رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 344373

خوردنیهای غیرمجاز در دوران بارداری

ساعت24 - مصرف برخی از مواد غذایی در دوران بارداری ضرر جدی دارد و باید از خوردن آن‌ها خودداری کرد.

بارداری
trong>بارداری یکی از مهم‌ترین دوران زندگی زنان است. در این دوره زنان با تغییرات بسیاری مواجه می‌شوند که نه تنها جسم بلکه افکار، اولویت‌ها و سبک زندگی آنان را نیز دستخوش تغییر می‌کند.

در این دوران لازم است زنان از خود مراقبت بیشتری داشته باشند و بخصوص به نوع رژیم غذایی خود بیشتر توجه کنند. در این ۹ ماه مادر تنها نیست و به ویژه به هنگام غذا خوردن باید مراقب کودکی که انتظارش را می‌کشد باشد چرا که برخی از خوراکی‌ها نه تنها به سلامت مادر بلکه به جنین نیز آسیب می‌زنند.

ان‌دی‌تی‌وی در گزارشی در این باره آورده است: از جمله خوراکی‌هایی که باید از مصرف آن در این دوران خودداری کرد شامل موارد زیر است.

- ماهی جیوه‌دار: جیوه به شدت سمی است. به طور کلی پیشنهاد می‌شود از مصرف ماهی‌های حاوی جیوه خودداری شود به همین دلیل زنان باردار حتما باید از خوردن این نوع ماهی‌ها پرهیز کنند. زنان باردار نباید در طول یک ماه بیش از یک یا دو وعده از چنین ماهی‌هایی مصرف کنند.

- کافئین: کافئین در قهوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و نوشابه موجود است که مصرف آن در میان مردم جهان بسیار بالاست. هرچند مصرف کافئین آن هم به میزان بالا برای زنان باردار توصیه نمی‌شود. کافئین به راحتی جذب شده و با تاثیرگذاری روی جنین می‌تواند به کاهش رشد آن و تولد نوزاد با وزن پایین منجر شود.

- خوراکی‌های فرآوری شده: زنان باردار باید از مصرف خوراکی‌های فرآوری شده که حاوی آرد تصفیه شده است، پرهیز کنند. همچنین مصرف مواد غذایی حاوی نگه‌دارنده‌ها و ویتامین‌های غیرطبیعی مازاد ممنوع است.

- میوه‌ها و سالاد بسته بندی‌شده: مصرف این نوع از مواد غذایی برای زنان باردار بی‌خطر نیست زیرا میوه‌ها و سالاد بسته بندی‌شده حاوی نگه‌دارنده‌های غیر طبیعی است تا بتوان مدت زمان بیشتری آن را نگه‌داری کرد. به گفته پزشکان مصرف این خوراکی‌ها به طور مستقیم بر سلامت نوزاد تاثیر منفی می‌گذارد.

- تخم‌مرغ خام: تخم‌مرغ خام حاوی سالمونلاست. این باکتری به عفونت منجر می‌شود که علائم آن تنها در مادر ظاهر می‌شود. این علائم شامل درد شکمی، حالت تهوع، استفراغ و تب است.

- جوانه خام: مصرف جوانه برای سلامت مفید است اما نوع خام آن برای زنان باردار مفید نیست. نوع خام جوانه می‌تواند به باکتری سالمونلا آلوده باشد.

  • مواد الکلی: مصرف این مواد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و در زنان باردار نیز خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها