رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 354499

رئیس‌جمهور ونزوئلا: آماده‌ام به سبک کره شمالی، مذاکراتی با آمریکا انجام دهم/ ما موشک هسته‌ای نداریم اما مذاکره میکنیم!

ساعت24-آماده‌ام این مسئله با شراکت، احترام و گفت‌وگو حل شود و تهاجم آمریکا علیه کشور مستقل ما پایان یابد. ونزوئلا کشوری دموکراتیک است. با این وجود دولت من تسلیم تهدیدهای دونالد ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) که تحریم نفتی یا گزینه نظامی را بعید نمی‌داند، نخواهد شد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا خواستار گفت‌وگو با واشنگتن شبیه مذاکرات ایالات متحده با کره شمالی شد اما هشدار داد تسلیم تهدیدهای دونالد ترامپ نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا تاکید کرد: معتقدم گفت‌وگوها میان جمهوری دموکراتیک کره و دولت آمریکا بسیار مثبت است و می‌تواند الگویی برای تجدید روابط حسنه میان واشنگتن و کاراکاس نیز باشد.

با این وجود او خاطرنشان کرد: اختلافات میان کاخ سفید و ونزوئلا با جنس اختلافات میان آمریکا و کره شمالی تفاوت دارد، چرا که «ما موشک‌های هسته‌ای نداریم».

مادورو در آستانه انتخابات روز یکشنبه تاکید کرد: با این وجود مذاکرات با پیونگ یانگ می‌تواند الگویی باشد مبنی بر اینکه جهان به تحمل، گفت‌وگو و احترام به اختلافات نیاز دارند.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا از سوی اپوزیسیون این کشور تحریم شده است و اکثر جامعه بین‌المللی آن را غیرمشروع دانسته‌اند.

واشنگتن این رای گیری را نمایشی ساختگی برای نگهداشتن مادورو در قدرت دانسته و با هدف راندن رژیم مادورو به انزوای بیشتر کاراکاس را هدف تحریم‌های جدیدی قرار داده است.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سخنانش تاکید کرد: آماده‌ام این مسئله با شراکت، احترام و گفت‌وگو حل شود و تهاجم آمریکا علیه کشور مستقل ما پایان یابد. ونزوئلا کشوری دموکراتیک است. با این وجود دولت من تسلیم تهدیدهای دونالد ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) که تحریم نفتی یا گزینه نظامی را بعید نمی‌داند، نخواهد شد.

مادورو تاکید کرد: ونزوئلا تسلیم این امپراطوری نمی‌شود و از نظر ما لابی قدرتمند بانکداران سابق ونزوئلا که از تخاصم آمریکا علیه ونزوئلا حمایت می‌کند، محکوم است.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها