رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 332041

ترامپ خواستار افزایش 200 میلیون دلاری بودجه کمک به اسرائیل شد

ساعت24-یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد که بودجه پیشنهادی رئیس‌جمهور این کشور برای سال 2019 خواستار افزایش 200 میلیون دلاری کمک به رژیم صهیونیستی شده است.

یکی از مقامات ارشد آمریکا روز دوشنبه (دیروز) در جلسه وزارت خارجه اعلام کرد که طبق درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از وزارت خارجه این کشور برای بودجه سال مالی 2019، رژیم صهیونیستی 3.3 میلیارد دلار کمک مالی از واشنگتن دریافت خواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» گزارش کرد، «هری ساستری» مدیر دفتر منابع کمک‌های خارجی آمریکا در وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که بودجه کمک‌های واشنگتن به اسرائیل طبق پیشنهاد ترامپ، با افزایش 200 میلیون دلاری روبرو خواهد بود.

دولت آمریکا معادل 39.3 میلیارد دلار برای وزارت خارجه و سازمان توسعه بین‌المللی آمریکا درخواست کرده است که در مقایسه با بودجه 2017، کاهش یک سومی داشته است و این در حالی است که برای همپیمان خود در خاورمیانه خواستار افزایش بودجه شده است.

وی ادامه داد: «برای اسرائیل، مجموع معادل 3.3 میلیارد دلار است که به مفهوم افزایش 200 میلیون دلاری در مقایسه با سال قبل است و بازتابی از یادداشت تفاهم 10 ساله است که به تازگی به امضا رسیده است».

در ماه سپتامبر، آمریکا و اسرائیل یک یادداشت تفاهم 10 ساله را به امضا درآوردند تا مطابق آن، واشنگتن تا سال 2028، 38 میلیارد دلار بودجه دفاعی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها