رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 343617

طرز تهیه شیرینی ماکارون | نحوه تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

شیرینی ماکارون یک شیرینی خوش رنگ و مجلسی و مناسب جهت انواع مهمونی های خانوادگی است که میتواند زینت بخش پذیرایی شما باشد در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

شیرینی ماکارون
html>

ماکارون یکی از محبوب ترین شیرینی های فرانسوی است که شکل سنتی ان در طعم های تمشک و شکلاتی بوده اما امروزه در طعم ها و رنگ های مختلفی وجود دارد و محبوب تمام سنین است و به خاطر رنگی رنگی بودن ان و شکل فانتزی که دارد برای کودکان نیز مناسب است. این شیرینی با سفیده تخم مرغ و شکر درست میشود و از رنگ طبیعی برای رنگ دادن به ان استفاده می شود هم چنین وسط ان با خامه یا مربا پر میشود، که ما در این مطلب کرم شکلاتی و کرم شاتوت و تمشک را برای کرم میان ماکارون به شما اموزش میدهیم.

طرز تهیه شیرینی ماکارون

مواد لازم جهت تهیه این شیرینی خوشمزه :

سه عدد تخم مرغ

50 گرم شکر

120 گرم آرد بادام

نمک یک چهارم قاشق سوپ خوری

200 گرم پودر شکر

رنگ خوراکی به میزان لازم و رنگ های دلخواه

کرم تارتار یک چهارم قاشق مربا خوری ( این کرم برای سرعت دادن به فرم گرفتن سفیده تخم مرغ است)

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان کروسان فرانسوی

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

سفیده ی تخم مرف را از زرده ی ان جدا کنید و یک شب تا صبح ان را در یخچال قرار دهید و 15 دقیقه قبل از درست کردن شیرینی ان را از یخچال در بیارید تا مای ان با محیط یکی شود.

سفیده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و با استفاده از هم زن برقی ان را به خوبی هم بزنید تا پف کند. سپس کرم تارتار و شکر را به ان اضافه کرده و دوباره به مدت 10 دقیقه هم بزنید.سفیده باید انقدر سفت شود که حتی با برگرداندن ظرف هم نریزد.حالا رنگ خوراکی را به ان اضافه می کنیم و باز هم میزنیم.نکته ی قابل توجه این است که شیرینی ماکارون بعد از پخته شدن چند درجه تغییر رنگ می دهد و روشن تر میشود . پس در این مرحله به میزان و کیفیت رنگی که به مایع اضافه می کنید توجه کنید.

در این مرحله پودر بادام (ارد بادام) و شکر را الک میکنیم و به مایع اضافه می کنیم.توه داشته باشید که میزان هم زدن مواد در این مرحله بسیار مهم است به طوری که کم هم زدن مواد باعث ترک خوردن سطح ماکارون ها و بیش از اندازه هم زدن ان ها باعث درست نشدن پایه ماکارون میشود. پس دقت داشته باشید که هم زدن مواد طوری باشد که غلظت ان مقداری باشد که وقتی مواد را داخل قاشق میریزیم از قاشق نریزد.

حالا یک سینی بردارید و کف ان را کاغذ روغنی بگذارید. مواد شیرینی را داخل قیف بریزید و روی کاغذ دایره هایی با قطر 3 سانت درست کنید.سینی را روی میز بکوبید تا حبابی روی ماکارون ها باقی نماند. این کار از ترک خوردن ماکارون ها جلوگیری میکند.نیم ساعت الی یک ساعت صبر کنید و بگذارید مواد در دمای محیط بمانند.سینی را درون فر با دمای 300 درجه ی فارنهایت قرار دهید و بعد از ده دقیقه سینی را سر و ته کنید و دوباره 10 دقیقه صبر کنید.سپس سینی را از درون فر خارج کنید و بر کنید تا خنک شود و بعد ماکارون ها رو از سینی جدا کنید.ماکارون ها اماده اند و حالا وقت درست کردن خامه ی میانی ماکارون ها میباشد.همانطور که گفته شد دو نوع کرم شاتوتی، تمشک و شکلاتی را به شما اموزش میدهیم .

شیرینی ماکارون

طرز تهیه کرم شکلاتی

شکلات مورد علاقه تان را بردارید و ان را تکه تکه کنید. سپس خامه را بجوشانید و سپس تکه های شکلات را به ان اضافه کنید . ان ها را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و تکه های شکلات نیز اب شوند. حالا صبر کنید تا خنک شوند. سپس با هم زن برقی هم میزنید تا فرم بگیرد.مواد را داخل قیف میریزید و یکی یکی روی ماکارون ها میریزید و ماکارون دومی را رویش قرار میدهید ( مثل ساندویچ همبرگر) حالا ماکارون هارا تا موفع سرو درون یخچال نگه میدارید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کوکی شکلاتی اسمارتیزی

طرز تهیه کرم شاتوت یا تمشک

ظرفی بردارید و کره را داخل ان بریزید(60 گرم) . سپس ان را با هم زن برقی هم بزنید تا کم رنگ بشود. سپس شکر را به ان اضافه کنید (برای 60 گرم کره، 60 گرم شکر کافی است) . حالا 3 قاشق غذاخوری اب شاتوت یا تمشک را به مایع اضافه کرده و دوباره هم بزنید. حالا کرم را داخل قیف بریزید و یکی یکی روی ماارون ها بریزید و ماکارون دیگری را روی ان قرار دهید.

ماکارون هارا داخل یخچال گذاشته تا جا بیفتد و تا زمان سرو در یخچال نگهشان دارید .هم چنین میتوانید از مارمالاد های مختلف به جای کرم میان ماکارون استفاده کنید.ماکارون شما اماده است و می توانید نوش جان کنید.توجه کنید که بهتر است ماکارون را بیشتر از یک هفته نگه ندارید و در یکی دو روز اول خورده شود.

ماکارون فرانسوی

طرز تهیه ماکارون ایتالیایی:


مواد لازم:
ترکیب پودر بادام و پودر شکر 125 گرم
سفیده تخم مرغ 20 گرم
آب 20 میلی لیتر
شکر 60 گرم
سفیده تخم مرغ 25 گرم
پودر وانیل نصف ق چ
طرز تهیه :
برای تهیه شیرینی ماکارون ایتالیایی در ابتدا کاسه مناسبی را بردارید و 125 گرم ترکیب پودر شکر و بادام را در آن ریخته و وسطش را باز می نماییم . بعد 20 گرم سفیده تخم مرغ را در وسط پودر بادام بریزید توجه داشته باشید که باید سفیده تخم مرغ را شب قبل در یخچال قرار دهید تا رطوبتش از بین برود و قبل از اضافه نمودن به آرد بادام نیم ساعت بیرون یخچال گذاشته تا هم دمای محیط گردد.برای اندازه گیری بهتر و دقیق تر کاسه آرد بادام را روی ترازو بگذارید و صفرش کنید بعد سفیده را به اندازه 20 گرم بیافزایید اینطوری هنگام جابه جا کردن سفیده از یک کاسه به کاسه دیگر از مقدار سفیده کاسته نمی شود. کاسه را در کناری نگهداری نمایید.
کاسه دیگری را بردارید و آب و شکر را در آن ریخته و مخلوط نمایید.ترکیب را در قابلمه ریخته و روی حرارت کم قرار دهید و هم نزنید
با کمک دماسنج مایعات دمای شربت شکر را اندازه بگیرید وقتی به 118 درجه سانتیگراد یا 244 درجه فارنهایت رسید شعله را خاموش نمایید.
در همین حین که شربت شکر را آماده می نماییم کاسه دیگری را بردارید 25 گرم سفیده تخم مرغ را اندازه گیری نموده و در همان کاسه خوب به هم بزنید اول با سرعت کم بعد با سرعت متوسط هم بزنید تا مقدارش دو برابر گردد . شربت که به دمای مناسب رسید آرام آرام به سفیده تخم مرغ می افزاییم از لبه کاسه شربت بریزید و همزمان هم بزنید
در مرحله بعد وانیل را بریزید و با دور تند هم زن تا وقتی کاملا براق گردد به هم زدن ادامه دهید .
ترکیب را به کاسه بادام و شکرو سفیده بیافزایید و دوباره مثل ترتیب قبل شروع به هم زدن نمایید . تا هوای آن بیرون بیاید مرتب تست کنید تا وقتی آماده شد متوجه شوید وقتی تست می کنید نباید به صورت یک تکه از قاشق بریزد باید نواری باشد
وقتی به شکل مطلوب رسید با آرامش مواد را داخل قیف بریزید نباید تکان اضافه بخورد یا هم اضافه بخورد چون خراب می گردد کاسه را خم نموده و داخل قیف بریزید
دستتان را کاملا عمودی بگیرید و روی کاغذ روغنی در سینی فر بریزید چند بار سینی را روی میز بکوبید تا همه حباب ها بیرون بیاید .
کمی باید صبر کنید تا لایه نازکی روی شیرینی ها ببندد و رویه آن صاف گردد وقتی پوسته بسته گردید شیرینی ها در فر قرار دهید
درجه فر در ماکارون ایتالیایی کمتر از فرانسوی است دما باید 135 درجه سانتیگراد یا 275 درجه فارنهایت باشد البته فر را از قبل روشن نمایید تا دمایش یکنواخت گردد.تشخیص آماده شدن شیرینی ها مانند روش فرانسوی است بعد از گذشت زمان پانزده دقیقه تست نمایید تا در صورت پخت از فر در آوریم وقتی خنک شد از ورق روغنی جدا می گردد . بعد در ظرف دردار داخل یخچال به مدت 24 ساعت نگهداری نمایید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر ایتالیایی
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها