رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 354478

مدادرسانی به بیش از ۲۱ هزار نفر/اسکان اضطراری ۱۰۰۰ نفر از حادثه‌دیدگان

ساعت 24-رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۲۱ هزار و ۱۰۰ تن از هموطنان در ۲۲ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی در ۹ روز گذشته خبر داد.

مرتضی سلیمی با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی از روز ١٨ اردیبهشت تا ساعت ۶ صبح امروز ۲۷ اردبیهشت ماه گفت: هموطنان در ۲۲ استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، همدان و یزد متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به هموطنان ساکن در ۲۲۳ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی کردند، گفت: در مجموع به ۲۱ هزار و ۱۰۰ تن از هموطنان امدادرسانی شد. ۱۰۳۶ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند، ۱۰ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۶۵ تن به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی هلال احمر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه ۳۸۸ تیم عملیاتی متشکل از۱۵۷۶ امدادگر و نجاتگر نسبت به ارائه خدمات به هموطنان اقدام کردند، اظهارکرد: تخلیه آب از ۷۲۷ واحد مسکونی و رهاسازی ۷۳ دستگاه خودرو از سیلاب انجام شد و ۲۶۴دستگاه چادر،۶۷۴۰تخته پتو، ۵۰۰ تخته موکت، ۹۱۸۰ کیلوگرم نایلون،۲۷۵ شعله والور، ۲۹۰ ست شست‌وشو، ۱۱ هزار و ۸۰۰ قوطی انواع کنسروجات، ۱۲ هزار و ۷۰۰ هزار قرص نان، ۷۰۰ بطری آب معدنی، ۹۰۰ کیلوگرم خرما، ۲۹۳۰ کیلوگرم برنج، ۸۰۰ کیلوگرم روغن، یک هزار و یک هزار و ۹۴۰ کیلوگرم قند و شکر، ۱۷۶۰ کیلوگرم حبوبات، ۲۹۰۰ بسته بیسکوییت و ۱۵۰ کیلوگرم کشمش میان متاثران توزیع شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها