رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 339232

مشاور امنیت ملی آمریکا: واشنگتن به حفظ فشار حداکثری علیه کره‌شمالی ادامه میدهد

ساعت24-مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که علی‌رغم احتمال دیدار رئیس‌جمهور این کشور با رهبر کره‌شمالی، بازهم واشنگتن به حفظ فشار حداکثری علیه کره‌شمالی ادامه می‌دهد.

خبر0
laquo;هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن فشارها بر کره‌شمالی را تا زمان خلع سلاح هسته‌ای این کشور، حفظ خواهد کرد.

مک‌مستر در کنفرانس خبری بعد از نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد علی‌رغم اینکه واشنگتن امیدوار است دیدار بین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اونگ» رهبر کره شمالی انجام شود، اما فشارها همچنان خواهند شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی توضیح داد: «شاید بتوانیم با فشار به راهکار دیپلماتیک برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره دست یابیم. پس ما مصمم هستیم که در این مسیر فشار بیاوریم».

مشاور امنیت ملی ترامپ افزود: «ما همگی قبول داریم که درباره این فرصت (دیدار ترامپ و کیم) خوش‌بین هستیم. اما ما مصمم به حفظ فشار حداکثری هستیم تا زمانی که اظهارات با پیشرفت عملی در هسته‌ای زدایی همراه شود».

روز گذشته یک هیأت دیپلماتیک از کره جنوبی طی سفر به واشنگتن، نامه‌ای از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را به کاخ سفید و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تحویل داد که در آن پیشنهاد دیدار دوجانبه داده شده بود.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که از تغییر موضع چشمگیر و شگفت‌آور رهبر کره شمالی و پیشنهاد دیدار با ترامپ شگفت‌زده شده‌اند

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها