رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 331393

طرز تهیه صبحانه | نحوه تهیه انواع املت و صبحانه لاکچری با املت مدیترانه ای

صبحانه یکی از مفید ترین وعده های غذایی ما انسان ها در طول شبانه روز است اما انتخاب مواد خوراکی مناسب برای صبحانه حائز اهمیت است در ادامه شما را با نحوه تهیه صبحانه خوب آشنا میکنیم.

صبحانه
html>

برای اینکه میل به خوردن صبحانه را در خود تقویت کنید چند راه دارید. مثلا اینکه شب‌ها سبک‌تر شام بخورید تا صبح روز بعد گرسنه از خواب بیدار شوید. اما یکی از راه‌های خوب دیگر ایجاد تنوع در وعده غذایی صبح است. این خوراکی های خوشمزه و سریع برای صبحانه مناسب و مفید هستند.

مشکل این است که غذاهایی که برای صبحانه در ایران مصرف می‌شود معمولا محدود است و همین امر تمایل به خوردن صبحانه را کاهش می‌دهد. برای اینکه میل به خوردن صبحانه را در خود تقویت کنید چند راه دارید. مثلا اینکه شب‌ها سبک‌تر شام بخورید تا صبح روز بعد گرسنه از خواب بیدار شوید. اما یکی از راه‌های خوب دیگر ایجاد تنوع در وعده غذایی صبح است.

صبحانه های خوشمزه، خوشگل و سریع

نان شکلاتی

برای درست کردن این نان‌شکلاتی‌های خوشمزه، ابتدا نان صبحانه گرد را از وسط نصف کنید. بعد روی آن مقداری سریال صبحانه یا گندمک بریزید. مقداری عسل به آن اضافه کنید و یک بیسکویت شکلاتی یا یک قاشق شکلات صبحانه به همراه یک بیسکویت را روی آن قرار دهید. حالا نان‌ها را یک دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا شکلات و عسل نرم شده و با هم مخلوط شوند.

طرز تهیه صبحانه | نحوه تهیه انواع املت و صبحانه لاکچری با املت مدیترانه ای

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان سوپ کنجدی

کیک شکلاتی پخته شده در مایکروویو

مواد لازم:

4 قاشق غذاخوری آرد
4 قاشق غذاخوری شکر
3 قاشق غذا خوری پودر کاکائو
1/4 قاشق چای خوری بکینگ پودر
یک مقدار کم نمک
1 تخم مرغ
3 قاشق غذاخوری شیر
1 قاشق غذاخوری کره
2 یا 3 تافی نرم

طرز تهیه صبحانه :

تمام ترکیبات را در یک کاسه 300 میلی لیتر مخلوط کنید. خمیر را در دو فنجان یا قالب های مقاوم در برابر حرارت قرار دهید.

طرز تهیه این صبحانه به طوری است که دو مرحله پخت نیاز دارد ابتدا برای یک دقیقه در درجه 700 وات مایکروویو آن را بپزید. سپس کیک ها را بیرون آورید و روی آنها تکه های تافی بریزید. دوباره به مدت یک دقیقه آن را در مایکرویو قرار دهید.

اجازه دهید کیک ها کمی قبل از سرو خنک شوند.

پنکیک پنیر با موز و عسل

مواد لازم:

200 گرم پنیر خامه ای
1 عدد تخم مرغ
1 عدد موز
3 قاشق غذاخوری آرد
وانیل
3 قاشق غذاخوری روغن
2 قاشق غذاخوری شکر
نمک
عسل

طرز تهیه صبحانه :

پنیر، موز، تخم مرغ، وانیل و شکر را در مخلوط کن بریزید تا زمانی که به یک خمیر نرم تبدیل شود آن را هم بزنید. یک قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس بقیه آرد را هم در آن بریزید تا خمیر کمی سفت شود.روغن را در تابه گرم کنید و خمیر را با یک قاشق غذا خوری در آن قرار دهید تا پنکک های کوچک بپزد.هر دو طرف پنکیک را برای دو تا سه دقیقه سرخ کنید.

پنکیک های پخته را با برش های عسل و موز تزئین کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه ی کرپ صبحانه

پنکیک پنیر با موز و عسل

مواد لازم:

200 گرم پنیر خامه ای
1 عدد تخم مرغ
1 عدد موز
3 قاشق غذاخوری آرد
وانیل
3 قاشق غذاخوری روغن
2 قاشق غذاخوری شکر
نمک
عسل

طرز تهیه صبحانه :

پنیر، موز، تخم مرغ، وانیل و شکر را در مخلوط کن بریزید تا زمانی که به یک خمیر نرم تبدیل شود آن را هم بزنید.یک قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس بقیه آرد را هم در آن بریزید تا خمیر کمی سفت شود.روغن را در تابه گرم کنید و خمیر را با یک قاشق غذا خوری در آن قرار دهید تا پنکک های کوچک بپزد.هر دو طرف پنکیک را برای دو تا سه دقیقه سرخ کنید.

پنکیک های پخته را با برش های عسل و موز تزئین کنید.

طرز تهیه انواع املت:

املت تنوری

ابتدا٢٠٠ گرم کالباس را خرد کرده و با سه عدد گوجه فرنگی و به میزان دلخواه نمک و فلفل در کره به مدت سه دقیقه تفت دهید. داخل ظرف های تعیین شده را با مقداری روغن چرب کرده و مواد را به سه قسمت تقسیم کرده و داخل ظرف ها بریزید.

روی هرکدام از آنها یک عدد تخم مرغ بشکنید و برای تزئین روی آنها از چند برگ ریحان تازه استفاده کنید. فر را با درجه حرارت ١٨٠ سانتی گراد روشن کرده و بعد از گذشت پنج دقیقه ظرف ها را به مدت ده دقیقه در آن قرار دهید.به همراه سه عدد نان تست صبحانه شما آماده سرو است.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه رولت مرغ و سبزیجات

املت دانشجویی
مدت‌هاست که املت تهیه شده با رب، لقب املت دانشجویی را یدک می‌کشد اما این املت، هم در مدت کوتاهی آماده می‌شود و هم با کمی خلاقیت، طعم منحصر به فردی به‌خود می‌گیرد. رب گوجه‌فرنگی مانند خود گوجه‌فرنگی حاوی لیکوپن فراوانی است. مصرف این آنتی‌اکسیدان بسیار مفید به پیشگیری از ابتلا به سرطان، مخصوصا سرطان پروستات، کمک می‌کند. اگر روغن مصرفی‌تان هم کانولا یا کلزا باشد، می‌توانید از دریافت اسیدهای چرب امگا3در وعده صبحانه مطمئن شوید و به این ترتیب، سلامت قلب و عروق‌تان را تضمین کنید.

مواد لازم برای 1 نفر :

تخم‌ مرغ

1 عدد

رب گوجه فرنگی

2 قاشق سرخالی

روغن کانولا

2 قاشق سرخالی

نمک و فلفل سیاه

به میزان لازم

مرزه خشک

1 قاشق مرباخوری

ترخون خشک

نصف قاشق مرباخوری


طرز تهیه :
روغن را درون تابه بریزید و 30 ثانیه اجازه دهید تا گرم شود. رب، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و آن را 2دقیقه تفت بدهید. مرزه و ترخون را به رب بیفزایید و 30ثانیه دیگر آن را تفت بدهید. حالا تخم‌مرغ را روی رب بشکنید، تفت مختصری بدهید و حدود 2دقیقه بدون هم زدن اضافی، اجازه بدهید تا تخم‌مرغ بپزد. حالا املت شما ظرف مدت فقط 5دقیقه حاضر است.

همراهان :
پیاز خام که سرشار از ویتامین C است، همراه خوبی برای این صبحانه محسوب می‌شود. شما می‌توانید با یک آدامس نعنایی از شر بوی پیاز قبل از خروج از خانه رها شوید. اگر دوست ندارید، خیار طعم‌دار شده با آبلیمو را همراه این صبحانه فوق‌العاده کنید.

املت فلفل سبز و سیب زمینی

سه عدد سیب زمینی را نگینی و فلفل سبز دلمه ای و پیاز را ریز خرد کنید. داخل ماهیتابه دو قاشق غذا خوری روغن مایع بریزید و سیب زمینی را کمی تفت دهید تا نرم شود و از ماهیتابه بردارید. به میزان دلخواه نمک و فلفل و مقداری پودر سیر اضافه کنید و سه عدد گوجه فرنگی پوره شده را در تابه تفت دهید.حالا نوبت اضافه کردن فلفل دلمه ای است. همه مواد را با ۱۰۰ گرم پنیر پیتزای رنده شده مخلوط کنید و در ظرف هایی که برای هر نفر آماده کرده اید بریزید و روی هر ظرف یک عدد تخم مرغ بشکنید.

روی تخم مرغ ها مقداری پودر فلفل سیاه بپاشید و برای طعم دار کردن می توانید ازچند برگ جعفری یا گشنیز تازه استفاده کنید. املت برای سرو کردن همراه با نان تفت داده شده آماده است.

۵. املت گوشت و پنیر و قارچ

ابتدا ماهیتابه را با یک قاشق روغن مایع چرب کنید ۱۵۰ گرم گوشت چرخ کرده را با یک عدد پیاز نگینی خرد شده تفت دهید و ٢٠٠ گرم قارچ را به صورت ورقه ای خرد کنید. دو عدد فلفل دلمه ای قرمز و سبز را هم ریز خرد کنید و به گوشت اضافه کنید.

بعد از پنج دقیقه قارچ ها را اضافه کنید و نمک و فلفل را هم بیفزایید. حالا سه عدد تخم مرغ را با فاصله روی مواد سرخ شده بشکنید و بعد از سه دقیقه ماهیتابه را از روی شعله بردارید. صبحانه شما همراه با نان آماده سرو است.

پیشنهاد می شود بخوانید :طرز تهیه صبحانه انگلیسی

طرز تهیه صبحانه | نحوه تهیه انواع املت و صبحانه لاکچری با املت مدیترانه ای

۶. املت گوجه و ریحان

سه عدد گوجه فرنگی را به صورت حلقه حلقه ببرید و ۲۰۰ گرم ریحان را برگ برگ کنید. یک حبه سیر را رنده کنید و یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید. سه کاسه کوچک بردارید و داخل هر کدام یک قاشق روغن زیتون بریزید و تکان دهید تا تمام ظرف به روغن آغشته شود.سه عدد تخم مرغ را داخل ظرفی بشکنید و همراه نمک و فلفل خوب هم بزنید. داخل کاسه ها یک لایه گوجه حلقه شده، چند برگ ریحان، مقداری سیر رنده شده و مقداری تخم مرغ بریزید و این کار را تکرار کنید تا کاسه ها پر شوند.فر را با دمای٢٠٠ درجه سانتی گراد روشن کنید و کاسه ها را به مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید. صبحانه شما با سه عدد نان تست آماده سرو است.

طرز تهیه صبحانه | نحوه تهیه انواع املت و صبحانه لاکچری با املت مدیترانه ای


طرز تهیه یک صبحانه لاکچری با املت مدیترانه ای

مواد لازم املت مدیترانه ای

روغن زیتون : 1 قاشق چایخوری
گوجه فرنگی گیلاسی :4 تکه شده ½پیمانه
پیازچه خرد شده :1 قاشق غذاخوری
اورگانو (آویشن) : کمی
پنیر فتا درشت خرد شده : 2 قاشق غذاخوری
زیتون سیاه خرد شده : 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ بزرگ : 2 عدد
نمک درشت : ⅛ قاشق چایخوری

طرز تهیه املت مدیترانه ای


املت مدیترانه جزو یکی از انواع املت می باشد که می توان به عنوان یک صبحانه لاکچری از آن یاد کرد البته می توان به عنوان بک میام وعده هم سرو گردد با این مواد اولیه برای یک نفر می توانید املت مدیترانه ای تهیه نمود زمان لازم برای آماده کردن این میان وعده خوشمزه و لاکچری ده دقیقه می باشد پس حتما آن را تهیه نموده و از سرو آن لذت ببرید برای تهیه املت مدیترانه ای در ابتدا تابه مناسبی را برداربد و در آن روغن بریزید و روی شعله متوسط گاز بگذارید وقتی روغن به خوبی گرم و داغ گردید پیاز را در آن تفت دهید تا سبک گردد وقتی پیاز به خوبی سرخ گردید گوجه فرنگی و آوبشن را به پیاز اضافه نموده و تفت دهید تا گوجه فرنگی به خوبی بپزد بعد پنیر و زیتون را بریزید و شعله را خاموش نمائید.
کاسه مناسبی را بردارید و تخم مرغ و نمک را در آن بریزید و به خوبی با هم ترکیب نمائید آنقدر هم بزنید تا کف نماید حالا تابه مناسب دیگری رابردارید و در آن کره یا روغن زیتون بریزد و روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا گرم گردد وقتی داغ گردید تخم مرغ ها را در تابه بریزید تا به اصطلاح ببندد وقتی تخم مرغ ها سفت گردید شعله را خاموش نموده و آن ها را در ظرف سرو قرار دهید و ترکیب پیاز و گوج و پنیر و زیتون را در لای تخم مرغ بریزید و تزئین نمائید نوش جان

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه املت کالیفرنیایی با آووکادو

.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها