رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 346052

شورش در زندان آمریکا 7 کشته برجا گذاشت

ساعت 24- خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه گزارش داد: شورش در زندانی در کارولینای جنوبی امریکا منجر به کشته شدن هفت زندانی و زخمی شدن 17 نفر دیگر شد.

زندان
style="text-align:justify">براساس این گزارش، مقام های زندان، شورش در این زندان را یکی از مرگبارترین درگیری ها طی چند دهه اخیر در آمریکا توصیف کردند. درگیری میان زندانیان عصر روز یکشنبه آغاز شد و بامداد روز دوشنبه پایان یافت و به نگهبانان زندان و مجریان قانون که برای کنترل اوضاع به زندان اعزام شدند، آسیبی نرسید.

این زندان که گفته می شود ظرفیت پذیرش حدود یکهزار و 800 زندانی را دارد از بالاترین تدابیر امنیتی برخوردار است که در سال 1993 تاسیس شد. هدف از ساخت این زندان این بود که مجرمان خشن و زندانیانی را در خود جای دهد که دارای مشکلات رفتاری هستند.
خبرگزاری فرانسه افزود، شورش های مرگبار در زندان های آمریکا تقریبا به ندرت اتفاق می افتد، اما استثناهایی نیز در این زمینه وجود دارد. یکی از این موارد، شورش در زندانی در اوهایو در سال 1993 بود که در جریان آن 9 زندانی و یک مامور زندان کشته شدند.
همچنین شورش دو روزه و گروگان گیری در زندان ایالتی نیومکزیکو در سال 1980 منجر به کشته شدن 33 زندانی و زخمی شدن 200 نفر دیگر شد. شورش در این زندان یکی از شدیدترین شورش ها در تاریخ مدرن آمریکا ارزیابی شد.
اما یکی از مشهورترین شورش های زندانی در سال 1971 در زندانی در نیویورک روی داد که در جریان آن، بیش از 43 نفر شامل 10 نگهبان و کارمند زندان و 33 زندانی کشته شدند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها