رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 333953

تاثیر یخ بر پوست صورت | فواید یخ بر جوش و رفع کبودی

ساعت24-یخ فواید زیادی برای پوست دارد که به تازگی برای ما اشکار شده است در این مطلب قصد داریم هر آنچه میخواهیداز فواید و مضرات استفاده از یخ برای پوست و همینطور جوش صورت و برطرف کبودی آشنا شوید این مطلب را برای شما گردآوری کنیم.

خبر8
html>

تاثیر یخ بر پوست صورت | فواید یخ بر جوش و رفع کبودی

یخ عبارت است از حالت جامد آب که چگالی آن ۰/۹ گرم در سانتیمتر مکعب است و به همین جهت در مقایسه با شکل آبگون آن (با چگالی ۱ گرم در سانتیمتر مکعب) سبک‌تر است و حالت شناور پیدا می‌کند. نقطهٔ انتقال میان آب جامد و مایع در فشار، یک اتمسفر صفر درجهٔ سانتیگراد و همچنین با صفر درجهٔ سلسیوس تعریف می‌شود.

تاثیر یخ بر پوست صورت | فواید یخ بر جوش و رفع کبودی

تاثیر یخ بر پوست صورت

استفاده از یخ روی صورت ، مزایای زیادی دارد.تکه های یخ برای موارد مختلف در زیبایی طبیعی صورت کاربرد دارد: باعث افزایش گردش خون می شود؛ گذاشتن یخ بر روی صورت باعث افزایش جریان خون می شود و به جلوگیری از بروز علائم پیری و چروک پوست کمک می کند . ماساژ چند قطعه یخ بر روی صورت، به مدت حداقل دوبار در هفته ، باعث درخشش طبیعی پوست می شود. همچنین به از بین بردن آکنه کمک زیادی می کند.

ماساژ یخ بر روی قسمتهایی از صورت که دچار آکنه است، باعث کاهش آنها می شود.اگر به طور مداوم ، روزانه یک تا دو دقیقه یخ را بر روی جوش ها بمالید ، شاهد تاثیر بی نظیر آن در رفع آکنه ها خواهید بود . اگر در هنگام استفاده از یخ پوست تان بی حس شد، چند لحظه صبر کرده و سپس ادامه دهید .با این روش ، می توانید در عرض دو روز از شر آکنه های صورت خلاص شوید.

همیشه سرما درمانی را روی صورت تمیز انجام دهید.

از دستکش استفاده کنید تا دست ها محفوظ بمانند بخصوص زمانی که قرار است یخ درمانی طولانی مدت برای پوست صورت انجام دهید.

هنگام ماساژ صورت یخ ها را به صورت مستقیم به پوست نزنید. حتما آن ها را داخل پلاستیک یا پارچه قرار دهید دوباره استفاده کنید.

برای از بین آکنه و ورم زیر چشم می توانید یخ را مستقیما روی پوست قرار دهید.

برای این که روی صورت سوختگی ایجاد نشود یخ را بیشتر از یک ساعت روی پوست قرار ندهید.

می توانید با استفاده یخ چای سبز، خیار، گیاه دم اسبی یا سیر تاثیر یخ درمانی را دو برابر کنید.

لازم نیست حتما پزشک باشید تا بدانید که گردش خون هرچه بیشتر باشد شادابی و طراوت پوست‌تان بیشتر می‌شود. همه ما می‌دانیم که بهبود جریان گردش خون آبرسانی و غذارسانی به سلول‌های پوستی را چند برابر می‌کند. راهکارهای زیادی در جهان وجود داردکه برخی از آنها هزینه‌ زیادی دارند.

با این حال اگر می‌خواهید دراین امر خودکفا شوید و با کمترین هزینه این کار را در خانه انجام دهید بهتر است یک بطری آب معدنی تهیه کنید و آب را داخل قالب‌های یخ‌ بریزد و بعد از ساعتی که آب یخ زد آن مکعب‌های کوچک را روی پوست خود قرار بدهید. این روش یا به بیانی دیگر یخ‌درمانی باعث افزایش گردش خون می‌شود که از بروز علائم پیری و چروک پوست پیشگیری می‌کند. البته استفاده از این روش برای افرادی که کمی مسن‌تر هستند کاربرد زیادی ندارد

زمانی که دچار آفتاب سوختگی شدید، دو یا سه تکه یخ را درپارچه‌ای پنبه‌ای گذاشته و آن را بر روی نواحی آسیب دیده به مدت حدود سه دقیقه بمالید.

در نتیجه این عمل بر روی پوست شما خارشی ایجاد می‌شود که نشانی از بهبود آفتاب سوختگی خواهد بود.

استفاده از یخ آرایش را برای مدت طولانی تری حفظ می‌کند.

مالیدن تکه‌های یخ به پوست صورت، قبل از انجام آرایش، آن را برای مدت طولانی‌تری ماندگار خواهد کرد.

همچنین به کمک یخ می‌توان پف چشم را از بین برد.

وقتی تکه‌های یخ را در یک پارچه پنبه‌ای بیاندازید و آن را زیر چشمانتان بکشید، باعث برطرف شدن پف زیر چشمتان خواهد شد و ورم زیر چشم را از بین خواهد برد.

یخ، در از بین بردن سندرم خشکی چشم نیز کاربرد دارد.

تاثیر یخ بر پوست صورت | فواید یخ بر جوش و رفع کبودی

تاثیر یخ بر جوش

ماساژ چند قطعه یخ بر روی صورت، به مدت حداقل دوبار در هفته باعث درخشش طبیعی پوست می شود.
مزیت دیگر آن، کمک به از بین رفتن آکنه می باشد. ماساژ یخ بر روی قسمت‌هایی از صورت که دچار آکنه هستند، باعث کاهش آن‌ها می‌شود. اگر به طور مداوم، روزانه یک تا دو دقیقه یخ‌ها را بر روی جوش‌ها بمالید، شاهد تاثیر بی نظیر آن در رفع آکنه‌ها خواهید بود.
البته هنگام استفاده از یخ اگر پوستتان دچار بی حسی شد، می توانید چند لحظه صبر کرده و سپس به استفاده از یخ ادامه دهید. با این روش می‌توانید در عرض ۲ روز از شر آکنه‌های صورت خلاص شوید.

مسئله مهم به وجود آمدن سیستم سریع گردش خون در محل جوش می باشد چرا که این گردش سریع خون
باعث تعویض شدن چرک و مواد سمی محل جوش با مواد سالمی که در خون است ، شده و در
نتیجه جوش ها زودتر و بهتر از بین می روند.

تاثیر یخ بر پوست صورت | فواید یخ بر جوش و رفع کبودی

تاثیر یخ بر کبودی

کبودی پوست به هماتوم نیز مربوط می شود.به خاطر جمع شدن خون در زیر لایه سطحی پوست که می تواند به خاطر ضربه یا کوفتگی این اتفاق افتاده باشد.در اینجا چند راه کار مناسب برای از بین بردن کبودی را به شما توصیه می کنیم.

یکی از رایج ترین کار ها گذاشتن یخ است و واقعا هم خوب تاثیر می کند. با گذاشتن یخ بر روی قسمت ضربه خورده موثر است.زیرا باعث می شود سرما بعث انقباض رگ های خونی شده و ورم و کبودی را کاهش دهد .پس بلافاصله پس از ضربه باید یخ را روی قسمت کبودی گذاشت تا هم ورم ان را بگیرد هم از کبودی جلوگیری کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها