رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 349390

کارت های بانکی مشترک ایران و ترکیه در راه است

ساعت 24- مدیرعامل بانک ملی ایران در دیدار مدیرعامل «زراعت بانک» ترکیه گفت: مقرر است کارت های بانکی بین 2 کشور استفاده شود.

کارت‌اعتباری.jpg
style="text-align:justify">به گزارش شنبه بانک ملی ایران، «محمدرضا حسین زاده» در این دیدار افزود: سالیانه گردشگران زیادی از ایران و ترکیه به کشورهای یکدیگر سفر می کنند و استفاده از این کارت ها می تواند موجب رونق صنعت گردشگری شود.

وی یادآوری کرد بانک ملی برای نخستین بار در پی قرارداد پیمان پولی – سوآپ ارزی با ترکیه گشایش اعتبار اسنادی (ال.سی) را انجام داد که استقبال بازرگانان ایرانی و ترکیه ای بسیار مناسب بود.

** کارت های بانکی مشترک؛ راه رونق تجاری
مدیرعامل و رییس کانون بانک های ترکیه نیز گفت: استفاده از کارت های بانکی مشترک می تواند به تبادل ارز 2کشور با یکدیگر و رونق تجارت کمک کند.
«حسین آیدین» بر توسعه همکاری ها 2بانک برای تسهیل فعالیت های تجاری و گردشگری ایران و ترکیه تاکید کرد و از سفر وزیر اقتصاد این کشور به ایران خبر داد.
آیدین افزود: وزیر اقتصاد ترکیه پس از سفر به ایران به ازبکستان می رود و در صورت شناسایی و معرفی بازرگانان ایرانی در ازبکستان آمادگی داریم همکاری های لازم را با آنان داشته باشیم.
در این دیدار قرار شد کمیته هایی فنی برای پیگیری همکاری ها در 2 بانک تشکیل شود.
به گزارش ایرنا، نزدیک به چهار سال پیش استفاده از پول ملی در تجارت تهران و آنکارا مطرح شد. این موضوع در سفر فروردین سال 1394 رییس جمهوری ترکیه به تهران شکل جدی به خود گرفت.
پیمان ارزی ایران و ترکیه در سال 1396 با امضای مسوولان بانکی نهایی شد.
سرانجام بیست و هفتم فروردین ماه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از اجرای پیمان ارزی دوجانبه (سوآپ ارزی) ایران و ترکیه با گشایش اولین اعتبار اسنادی در بانک ملی ایران خبر داد.
اداره آمار تجاری ترکیه در پایان سال 2017 اعلام کرد حجم تجاری 2 طرف به 10 میلیارد و 700 میلیون دلار رسیده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها