رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 332177

تحویل 50 ویلچر به معلولان نیازمند از طریق اهدای درب‌های نوشابه و بطری

ساعت 24-از 3 سال گذشته طرح خیرخواهانه برای تهیه ویلچر معلولان به همت موسسه خیریه بازیافت امید در کشور آغاز شده که با تحویل درب‌های بطری اقدام به تهیه ویلچر می‌کند.

632
طرح جمع‌آوری درب بطری‌های نوشابه برای تهیه ویلچر معلولان که توسط خیریه بازیافت امید از سال 93 کلید خورد رفته رفته با استقبال مردم مواجه شد.

به طوری که در ابتدا و در مرحله اول فقط 5 دستگاه ویلچر تحویل معلولان شناسایی شده، شد و رفته رفته جعبه‌های بازیافت برای جمع‌اوری این درب‌های بطری طراحی شده و در سطح شهر قرار رگفت.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مجموعه فرهنگی ورزشی، مدارس، شرکت‌های دولتی و خصوصی، مجتمع‌های مسکونی و سوپرمارکتها به این طرح خیرخاواهانه پیوستند و میزان درب‌های جمع‌آروی شده به شدت افزایش یافت.

ماحصل جمع‌آوری این درب‌ها در بهار 95 تحویل 15 دستگاه ویلچر به معلولان بود.

رفته رفته معلولان در مناطق محروم بر اساس اولویت شناسایی شده و برای این مناطق 50 دستگاه ویلچر اهدا شد.

محمدپرویز حمیدی مدیرعامل مؤسسه خیریه بازیافت امید گفت: قرار شده که هر فصل 50 ویلچر آماده و تحویل معلولان شود. تاکنون 180 ویلچر اهدا شده و تا پایان سال به 200 دستگاه خواهد رسید.

وی ادامه داد: شناسایی 20 دستگاه ویلچر به زلزله‌زدگان کرمانشاه انجام شده و استان‌های سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویراحمد نیز تحت پوشش خواهند رفت.

حمیدی گفت: این معلولان یا خودشان به ما معرفی می‌شوند یا از طریق 4 مؤسسه خیریه برای تحویل ویلچر معرفی می‌شوند. همچنین روش جمع‌آوری به گونه‌ای است که مردم می‌توانند از طریق صفحه اینترنتی مؤسسه به 500 نقطه از شهر برای تحویل درب‌های نوشابه مراجعه کنند.

این مدیرعامل موسسه خیریه گفت: ارزش هر درب نوشابه یک کیلو برابر هزار تومان است که بازیافت می‌شود و با ارزش 500 کیلو یک ویلچر تهیه خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها