رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 335920

فاکس‌نیوز: ایران پایگاه‌ نظامی جدید در نزدیکی دمشق ساخته است

ساعت 24-فاکس نیوز می‌گوید سپاه قدس این پایگاه نظامی ایران را اداره می‌کند. این پایگاه دو ساختمان مشابه دارد و در منطقه جبل‌الشرقی واقع در ۱۳ کیلومتری پایتخت سوریه بنا شده است

بشار اسد
div>

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل در واکنش به انتشار این خبر گفت: نیازی نیست که همه مطالب منتشر شده در رسانه‌ها را حقیقت مطلق دانست.

به گزارش ساعت 24، یورونیوز نوشت: فاکس نیوز، رسانه نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکا با انتشار گزارشی اختصاصی اعلام کرد ایران یک پایگاه جدید نظامی در نزدیکی دمشق تاسیس کرده است.

این شبکه تلویزیونی روز سه‌شنبه با انتشار تصاویر ماهواره‌ای شرکت اسرائیلی ImageSat International ادعا کرد که این پایگاه دو ساختمان مشابه دارد و در منطقه جبل‌الشرقی واقع در ۱۳ کیلومتری پایتخت سوریه بنا شده است.

فاکس نیوز می‌گوید سپاه قدس این پایگاه نظامی ایران را اداره می‌کند.

در ماه‌های گذشته اسرائیل بارها نسبت به افزیش حضور نظامی ایران در سوریه هشدار داده و پایگاه‌های نیروهای نزدیک به ایران و کاروان های نظامی مشکوک به حمل سلاح برای حزب الله لبنان را هدف قرار داده است. اسرائیل می‌گوید حضور نیروهای ایرانی و وابسته به ایران در نزدیکی مرزهای خود در جولان اشغالی را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع این کشور روز چهارشنبه و در واکنش به انتشار این خبر گفت: «حقیقت در روشنایی افتاب پنهان نمی‌ماند. نیازی نیست که همه مطالب منتشر شده در رسانه‌ها را حقیقت مطلق دانست. ما رویدادها را رصد و در صحنه بین‌المللی عمل می‌کنیم تا به هرآنچه ممکن است برسیم.»

بنیامین نتانیاهو دو هفته پیش و در جریان کنفرانس بین‌المللی امنیتی مونیخ با نمایش یک قطعه چوب، آن را بخشی از پهپاد سرنگون شده در خاک اسرائیل معرفی کرد که به گفته وی ایرانی بوده است. وی از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران خواست تا این پیام وی را به «رهبران ایران» برسانند: «قدرت اسرائیل را آزمایش نکنید.»

حضور اسرائیل در میدان جنگ داخلی سوریه در حالی پررنگ‌تر می‌شود که روزنامه هاآرتص، هفته گذشته در گزارشی مدعی شد تل‌آویو، دست‌کم به هفت گروه شورشی سنی سوریه، سلاح می‌رساند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها