رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 342565

راهنمای خواندنی و مفید سفر به شهر دبی

رپورتاژ / دبی یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری است. که البته زمان زیادی از پدید آمدنش نگذشته ولی پیشرفتی روزافزون دارد. در دبی می توانید از جاذبه های گردشگری متعددی در زمان و فاصله مکانی کم دیدن کنید. برای دیدن اکثر جاذبه های مهم دبی، دو روز کافی است ولی در مدت زمان بیشتر هم سرگرمی برایتان به اندازه کافی وجود دارد.

div>

برای کامل کردن اطلاعات در سفر با تور دبی این مطالب را بخوانید.

آب و هوا در دبی

دبی با موقعیت جغرافیایی که در کمربند بیابانی شمالی است، آب و هوای گرمسیری بیابانی دارد. تابستان های گرم و مرطوب که میانگین هوا به 41 درجه سانتیگراد می رسد، و در طول شب حدود 10 درجه کاهش دارد.

زمان مناسب سفر به دبی

دبی در زمستان دمای هوایی بسیار مطلوب دارد، بخصو در نواحی ساحلی. در این فصل گردشگران زیادی را در دبی می بینید. البته بهترین زمان برای سفر به دبی از ماه نوامبر تا مارس است . برای سفری کم هزینه تر بایدگرمای شدید و رطوبت بالای تابستان آن را تحمل کنید.

1111

هزینه های سفر

اقامت در هتل

تور دبی نیز مانند تور گرجستان در ایران طرفداران زیادی دارد که شما می توانید اخبار مربوط به تورها را در سایت سفر باتو ببینید.در ادامه هزینه های اقامت در دبی را بررسی خواهیم کرد.در دبی هتل های ارزان برای یک شب اقامت در اتاق ک تخته یا دو تخته 200 تا 250 درهم است. هتل های متوسط شبی 250 درهم به بالا هستند، برای اقامت در هتل های لوکس سقف قیمتی وجود ندارد. کرایه آپارتمان 400 درهم هزینه دارد.

. هزینه غذا

در دبی اگر به دنبال غذای ارزان هستید رستوران های محله قدیمی را انتخاب کنید، قیمت فست فود هم ارزان است حدود 25 تا 30 درهم، در رستورانهای متوسط با هر وعده حدود 100 درهم، و یا می توانید خودتان آشپزی کنید، هزینه خرید مواد اولیه برای یک هفته حدود 175 تا 225 درهم است. در نزدیکی ایستگاه متروی "الفهیدی" رستورانی ایرانی به نام " الاوستاد" وجود دارد.

هزینه حمل و نقل

در دبی می توانید از مترو استفاده کنید، قیمت بلیط بستگی به مسافت طی شده دارد. بلیط های تک سفره یا روزانه می شود تهیه کرد، تک سفره 4 تا 5/8 درهم و روزانه 20 درهم. تاکسی در دبی گران نیست، از اپلکیشن هایی مانند "اوبر" هم می شود استفاده کرد. همچنین اتوبوس هم وسیله خوبی برای سفرهای شهری است. اگر محل اقامتتان نزدیک به مترو باشد، مناسب تر است چون می توانید پیاده به ایستگاه بروید و با کمترین هزینه به نقاط مختلف شهر بروید.

مناطق دیدنی دبی

دبی امروزه به قطب گردشگری امارات تبدیل شده. در این شهر امتزاج مدرنیته و سنت را می بینید. دبی میراث فرهنگی غنی دارد که با قدم زدن در محله های قدیمی شهر از سنت کهن آن با خبر می شوید، در کنار آن ساختمان های مدرن و آسمان خراش ها را ملاحظه می کنید.

برج خلیفه

این برج بلندترین ساختمان دنیاست و 8/829 متر طول دارد، ساخت آن در سال 2010 به پایان رسیده و معروفترین جاذبه گردشگری دبی است. چشم انداز شهر از بالای آن بسیار زیباست، در هنگام بازدید از سکوی برج در طبقه 124 نمایی شگفت انگیز را تجربه می کنید، آسمان خراش های مدرن بین اقیانوس و بیابان. نمای شهر در شب از بالای برج برای عکاسان، منظره ای منحصر به فرد است.

دبی مال

این مرکز خرید در واقع مرکزی تفریحی است و دارای زمین اسکیت، محدوده بازی و مجموعه سینمایی است. فروشگاه ها و رستوران های متنوع در این مرکز خرید فراوان است و علاوه براین همیشه میزبان رویدادی فرهنگی و تفریحی مثل نمایش مد یا اجرای زنده موسیقی است.

موزه دبی

این مکان در زمان های قدیم اقامتگاه نظامی برای خاندان پادشاهی بوده و بعد به مقر حکومت و سپس به پادگان نظامی و زندان تبدیل شده. این دز در قلعه "الفهیدی" قرار دارد که در سال 1787 برای محافظت از خور دبی ساخته شده است. دیوارهای آن از بلوک های مرجانی و آهکی در کنار هم است، طبقه بالای آن توسط ستون های چوبی نگه داشته شده و سقف از شاخ وبرگ نخل و گل وگچ پوشیده شده. این بنا اکنون بهترین موزه شهر است و نمایشگاهی از نقشه های قذیمی امارات و دبی را در آن به نمایش گذاشته شده و پیشرفت شهر را بعد از رونق صنعت نفت به خوبی نشان می دهد.

محله ی قدیمی دبی

"بستکیه" و یا منطقه "الفهیدی" نام محل قدیم دبی است که در اواخر قرن 19 به عنوان محل زندگی تاجران و ثروتمندان ایرانی ساخته شده و ویژگی های معماری خانه های ساحلی ایران را دارد. ساختمان ها سنگ آهکی و مرجانی و اغلب دارای بادگیر استکه نقش تهویه ی مطبوع ساختمان را دارا بوده. نشانه های گذشته دبی را در خیابان های باریک این منطقه و سبک های معماری عربی آن می بینید.

مسجد جمیرا

این سازه سنگی که برطبق اصول معماری فاطمیان ساخته شده و دو مناره آن به زیبای حکاکی شده اند یکی از بهترین نمونه های معماری اسلامی است و با الهام از مسجد "الازهر" قاهره ساخته شده. جلوه آن بخصوص در شب به خاطر نورپردازی ویژه آن بسیار بیشتر است.

برج العرب

این برج بلندترین هتل دنیاست که بر روی جزیره مصنوعی ساخته شده و ارتفاع آن 321 متر است. این بنا با طراحی زیبای بادبان شکل خود زینت بخش خط ساحلی دبی است و از گران ترین هتل های دنیاست.

اینها فقط تعدادی از مراکز دیدنی و تفریحی دبی است، برای اطلاعات بیشتر از تور دبی، تور استانبول و تور لحظه آخری از سایت سفر با تو دیدن کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها