رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 334537

طرز تهیه چیکن استراگانف | نحوه تهیه چیکن استراگانف با پاستا و چیکن استراگانف بدون خامه

چیکن استراگانف یک غذا مشهور بین المللی مناسب و مجلسی برای مناسبت های مهم است اگر میخواهید از نحوه آماده سازی این غذا آگاه شوید ادامه مطلب را بخوانید.

چیکن و بیف استراگانف
html>

چیکن استراگانف

استروگانف سرآشپز روسیه که برای اولین بار این غذا رو پخت و بدلیل استفاده از گوشت سینه مرغ به چیکن استراگانف معروف شد.

مواد لازم برای تهیه چیکن استراگانف

سینۀ مرغ

2 عدد

قارچ خرد شده

1 پیمانه

پیاز متوسط

1 عدد

کره

1 قاشق غذا خوری

روغن زیتون

1 قاشق غذا خوری

آب لیمو

2 قاشق غذا خوری

سیر

1 حبه

آب مرغ

2 لیوان

چیپس خلالی

به مقدار لازم

مواد لازم برای سس:

کره

2 قاشق غذا خوری

آرد سفید

2 قاشق غذا خوری

خامه

1 پیمانه

نمک و فلفل

به مقدار لازم

چیکن استراگانف غذای روسی خوشمزه ایی است که به راحتی نیز تهیه می شود، این غذای ساده و عالی می تواند انتخاب مناسبی برای مهمانی ها و دورهمی ها باشد. از این رو در این مطلب قصد داریم طرز تهیه چیکن استراگانف خوش طعم را با روشی امتحان شده و عالی ارائه دهیم که مطمئنا مورد توجه شما عزیزان نیز قرار خواهد گرفت. پس تا پایان همراه ما باشید و نهایت استفاده را از دستور پخت چیکن استراگانف روسی ببرید.

اغلب غذاهایی که با گوشت مرغ تهیه می شوند از جمله غذاهای محبوب می باشند که طرفداران زیادی نیز دارند، اینگونه غذاها تنوع بسیار بالایی دارند که از بین آنها می توان به ته چین مرغ، مرغ کنتاکی، پیتزا مرغ و قارچ، مرغ سوخاری، کیک مرغ و… اشاره نمود. یکی دیگر از غذاهای پرطرفداری که با مرغ تهیه می شود، چیکن استراگانف است. این غذای روسی در مدت زمانی کوتاه تهیه می شود و به دلیل استفاده از خامه و شیر در دستور پختش طعمی مطبوع عالی دارد. در ادامه به ارائه طرز تهیه چیکن استراگانف می پردازیم که امیدواریم از این دستور پخت نهایت استفاده را ببرید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه مرغ کیوسکی

طرز تهیه چیکن استراگانف

مواد لازم برای پخت چیکن استراگانف :

سینه مرغ : یک عدد

قارچ : ۱۰ عدد متوسط

سیب زمینی خلالی خرد شده : ۲ عدد

خامه : سه قاشق غذاخوری

شیر گرم : یک لیوان

کره : ۳۰ گرم

آرد سفید : یک قاشق غذاخوری

پیاز : یک عدد

نمک و فلفل : به مقدار دلخواه

طرز تهیه چیکن استراگانف

طرز تهیه

برای پخت چیکن استراگانف ابتدا سینه مرغ را به صورت خلالی برش بزنید.بعد پیازهای خلالی شده را کمی روغن تفت دهید.سینه مرغ را اضافه نموده و همچنان تفت دهید.قارچ ها را خرد نموده و در ماهیتابه ای دیگر تفت دهید و اجازه دهید تا کاملا سرخ شوند.قارچ های سرخ شده را به مواد اضافه نموده و بعد از مخلوط شدن، سس سفید را به مواد اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا یک دست شود. در این مرحله نمک و ادویه دلخواه را نیز اضافه کنید.

سپس ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و خامه صبحانه را اضافه کنید و هم بزنید. نکته قابل توجه در این مرحله این است که زمانی که خامه را به مواد اضافه می کنید حتما باید شعله را خاموش نموده باشید.حال سیب زمینی های خلالی را با روغن سرخ نموده و برای سرو چیکن استراگانف از آنها استفاده نمایید.

چیکن استراگانف اغلب با نان سرو می گردد، اما می توان آن را با پاستا و یا حتی پلو نیز نوش جان نمود. برای تزیین چیکن استراگانف نیز می توان از سیب زمینی خلالی، گوجه فرنگی، جعفری و… استفاده نمود.

طرز تهیه سس سفید برای چیکن استراگانف
آرد را کمی تفت داده، قبل از تغییر رنگ آرد، کره را اضافه نموده و سپس شیر گرم را به آن بیافزایید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا جوش آید و سس ما آماده شود. توجه داشته باشید که استفاده از شیر گرم از گلوله شدن آرد جلوگیری می کند.

ضمن اینکه امیدواریم دستوری که در رابطه با طرز تهیه چیکن استراگانف در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد، از همه شما دوستان هنرمند دعوت می نماییم برای مشاهده دیگر دستورات امتحان شده و عالی بر روی آشپزی مجله هنر در خانه کلیک نموده و از بهترین و کاملترین دستورات نهایت استفاده را ببرید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه مرغ بریان خانگی

طرز تهیه چیکن استراگانف با پاستا

مواد لازم :

سینه مرغ خرد شده یک عدد
پیاز خرد شده 1 عدد
قارچ خرد شده یا پرک شده 1 پیمانه
نمک و فلفل و ادویه کاری به میزان لازم...
خامه 3 قاشق غذاخوری
شیر یک لیوان
آرد 2 قاشق غذاخوری
روغن به میزان لازم

طرز تهیه

پیاز رو در روغن سرخ کرده ، مرغ های خرد کرده رو بهش اضافه کنیم. بعد هم نمک و ادویه و فلفل و قارچ. شیر رو در ظرف جداگانه ای ریخته و روی حرارت میذاریم. آرد رو در کمی آب سرد حل کرده و توی شیر میریزیم و مرتب به هم میزنیم تا گوله نشه.

مخلوط شیر و آرد رو با مرغ ها که سرخ کرده بودیم مخلوط میکنیم و در آخر خامه رو اضافه کرده و سریع از روی حرارت برمیداریم. چون خامه اگه روی حرارت بمونه میبره. پاستا رو هم جداگانه بعد از اینکه اب رو جوش آوردیم و نمک و روغن اضافه کرده میریزیم بعد از بیست دقیقه که پخته شد در صافی میریزیم و پاستا رو در تابه با کمی آویشن و کره کمی تفت میدیم بعد در ظرف میریزیم و چیکن را روی آن میریزیم .

چیکن استراگانف بدون خامه

مواد لازم برای تهیه چیکن استراگانف بدون خامه

سینه مرغ 400 گرم

قارچ 400 گرم

پیاز متوسط 2 عدد

سیر 1 حبه

فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری

ادویه کاری 2 قاشق چایخوری

آرد 1 قاشق غذاخوری سرپر

شیر 1.5 لیوان

سرکه 2 قاشق غذاخوری

سس مایونز 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

کره و روغن به میزان لازم

سیب زمینی بزرگ 2 عدد

طرز تهیه چیکن استراگانف

طرز تهیه چیکن استراگانف بدون خامه

پیاز را خلالی خرد کرده و در یک ماهیتابه با کمی روغن تفت دهید تا کاملا سبک شود.سیر را رنده کرده و به پیاز اضافه کنید و در حد چند دقیقه با هم تفت دهید.سینه مرغ را به قطعات 4-3 سانتیمتر خرد کرده، به پیاز اضافه کنید و با هم تفت دهید.پس از اینکه رنگ مرغ تغییر کرد، فلفل سیاه، فلفل قرمز، نمک و ادویه را به آن اضافه کرده و حدود 10 دقیقه مرتب هم بزنید تا مرغ پخته شود.قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کرده، کمی آبلیمو به آن بزنید تا رنگ آن تغییر نکند و در کره بر روی حرارت بالا تفت دهید تا آب آن کاملا کشیده شود.

قارچ تفت داده شده را به مخلوط مرغ، پیاز و سیر اضافه کرده، سپس آرد و سرکه را به آن افزوده و خوب تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود.نمک غذا را میزان کرده، درب ماهیتابه را ببندید و حرارت را ملایم کنید تا سس غذا غلیظ شود.وقتی سس به اندازه کافی غلیظ شد آن را از روی حرارت برداشته و در حالی که گرم است سس مایونز را به آن اضافه کنید. غذا را در ظرف مخصوص بکشید و با سیب زمینی سرخ شده خلالی آن را تزیین کنید.چیکن استراگانف را به صورت گرم و با نان یا پاستا نوش جان کنید.

طرز تهیه چیکن استراگانف | نحوه تهیه چیکن استراگانف با پاستا و چیکن استراگانف بدون خامه

طرز تهیه بیف استراگانوف فرانسوی


مواد لازم

پیاز متوسط : دو عدد
گوشت گوساله : 300 گرم
شیر : نصف لیوان
قارچ : نیم کیلو گرم
نمک : به مقدار لازم
فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم
آرد : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه بیف استراگانوف فرانسوی در منزل
برای تهیه این غذای خوشمزه و عالی ابتدا به آماده کردن گوشت می پردازیم و به صورت نوارهای باریک برش می دهیم بهتر است از گوشت گوساله استفاده نمایید اما اگر در دسترس تان نبود هر نوع گوشت قرمز قابل استفاده می باشد سپس تابه مناسبی را بردارید روغن و کره را در تابه بریزید کره باعث طعم بهتر غذا می گردد . بعد از داغ شدن روغن پیاز خرد شده را در تابه ریخته و تفت دهید بعد از طلایی شدن پیاز زردچوبه را تفت دهید بعد فلفل را اضافه نموده و هم بزنید . حالا گوشت را بیافزایید و هم بزنید وقتی رنگ گوشت تغییر کرد یک تا دو لیوان آب را به تابه اضافه نمایید و در تابه را بگذارید و شعله را کم نمده تا گوشت بپزد.
تابه دیگری را بردارید و قارچ ها را خرد نموده و در روغن سرخ نمایید . بعد از اینکه یک ربع ساعت از پخت گوشت سپری شد نمک را به همراه قارچ سرخ شده به گوشت بیافزایید.
کاسه مناسبی را بردارید شیر و نمک و فلفل را در آن ریخته و آرد را کم کم اضافه نموده و هم بزنید وقتی به خوبی ترکیب گردید روی گوشت و قارچ ها ریخته و شعله را کم نمایید تا گوشت مزه دار گردد . هر چه بیشتر سس به خورد گوشت برود طعم لذیذ تری خواهد داشت اگر دوست داشتید در آخر خامه را هم اضافه نمایید. مقدار خامه بسته به سلیقه شما دارد .بعضی ها رب اضافه می کنند توصیه ما این است که این کار را نکنید طعم غذا خراب می شود اگر دوست داشتید عصاره گوشت هم به مواد اضافه نمایید در این صورت نمک را حذف نمایید تا شور نگردد
بیف استراگانوف فرانسوی آماده شده در ظرف سرو ریخته و با برنج یا نان و سیب زمینی سرخ شده میل نمایید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه پاستل گوشت و پنیر
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها