رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 343453

طرز تهیه کیک هویج | انواع روش های جالب برای خوشمزه ترین کیک هویج

کیک هویج یک کیک خوشمزه و شیرین است که میتواند به عنوان در کنار میز صبحانه ما قرار بگیرد و خوردن صبحانه را برای کودکان لذت بخش کند در ادامه شما را با دستور تهیه این کیک هویج همراهی می کنیم.

کیک هویج
html>

کیک هویج یکی از کیک های خوشمزه با بافتی نرم است که اگر برای داشتن یک عصرانه ی خوب و مقوی دنبال طعم جدیدی می گردید که تهیه کردن ان هم ساده باشد و هم کم هزینه و زمان کمی هم ببرد به شما پیشنهاد میکنم که حتما این کیک خوشمزه را درست کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

دستور پخت های مختلفی برای پختن کیک هویج وجود دارد که ما در این مطلب یکی از ساده ترین روش ها را به شما آموزش میدهیم تا با خواندن این دستو پخت بتوانید یک کیک خوشمزه و ساده هم با فر و هم بدون فر برای صبحانه و میان وعده ی خود درست کنید.

طرز تهیه کیک هویج

مواد لازم جهت تهیه ی کیک هویج و گردو:

4 عدد تخم مرغ

هویجی که ریز رنده شده به اندازه ی دو لیوان سر خالی

دو لیوان آرد

وانیل نوک قاشق چایخوری

شکر یک لیوان نمک نوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر یک و نیم قاشق چایخوری

دارچین هم یک و نیم قاشق چایخوری

روغن مایع سه چهارم لیوان مغز گردو نصف لیوان
پیشنهاد می شود بخوانید : خواص هویج

طرز تهیه کیک هویج و گردو ، ساده و خوشمزه:

مرحله اول:

یک ظرف بردارید و تخم مرغ و شکر و وانیل را با استفاده از هم زن به خوبی هم بزنید تا رنگش تغییر کند و به سمت سفیدی برود.حالا روغن مایع را به آن اضافه کرده و دوباره هم میزنیم.

مرحله دوم:

نمک و آرد و دارچین و بکینگ پودر را پس از الک کردن ، کم کم به مایع اضافه کرده تا گوله گوله نشود ، مواد را به خوبی هم میزنیم تا مایع یکدستی به دست آید.حالا نوبت اضافه کردن هویچ رنده شده و گردو های خورد شده به مایع و مخلوط کردن انها با یکدیگر است.مایع کیک اماده است.

طرز تهیه کیک هویج با فر

مرحله اول:

قالب دلخواه خودرا بردارید، کف انرا با روغن چرب کنید و کمی آرد بپاشید تا کیک به قالب نچسبد.مایع را داخل قالب ریخته، و انرا داخل فری که از قبل داغ شده است بگذارید.

مرحله دوم:

دمای فر را روی 180 درجه تنظیم کنید و به مدت 40 الی 60 دقیقه بگذارید تا بپزد.کیک را از فر خارج کنید و با استفاده از یک خلال دنداد از خوب پخته شدن آن مطمئن شوید.کیک را داخل ظرف مناسبی بگذارید ، با سلیقه ی خودتان تزئین کنید و نوش جان کنید.

کیک هویج و گردو

طرز تهیه کیک هویج بدون فر

مرحله اول:

حالا اگر میخواهید این کیک خوشمزه را بدون فر و روی اوجاق گاز درست کنید، کافیست یک قابلمه ی تفلون را با روغن کمی چرب کنید و آرد بریزید سپس مایع کیک را درون آن ریخته و در قابلمه را بگذارید.روی شعله ی گاز، شعله پخش کن بگذارید و حرارت آنرا کم کنید.

مرحله دوم:

قابلمه را روی آن گذاشته و نیم ساعت صبر کنید تا کیک آمده شود .سپس با استفاده از یک خلال دندان از پخته شدن کیک مطمئن شوید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه حلوای هویج

کیکهویج

اگر پخته بود، کیک را داخل ظرف مناسب برگردانید، تزئین کنیئد و نوش جان کنید.

طرز تهیه کیک هویج پرتقالی:

مواد لازم

3 عدد تخم مرغ
1 پاکت بکینگ پودر (10 گرم یا 2.5 قاشق چای خوری )

1.5 لیوان شکر (لیوان یا پیمانه قنادی)

1 پاکت وانیل شکری (5 گرم و یا وانیل ایرانی کمی)

1 استکان روغن مایع (استکان کمر باریک ترک ، 80 گرم)
3 لیوان آرد

1 لیوان شیر
2 قاشق چای خوری دارچین

1 عدد هویج رنده شده
اب 1 عدد پرتقال

طرز تهیه کیک هویج | انواع روش های جالب برای خوشمزه ترین کیک هویج

طرز تهیه

مرحله اول:

برای تهیه کیک هویج پرتقالی که سرشار از ویتامین است با داشتن هویج سرشار ویتامین آ و پرتقال بمب ویتامین سی می باشد در ابتدا کاسه مناسبی را بردارید شکر را در آن بریزید و تخم مرغ ها را تک تک اضافه نموده و هم بزنید بعد روغن مایع را آرام آرام اضافه نمایید بعد شیر و آب پرتقال را آرام آرام اضافه نموده و هم بزنید بکینگ پودر و وانیل را بیافزایید توجه نمایید که ابتدا با دور کند ترکیب نمایید آرد را سه بار الک نموده و کم کم به مواد بیافزایید و به هم زدن ادامه دهید .

مرحله دوم:

در آخر هم هویج و پوست پرتقال که رنده نمودید را بیافزایید دارچین را هم برای طعم و بوی خوب کیک اضافه نمایید و خوب هم بزنید .
حالا قالب مناسبی را انتخاب نمایید داخل قالب را با کمک روغن چرب نموده و مواد را به آرامی داخل قالب بریزید توجه داشته باید که فر را از قبل گرم نمایید درجه فر 180 باشد برای مدت زمان حدود 35 دقیقه طول می کشد تا کیک آماده گردد ولی بستگی به فر هم دارد برای تست پخت کیک خلال دندان را در کیک فرو برده اگر چیزی به خلال دندان نچسبد یعنی کیک پخته است .

مرحله سوم:

وقتی کیک پخت و کمی خنک گردید در ظرف سرو بچینید برای رویه کیک شکلات را به روش بن ماری آماده نمایید برای اینکار شکلات را در ظرفی بریزید و روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا آب گردد وقتی آب شد روی کیک بریزید کیک هویج پرتقالی خوشمزه و پر ویتامین ما آماده است امیدوارم که آن را تهیه نموده و از سرو آن لذت ببرید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها