رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347165

طرز تهیه کیک مرغ و گردو | نحوه تهیه کیک مرغ با نان تست

کیک مرغ و گردو یک غذای خوشمزه با طعمی منفاوت است که برای مهمانی های خانوادگی یک گزینه ایده آل می تواند باشد در این مطلب به نکات مهم تهیه این غذای لذیذ آشنا خواهیم کرد.

کیک مرغ
html>

کیک مرغ یکی از پر طرفدار ترین و خوشمزه ترین کیک ها برای وعده های ناهار و شام و حتی افطاری می باشد که محبوب تمام سنین است.این کیک روش های پخت مختلفی دارد که ما در این مطلب به شما دو نوع ان را اموزش می دهیم.

کیک مرغ با نان تست

مواد لازم :

مرغ : یک عدد سینه کامل

پیازچه کوچک : ۳ یا ۴ عدد

جعفری خرد شده : ۱۰۰گرم

نان تست : ۱۲ عدد

تخم مرغ : ۳ عدد

خیارشور : ۲۰۰گرم

هویج : ۱ عدد

سس مایونز : یک فنجان

ماست : یک فنجان

سس هزار جزیره : ۳ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل و ذرت : به میزان لازم

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک اسفناج

طرز تهیه کیک مرغ با نان تست

ابتدا مرغ ها را پخته و سپس ان ها را ریش ریش کنید و داخل ظرفی بریزید.یک ظرف دیگر بردارید و خیارشور ها را در ان رنده کنید و آب خیارشور را بگیرید.تخم مرغ هارا نیز رنده کنید و در ظرف مرغ ها بریزید. هویج ها هم به همین ترتیب (رنده کنید)جعفری و پیازچه را به خوبی بشورید و خرد کنید.همه ی مواد را داخل یک ظرف بریزید و با سس و نمک و فلفل مخلوط کنید.

کناره های نان تست ها را ببرید.ظرفی که می خواهید غذا را در ان سرو کنید بردارید و مواد را به صورت لایه لایه در ان بریزید به این صورت که ابتدا یک لایه نان تست، مایه مرغ، ذرت یا نخود فرنگی و به همین ترتیب تا وقتی که مواد تمام شود پیش می رویم.کیک را با پلاستیک می پوشانیم و آن را داخل یخچال قرار می دهیم. صبر می کنیم تا کیک جا بیفتد و بعد از یخچال در می اوریم و دور تا دور کیک را با سس مایونز می پوشانیم و روی کیک را به سلیقه دلخواه تزئین می کنیم.هم چنین می توانیم نون تست را به صوت مثلثی ببریم و مانن اسنک بین نون تست مایع را بریزیم و سرو کنیم.

کیک مرغ با نان تست

روش دوم

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک پاستا

کیک مرغ و گردو

مواد لازم:

سیــنه مرغ:دو عددکیک مرغ

ژامبون مرغ:250 گرم

پیازچه:نیم کیلو

گردو:دویست و پنجاه گرم

نان تست:به میزان لازم

ماست:یک سوم سس مایونز مصرفی

سس مایونز:به میزان لازم

خامه:صد گرم

کیک مرغ

طرز تهیه کیک مرغ و گردو

ژامبون ها را خرد کرده، گردو ها را نیز خرد کنید. مرغ را همراه اب لیمو و نمک و فلفل بپزید . بعد از پخت آن ها را ریش ریش کنید و داخل ظرفی بریزید. پیاز چه ها را هم به صورت حلقه حلقه خرد کرده و به ان اضافه کنید.خامه، سس مایونز و ماست را اخل ظرفی بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید تا یک دست شود.

تمام مواد را داخل آسیاب سبزی خرد کن بریزید و سپس سس رابه نسبت یک به سه ماست و سس به مواد اضافه کنید.مواد باید به خوبی اسیاب شوند و به شکل ملات نرم در بیایند.

نان تس ها را بردارید و دور تا دور آن را ببرید.حالا مثل روش قبل ظرفی که غذا در ان میخواهد سرو شود را برداشته و یک لایه نان تست و بعد مایه مرغ و دوباره نان تست . بهتر است کیک از دو طبقه بیشتر نشود تا مواد از هم جدا نشوند. هم چنین توجه داشته باشید که لایه نهایی نان تست باشد.حالا دور تا دور کیک را سس مایونز بزنید و روی کیک را به سلیقه ی خودتان تزئین کنید.می توانید اطراف کیک را سبزیجات بزنید و روی ان را با هویج و گردو و ... تزئین کنید.

طرز تهیه کیک مرغ و گردو | نحوه تهیه کیک مرغ با نان تست

طرز تهیه کیک مرغ و قارچ با خمیر:

مواد لازم
تخم مرغ 4 عدد
آرد 2.5 پیمانه
روغن 3/4 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
ماست 1 پیمانه
سینه مرغ 1 عدد
قارچ 150 گرم
فلفل دلمه ای 1 عدد
پیاز 2 عدد
سیر له شده 1 حبه
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا به میزان لازم
نمک، فلفل و ادویه به میزان لازم

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه مرغ کیوسکی

طرز تهیه:
برای تهیه کیک مرغ با خمیردر ابتدا ظرف مناسبی را بردارید و تخم مرغ ها را در آن بریزید و با کمک هم زن برقی آنقدر مخلوط نمایید تا کرم رنگ گردد بعد روغن را آرام آرام اضافه نموده و هم بزنید سپس نمک و فلفل را بیافزایید . در ظرف دیگری بکینگ پودر و ماست را مخلوط نموده و به تخم مرغ ها بیافزایید و هم بزنید.
در مرحله بعد آرد را که قبلا سه بار الک کردید را به آرامی به مواد اضافه نموده تا گلوله نشود و هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید.
حالا ماهیتابه مناسبی را بردارید و روغن را در آن ریخته و پس از داغ شدن پیاز خرد شده را اضافه نموده و هم بزنید بعد از نرم شدن پیاز سیر را له کنید و به پیاز اضافه نمایید سپس مرغ را بیافزایید و تفت دهید وقتی رنگ مرغ عوض شد نمک و فلفل و ادویه را بریزید و خوب هم بزنید
یکی از پیازها را خرد کرده و در قابلمه با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس سیر له شده را روی پیاز بریزید و پس از ۲ دقیقه مرغ را اضافه کنید.حالا یک پیمانه آب جوش ریخته و درب ماهیتابه را ببندید و دو ساعت اجازه دهید تا مرغ بپزد و بعد آن را ریش ریش نمایید.
تابه دیگری را بردارید و پیاز را تفت دهید بعد مرغ ریش ریش شده را بیافزایید و هم بزنید سپس در یک ماهیتابه قارچ را با روغن تفت داده تا آب آن تمام شود .
حالا قارچ را به همراه فلفل دلمه به مرغ بیافزایید و هم بزنید در آخر سس مایونز را بریزید و با مواد مخلوط نموده و شعله را خاموش نمایید.توجه داشته باشید که هیچ آبی در مواد نباشد.

قالب مناسبی را بردارید و کف آن کاغذ روغنی بگذارید و کناره ها را با روغن چرب نمایید بعد نصف خمیر را در آن بریزید و صاف نموده و مواد میانی را بریزید و بعد یک لایه پنیر روی آن بگذارید و مابقی خمیر را ریخته و دوباره پنیر پیتزا روی آن بریزید
بعد قالب را در فر که قبلا با درجه 180 داغ نمودید بگذارید برای مدت زمان 45 دقیقه صبر کنید تا کیک آماده گردد سپس 5 دقیقه گریل فر را روشن نمایید تا رویه کیک برشته گردد .
کیک مرغ و قارچ با خمیر ما آماده است در ظرف سرو بگذارید و تزئین نمایید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها