رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 332409

حریری: با حزب الله ائتلاف نمی کنیم

ساعت 24- نخست وزیر لبنان در سیزدهمین مراسم سالگرد ترور رفیق حریری ضمن پرداختن به موضوعات مختلف از عدم ائتلاف با حزب الله سخن گفت.

سعد حریری
style="text-align:justify">به گزارش النشره، سعد حریری نخست وزیر لبنان در سیزدهمین سالگرد ترور رفیق حریری گفت: ۱۳ سال گذشت و منطقه در بحران، جنگ، انقلاب و فتنه به سر می برد. سوریه به عرصه ای برای آزمایش ارتشها و شبه نظامیانی از همه کشورها تبدیل شد و عراق، یمن و لیبی در بحران به سر می برند اما با وجود این لبنان در امنیت به سر می برد.

وی افزود: روح رفیق حریری با ما است و لبنان دچار جنگ داخلی جدید نمی شود زیرا کسانی که در راستای توافق طایف حرکت می کنند نمی توانند که همزیستی را از بین ببرند.

حریری گفت: ما لبنان را از بحران و آتش سوریه دور نگه داشتیم و داعش و تروریستها را بیرون کردیم و تروریسم بستری در لبنان ندارد. ما ارتش و نیروهای امنیتی داریم که به آن افتخار می کنیم و اداره اطلاعات در کمین موساد و تروریسم است.

وی خطاب به حاضران ادامه داد: به خاطر قدس پایتخت ابدی فلسطین از شما می خواهیم که یک دقیقه به نشانه همبستگی با قدس و پایداری ملت فلسطین یک دقیقه بایستید.

حریری در ادامه از همبستگی با کشورهای عربی، تصمیم بی طرفی لبنان و رقابت های انتخاباتی لبنان سخن گفت و افزود: زمان قیمومیت بر لبنان تمام شده است و ۱۴ مارس ۲۰۰۵ نقطه عطفی در تاریخ لبنان است. هفته اندکی تا انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ باقی مانده است که نقطه تحول در حیات پارلمانی خواه در زمینه قانون جدید یا تجدید پارلمانی خواهد بود. طی روزهای آینده اسامی را اعلام و وارد معرکه انتخابات به دور از فشار قیمومیت می شویم.

وی بیان کرد: اصولی وجود دارد که کشور بدون آن نمی تواند مستقر شود؛ توافق طایف، پایبندی به گفتگوها، حمایت لبنان از تاثیرات جنگها، مخالفت با دخالت در امور کشورهای عربی.

حریری گفت: تصمیمات صادره از سوی دادگاه بین المللی برای مقامات لبنان الزام آور است. سلاح منحصرا باید در اختیار دولت قرار باشد، توان ارتش و نیروهای امنیت باید تقویت شود و همبستگی ملی در برابر طمع ورزی های اسرائیل حاصل شود.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، نخست وزیر لبنان اعلام کرد: از چند ماه قبل اعلام شد که جریان المستقبل به ائتلاف پنجگانه روی خواهد آورد یا به ائتلاف به حزب القوات، الکتائب و الاحرار روی می آورد و جریان المستقبل بازنده بزرگ است زیرا این جریان مفلس است و پولی ندارد. این بزرگترین اهانت است. ما چالش را قبول کردیم ما پول انتخابات نداریم اما مخالف هر گونه ائتلاف با حزب الله هستیم. وعده ما در ششم ماه مه 2018 با انتخابات پارلمانی و هفتم ماه مه با همه لبنانی ها.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها