رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 337907

انتقاد یک مرجع تقلید:عده‌ای دختر را آورده وررقصانده‌اند،این‌ درد است/خانواده شهدا به میدان بیایند

تسنیم نوشت: مرجع تقلید شیعیان در اعتراض به رقص دختران در مراسم شهردار تهران گفت: خانواده شهدا باید در برابر چنین اقداماتی به میدان آمده و اعتراض خود را بیان کنند، زیرا که به‌واسطه خون شهدا این امنیت و این انقلاب به وجود آمده است.

آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از خانواده‌ها و مادران شهدای گمنام که به مناسبت گرامیداشت روز زن، ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، افراد تربیت‌شده در مکتب اسلام را بهترین الگوی جامعه معرفی کرد و با اشاره به جایگاه متفاوت زنان و مردان در خلقت بیان کرد: اسلام و پیامبر اکرم جایگاه زن را در جامعه تغییر داده و نگاه حقارت آمیز قبل از اسلام را تغییر دادند و پیامبر (ص) جایگاه زن و مرد را در جامعه یکسان می‌دانست. برای ساختن جامعه‌ای متعالی نقش زنان و مادران بسیار بیشتر از مردان بوده و این زن است که فرزندان را برای حضور در جامعه تربیت‌کرده و برای این تربیت مقام بهشت را به وی ارزانی داشته‌اند.

استاد حوزه علمیه با ابراز تأسف از برگزاری مراسمی که توسط شهردار تهران برگزارشده است تصریح کرد: خانواده شهدا باید در برابر چنین اقداماتی به میدان آمده و اعتراض خود را بیان کنند زیرا که به‌واسطه خون شهدا این امنیت و انقلاب به وجود آمده و چنین حرکاتی در جامعه انقلابی بسیار جای تأسف دارد.مسئولان را به انجام وظایف خود دعوت می کنم، به اجرای برگزاری مراسماتی که درشان انقلاب اسلامی نیست باید به دنبال از بین بردن فقر جامعه بود و تأکید اسلام در وهله نخست نیز رفع مشکلات معیشتی مردم است.

واکنش مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به رقص دختران در جلسه شهرداری

همچنین حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران که ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، پذیرش حجاب اسلامی از سوی مردم ایران را از روی اعتقاد دانست و گفت: به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) در تهران جشنی گرفته شد و در این مراسم رقص‌ها و موسیقی‌های نامناسبی انجام و نواخته شد و اینکه بگوییم دخترانی که می‌رقصیدند کم سن بوده‌اند به‌هیچ‌عنوان قابل‌پذیرش نیست.

وی رقص دختران را با شرافت دینی و گسترش حیا در تعارض دانست و خاطرنشان کرد: اظهار نگرانی مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه در این زمینه به‌جا و کاملاً به‌موقع است.

وی فقاهت را مقدمه‌ای برای ورود به عرصه تبلیغ از سوی طلاب دانست و تأکید کرد: تبلیغ امور دینی دارای مراحلی است که طلاب خواهر با رسیدن به فقاهت و جایگاه علمی مناسب سپس می‌توانند وارد مرحله تبلیغ شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران باید سیمای درخشانی در عبادت عملی داشته باشد، ادامه داد: نهادینه شدن روحیه عبادت، تقوا و پاک‌دامنی در میان افراد جامعه ازجمله وظایف دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه است که باید این کار انجام پذیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها