رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 345702

طرز تهیه کیک پتی بور ساده و خوشمزه | نحوه پخت کیک پتی بور با رویه فوندانت

کیک پتی بور ساده و خوشمزه یک کیک فوق العاده خوشمزه و خوشرنگ است در ادامه شما را با طرز تهیه آن و نکات مهم پخت این کیک آشنا می کنیم.

کیک پتی بور
html>

کیک پتی بور با رویه فوندانت

اگر می خواهید یک کیک جدید فانتزی و خوشمزه و البته ساده درست کنید به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را از دست ندهید و با این اموزش یک کیک فوندانتی خوشمزه برای میان وعده ی خود اماده کنید.

کیک پتی بور

مواد لازم برای تهیه کیک

تخم مرغ 4 عدد

شکر نصف فنجان

آرد یک فنجان

عصاره وانیل نصف قاشق چای خوری

مربای تمشک یا توت فرنگی ( به دلخواه) نصف فنجان

مارسیپان 225گرم

پودر شکر به میزان لازم

طرز تهیه کیک پتی بور ساده و خوشمزه

کاسه ی پیرکس برداشته و تخم مرغ و شکر را با سرعت متوسط هم زن ، هم بزنید تا یک دست شود. سپس کاسه را روی حرارت بخار آب نگه داشته و با هم زن هم بزنید تا مایع غلیظ وحجیم شود.کاسه را از روی حرارت بردارید ، وانیل را به ان اضافه کرده و دوباره شروع به هم زدن کنید. ان قدر هم بزنید تا مایع سرد و غلیظ شود به طوری که جای هم زن روی مایع شما باقی بماند.

حالا وقت اضافه کردن ارد به مایع می باشد. بعد از اضافه کردن آرد و هم زدن مجدد آن مایع باید یک دست شود.سینی ای بردارید و کف ان را با روغن چرب کنید و سطح سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را داخل ان بریزید.

حالا سینی را به مدت 7 الی 10 دقیقه در فری که از قبل در دمای 180 درجه گرم شده بگذارید و صبر کنید تا کیک بپزد از ان جایی که این کیک خیلی زود میسوزد بهتر است که حواستان تا زمان پخت به کیک باشد . اگر کیک را از فر در اوردید، انگشتتان را در وسط ان فرو ببرید و اگر به حالت اولیه بازگشت، یعنی کیک شما پخته.

صبر کنید کیک سرد شود، سپس کیک را در سینی برگردانده و به مربع های یک اندازه برشش بزنید ( می توانید از قالب های دایره ای یا قلبی و .. نیز برای برش زدن استفاده کنید. )

مربای تمشک یا توت فرنگی را روی حرارت بگذارید تا مربا روان شود.سپس با استفاده از یک قلم مو مربا را روی سطح کیک های برش زده بزنید و کیک ها را دوتا دوتا روی هم بچسبانید.

روی سطح کیک را پودر شکر بریزید و با استفاده از وردنه مارسپیان را به قطر نیم سانتی باز کرده و روی سطح کیک ها بچسبانید.کیک هارا کنار بگذارید تا فوندانت آماده شود.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک هرمی

فوندانت

مواد لازم جهت تهیه فوندانت :

شکر۲ و نیم فنجان

آب نصف فنجان

سیروپ ذرت یک چهارم فنجان

رنگ خوراکی، عصاره وانیل یا عصاره دلخواه و بی رنگ به میزان لازم

طرز تهیه فوندانت مایع :

ظرفی بردارید و شکر و آب سیروپ ذرت را در ان بریزید و با هم مخلوط کنید سپس ان را روی حرارت متوسط رو بالا بگذارید و صبر کنید تا مایع شما بجوشد و به دمای 238 درجه فارنهایت برسد ( از دماسنج آشپزخانه استفاده کنید )

حالا شربت به دست آمده را داخل یک مخلوط کن که تیغه ی استیل دارد بریزید و دما سنج را پس از تمیز کردن داخل سیروپ قرار دهید و 35 الی 40 دقیقه صبر کنید تا دمای آن به 150 درجه فارنهایت برسد.

بعد از اضافه کردن رنگ خواراکی اسانس دلخواهتان به شربت، ان را به مدت 2 الی 3 دقیقه هم بزنید تا شربت از حالت شفاف به حالت مایع تبدیل شود و بعد فوندات را در یک کاسه ی مناسب بریزید.

کیک پتی بور با رویه فوندانت

طرز تهیه کیک پتی بور با رویه فوندانت

یک توری سیمی که زیرش سینی هست بگذارید و بعد کیک هایی که اماده کرده بودید را در کاسه ی فوندانت فرو کنید و ان را کاملا اغشته به فوندانت کنید تا دور تا دور کیک فوندانتی شود.

طرز تهیه پتی بور فوندانتی

سپس کیک را روی توری سیمی بگذارید و بعد دوباره با قاشق روی ان فوندانت بریزید. حواستان به فوندانت باشد و هر چند دقیقه یک بار ان را سریع هم بزنید و در صورت سفت شدن ان را در ماکرویو گرم کنید تا دوباره رقیق شود.

اموزش پتی بور با رویه فوندانت

تمام تکه های کیک را به همین روش به فوندانت اغشته کنید وصبر کنید تا کیک فوندانتی شما کاملا خشک شود و اگر کیک ها روی توری سیمی چسبید با چاقو از ان جدا کنید.

کیک شما اماده ی سرو کردن می باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک رول موزائیکی

برای زیباتر شدن کیک هم میتوانید روی هر کیک را با مربا یا گل های فوندانتی اماده تزئین کنید.

طرز تهیه کیک پتی بور ساده و خوشمزه | نحوه پخت کیک پتی بور با رویه فوندانت
طرز تهیه کیک پتی بور شکلاتی :

مواد لازم برای کیک یخچالی
بیسکوییت پتی بور 1 و 1/2 بسته
پودر شکر 3 قاشق غذاخوری
شکلات تلخ تخته ای 350 گرم
شیر 3/4 پیمانه
کره 70 گرم
گردو خرد شده 100 گرم
وانیل خالص 1/8 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک یخچالی
برای تهیه کیک پتی بور یا یخچالی شکلاتی در ابتدا بیسکویت های پتی بور به هر اندازه که دوست دارید خرد نمایید بعد قابلمه مناسبی را انتخاب نمایید و روی شعله گاز گذاشته و در آن آب بریزید و صبر کنید تا به نقطه جوش برسد بعد یک ظرف بزرگتر را بردارید و شیر و پودر شکر و کره را در آن ریخته و روی ظرف آب جوش بگذارید تا گرم گردد .اگر دوست داشتید به جای شیر از خامه غلیظ شده استفاده نمایید.
وقتی کره آب شد و شیر گرم شد شکلات که قبلا خرد نمودید ا بیافزایید و صبر کنید تا آب گردد و گاهی هم بزنید در آخر وانیل را بریزید و هم بزنید بعد سس که آماده کردید را روی کتری قرار دهید تا سفت نگردد.اگر علاقه دارید کیک شما انسجام بهتری داشته باشد یک ورق ژلاتین را به روش بن ماری نرم نموده و به سس بیافزایید و خوب هم بزنید.
در مرحله بعد گردو را در ماهیتابه مناسبی تفت داده تا کمی طلایی گردد بعد بیسکویت را به همراه نصف سس که آماده کردید به گردو اضافه نموده و خوب ترکیب نمایید .
یک قالب مناسب کمربندی را بردارید و کف آن را کاغذ روغنی قرار دهید و کاغذ را کمی چرب نمایید بیسکوییت شکلاتی را در قالب ریخته و صاف نمایید بعد مابقی سس شکلات را روی کیک ریخته و برای چهار ساعت در یخچال بگذارید تا به اصطلاح خودش را بگیرد . بعد از 4 ساعت قالب را از یخچال درآورید و حدود بیست دقیقه صبر نمایید بعد دور کیک را به کمک چاقو از قالب جدا نموده و بعد کمربند قالب را باز کنید و به کمک دو کفگیر کیک را خارج نموده و در ظرف سرو قرار دهید.
اگر دوست دارید کیک شما میوه ای هم باشد هر ویوه که علاقه دارید را با بیسکویت ترکیب نموده و یا لای مواد بریزید البته میوه را شکلاتی کنید تا بهتر بچسبد.برای تزیین از پودر نارگیل و گردو استفاده نمایید

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک دبل چاکلت
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها