رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 332122

اسرائیل در مرز لبنان «گنبد آهنین» مستقر کرد

ساعت 24- درپی ساقط شدن یک جنگنده اسرائیلی پس از حمله به خاک سوریه و بالا گرفتن تنش میان اسرائیل با سوریه و لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) سامانه‌های پدافند موشکی «گنبد آهنین» را در مناطق شمالی اراضی اشغالی مستقر کرده است.

اسرائیل
style="text-align:justify">رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند این رژیم از بیم درگیری احتمالی، از نزدیکی مرز لبنان سامانه پدافند موشکی «گنبد آهنین» مستقر کرده است.


درپی ساقط شدن یک جنگنده اسرائیلی پس از حمله به خاک سوریه و بالا گرفتن تنش میان اسرائیل با سوریه و لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) سامانه‌های پدافند موشکی «گنبد آهنین» را در مناطق شمالی اراضی اشغالی مستقر کرده است.

در حالی که ارتش اسرائیل رسما در این باره اظهار نظر نکرده، اما شاهدان محلی می‌گویند کاروانی از آتش‌بارهای پدافند موشکی را دیده‌اند که به سمت مناطق شمالی در حرکت بود.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» تصاویری از حرکت خودروهای حامل آتش‌بار سامانه‌های گنبد آهنین در نزدیکی شهر «باقة الغربیه» نیز منتشر شده است.


رژیم صهیونیستی مدعی است که روز شنبه یک پهپاد ایرانی از سوریه وارد بلندی‌های جولان اشغالی شده و هدف یک بالگرد اسرائیلی قرار گرفته است. در پی این حادثه، جنگنده‌های اسرائیلی با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار داده‌اند. در جریان این عملیات یک جنگنده اف-۱۶ اسرائیل هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و ساقط شد. اسرائیل تاکنون مدرکی دال بر ایرانی بودن پهپاد یا ورود این پهپاد به آسمان جولان ارائه نکرده است. جولان منطقه‌ای است که تحت اشغال اسرائیل قرار دارد و هنوز بر اساس قانون بین‌الملل بخشی از سوریه به شمار می‌آید.

یک مقام اسرائیلی تایید کرد که جنگنده این رژیم پس از عملیات در سوریه، هدف اصابت موشک پدافند هوایی سوریه قرار گرفته و سرنگون شده است. این اولین بار از سال ۱۹۸۲ است که اسرائیل تایید می‌کند که یک جنگنده‌اش هدف سامانه دفاعی سوریه قرار گرفته است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی این حادثه را «ضربه‌ای به اعتبار و ابهت» نیروی هوایی اسرائیل توصیف کرده‌اند.

سیستم پدافند هوایی رژیم صهیونیستی مشتمل بر ۳ لایه است. لایه اول سامانه گنبد آهنین، که برای هدف قرار دادن راکت‌های کوتاه‌برد طراحی شده است. لایه دوم سامانه «فلاخن داوود»، که برای مقابله با موشک‌های بالستیک میان‌برد ساخته شده است. لایه سوم سامانه «پیکان»، که برای ازبین بردن موشک‌های دوربرد و قاره‌پیما مستقر شده است.

البته رژیم صهیونیستی چند سامانه پاتریوت ساخت آمریکا نیز دارد که برای نابود کردن اهداف میان تا دور برد و موشک‌های بالستیک ساخته شده است.
فارس
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها