رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 351077

بازگشایی جاده «حمص-حماه» پس از ۷ هفت سال

ساعت 24-نیروهای ارتش سوریه موفق شدند مسیر ارتباطی «حمص-حماه» را پس از هفت سال بسته شدن آن بازگشایی کنند.

style="text-align:justify">نیروهای ارتش سوریه امروز موفق شدند جاده «حمص-حماه» را از چنگ تروریست‌ها خارج کنند و کنترل آن را در دست خود بگیرند.

تلویزیون دولتی سوریه گزارش دادند که نیروهای سوری امروز موفق شدند جاده حمص-حماه را پس از گذشت هفت سال از اشغال و بسته شدن آن توسط تروریست‌ها بازگشایی کنند.

ارتش سوریه سه روز گذشته با تروریست‌های حاضر در منطقه شمال استان حمص و جنوب استان حماه به توافق رسیده بود که بر اساس همین توافق، تروریست‌ها امروز از این منطقه خارج شده‌اند.

یک منبع سوری می‌گوید که خروج امروز تروریست‌ها از این جاده مهم بین المللی، به دنبال توافق سه روز پیش ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی صورت گرفته است.

این در حالی است که تروریست‌های حاضر در این منطقه که تمایلی به مصالحه با دولت سوریه ندارند، قرار است امروز به استان ادلب و منطقه جرابلس در استان حلب منتقل شوند؛ مناطقی که در شمال سوریه واقع شده است. کسانی هم که خواستار مصالحه هستند، در این منطقه باقی خواهند ماند و ارتش سوریه و نهادهای دولتی این کشور فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

کما اینکه مقرر شده، تروریستها نقشه تونلها، مناطق مین گذاری شده و محلهای نگهداری مهمات و مواد منفجر را در اختیار ارتش قرار دهند.

در سالهای 2014 و 2017 نیز تروریستها پس از توافق با ارتش سوریه از منطقه قدیمی حمص و محله «الوعر» خارج شدند و نهادهای دولتی بار دیگر فعالیت خود را در این مناطق از سر گرفتند.

این توافق در ادامه مجموعه توافقهایی است که در ریف دمشق صورت گرفته و هم اکنون نیز در حال اجراست. توافق «یرموک» آخرین نمونه از این توافقهاست که قرار است 500 نفر از تروریستهای حاضر در اردوگاه یرموک به شمال سوریه منتقل شوند و در ازای آن نیز پنج هزار نفر از ساکنان شهرکهای «فوعه و کفریا» این منطقه را ترک کرده و از محاصره تروریستها خارج شوند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها