رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 337918

هشدار پلیس برای پیشگیری از سرقت در تعطیلات ایام نوروز

ساعت 24- فرمانده نیروی انتظامی شیراز برای پیشگیری از سرقت در ایام تعطیلات نوروز هشدارهایی به شهروندان و مسافران داد.

style="text-align:justify">سرهگ القاصی مهر فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شیراز به منظور پیشگیری از سرقت‌ها و جرائم در تعطیلات نوروز اظهار کرد: رعایت برخی نکات ظریف، اما بسیار مهم می‌تواند بیشترین تاثیر را در ناکام گذاشتن مجرمان حرفه‌ای در سرقت‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این ایام ترددهای درون شهری برای خرید، دید و بازدید و مسافرت‌ها بیشتر از ایام دیگر سال است، شهروندان باید نکاتی را رعایت کنند.

سرهنگ دلاور القاصی مهر درخصوص ترددهای درون شهری مردم برای خرید قبل از عید با بیان اینکه تا آنجا که ممکن است، برای جلوگیری از حمل وجه نقد زیاد از کارت‌های اعتباری استفاده شود، تصریح کرد: به نمایش گذاشتن وجه و شمردن آن در انظار عمومی که موجب تحریک سارقان می‌شود، خودداری شود.

وی افزود: کسبه و فروشندگان از جعلی نبودن چک، تراول و وجه نقد دریافتی مطمئن باشند البته در برخی موارد رعایت این موضوع برای مشتری نیز مصداق دارد.

سرهنگ دلاور القاصی مهر ادامه داد: از تنها گذاشتن کودکان خود در خودروی پارک شده، خودداری کنید و همچنین به هنگام ترک خودرو وجوه و مدارک باارزش را در آن باقی نگذارند.

وی بیان کرد: هنگام باز کردن در اتومبیل یا صندوق عقب و تماس تلفنی از گذاشتن کیف روی زمین خودداری شود.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شیراز ادامه داد: وسائل خود را در هنگام سوار و پیاده شدن از خودرو بدون نظارت لازم رها نکنید.

این مقام انتظامی در مورد مسافرت‌های نوروزی شهروندان افزود: از قفل و بسته بودن همه درها و پنجره‌ها قبل از ترک منزل مطمئن باشید.

وی گفت: هنگام ترک منزل روی در ورودی هیچ یادداشتی نگذارید.

سرهنگ دلاور القاصی مهر افزود: در هنگام مسافرت از نگهداری وجوه نقد، طلا واشیاء قیمتی در منزل پرهیز و آن‌ها را به بانک یا بستگان بسپارید.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شیراز ادامه داد: همسایگان امین خود را در مورد برنامه تعطیلاتتان مطلع کنید.

وی با بیان اینکه هرکز کلیدهای یدکی منزل را خارج از پنهان نکنید تصریح کرد: به کودکانمان در مورد مقصد، شیوه رفتار آنان در هنگام سفر و اطمینان نداشتن به افراد غریبه آگاهی‌های لازم را بدهید.

سرهنگ دلاور القاصی مهر بیان کرد: از توقف شبانه در جاده‌های ناآشنا و شبانه خودداری شود.

وی ادامه داد: اگر با وسیله عمومی مسافرت می‌کنید دقت شود افراد ناشناس بسته یا شئی را در لابلای وسائل شما قرار ندهند.

این مقام انتظامی بیان کرد: هرگز کلیدهای خود را در اتومبیل بدون سرنشین رها نکنید و در مسافرت با وسیله عمومی دقت کنید در بین راه که مسافری پیاده می‌شود وسایل شما به اشتباه جابه جا نشود.

باشگاه خبرنگارام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها