سمی ایزوتیوسیانات میباشد و لی چنانچه برداشت برگها به موقع انجام نگیرد، بایستی از زیاده روی در مصرف این نوع خردل خودداری نمود.
  2. مقدار ماده اگزالات موجود در برگهای گیاه خردل نسبتا بالا است، از این رو مصرف آن برای افراد دارای سابقه سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا بایستی با احیاط همراه باشد.
  3. خردل حاوی مواد گواترزا بوده، لذا افراد مستعد بایستی از زیاده روی در مصرف آن خودداری کنند مگر اینکه میزان ید کافی از سایر منابع غذایی دریافت نمایند.
  4. به طورکلی لازم به ذکر است با وجود فراوان بودن خواص خردل، مصرف آن برای کودکان زیر 6 سال، زنان باردار و شیرده، بیماران دارای ناراحتی‌های گوارشی و یا التهاب کلیوی توصیه نمیشود.

خردل خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

به تازگی مشخص شده است که خردل سالم است زیرا نشان داده شده است که خطر سرطان را کاهش می دهد. همانطور که یک مطالعه توسط دانشمندان دانشگاه فرایبورگ نشان می دهد ، خردل دارای اثر مهار کننده سرطان است ، که هرچه خردل گرمتر باشد ، قویتر است. بنابراین اگر آن را به خصوص آتشین دوست دارید ، می توانید به بهترین شکل به بدن کمک کنید تا در برابر مواد سرطان زا محافظت کند و بنابراین خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید.محققان در طی مطالعه با افراد آزمایشی که قرار بود روزانه 20 گرم خردل گرم بخورند ، تأثیرات مثبت خردل را کشف کردند. سپس خونی که آنها دریافت کردند به مواد سرطان زا آلوده شد و با توجه به گلبول های سفید خون بررسی شد. در واقع ، گلبول های سفید خون افراد آزمایش کننده بهتر از سلول های خونی افرادی که قبلا خردل مصرف نکرده بودند ، می توانند مواد خطرناک را کنترل کنند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها