رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 356682

ماجرای محرومیت مادام العمر علی اکبری از کشتی در ماه عسل

ساعت 24- هشتمین برنامه ماه عسل سال ۹۷ با حضور امیر علی اکبری قهرمان سابق کشتی و فعلی بوکس و مبارزات آزاد جهان روی آنتن رفت.

ماه عسل آرم
style="text-align: justify;">مهمان برنامه هشتم ماه عسل علیا کبری قهرمان کشتی جهان بود.

او از برادران و خانواده گفت که در کنار هم به سختی کار می‌کردند و پس از مدتی او متوجه شد که نسبت به هم سالانش قوی‌تر است بنابراین برادرش او را در زمینه ورزش حمایت کرد تا رشته کشتی را ادامه دهد.

او زیر نظر پهلوان رضایی کار می‌کند و با تشخیص او در کشتی فرنگی ورزشش را ادامه می‌دهد.

این روند ادامه پیدا می‌کند تا این که قهرمان آسیا و جهان در بزرگسالان می‌شود، اما وضع مالی بدی داشت و با موتور بیست هزارتومانی رفت و آمد می‌کرد.

پس از مدتی قهرمان بزرگسالان آسیا و جهان می‌شود، اما وضع مالی او تغییری نمی‌کند. در ورزش کشتی کنار او بابک قربانی بود که پا به پای او بود و همه حریفان را ضربه فنی می‌کرد. نزدیکی این دو با هم باعث شد مدیران کشتی این دو را برای انتخابی در مقابل هم قرار دهند که اگر هر کدام خوب باشند در ۹۶ ادامه دهند. این رقابت باعث شد این دو دوپینگ کنند و با اقدام روسیه جواب دو پینگ گرفته شد و آن‌ها محروم شدند. علی اکبری دو سال محروم شد و در طی دو سال شرایط مالی به حدی بد بود که وقتی اذربایجان پیشنهاد داد او پذیرفت.

۴ ماه در آذربایجان بود، اما، چون عرق وطن داشت نتوانست بماند و وقتی چمن گلی از ایران با او تماس گرفت و پیشنهاد شروع دوباره او در کشتی را داد و او نیز با خوشحالی پذیرفت و به ایران بازگشت.

در ایران با حضور در تیم دانشجویان کشتی را شروع کرد و توانست دوم دانشجویان جهان شود. سپس وارد مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان شد و با کشتی‌هایی که گرفت فیکس تیم ملی شد.

در مسابقات جهانی با سه ضربه فنی به فینال رسید و در فینال ۴ بر ۱ کالایا را شکست داد و قهرمان سنگین وزن جان شد که تا ان زمان مدت‌ها بود ایران در این وزن مدال طلا نداشت.

علی اکبری پس از ۲۰ روز شادی از قهرمانی و در مراسمات قدردانی مختلف شرکت می‌کند، اما یک روز از سوی فدراسیون دعوت می‌شود که ساعت ۶ صبح در فدراسیون حاضر شود.

صبح در فدراسیون حاضر شد و رسول خادم به او اعلام کرد که تست دوپینگ تو مثبت اعلام شده است. او شوکه شد، به هم ریخت و اعلام کرد که من حتی غذا هم خودم تهیه کرده و می‌خورم. قرار شد فیلا ازمایش b. را بفرستند. پس از مدتی حکم فیلا امد و امیر علی اکبری مادام العمر از کشتی محروم شد.

او میگفت در آن روز‌ها نمی‌دانست چه کند. از خدا خواسته بود امتحانش کند، اما نمی‌دانست چرا این گونه امتحان کند. در این مدت تنها برادر و خواهر او کنارش بودند و همه از او دوری کردند.

علی اکبری اعلام کرد که شنیده بودم از برخی که می‌گفتند در کنار من کشتی گیر دیگری نیز دوپینگش اعلام شده بود، اما آن‌ها من را جلو انداخته اند تا آن مخفی بماند.

در ادامه برادر و خواهرش که همواره در کنارش بودند وارد استودیو شدند.

علی اکبری گفت که به فکر خلاف هم افتادم، اما یاد بابک قربانی افتادم که پس از محروم شدن به خلاف و زندانی شدن افتاد و در نهایت خودکشی کرد. او گفت که وقتی خبر فوت قربانی را شنید پاهایش سست شد.

او گفت که از شهرداری برای کار دعوت شد تا در خانه نماند و به کاری مشغول باشد. او در شهرداری مشغول بود تا این که از دوبی پیشنهاد حضور در مسابقات مبارزات آزاد رزمی به او شد.

در ادامه برنامه پدر و مادر و دوست او در استودیو حاضر شدند.

علی اکبری گفت: مبارزات آزاد از کشتی سخت‌تر است. یک جنگ تمام عیار است که بین المللی‌تر حرفه ای‌تر و افتخاراتش بیشتر است.

دوست او که مربی بوکس بود بیان کرد وقتی با علی اکبری آشنا شد یک سال بود در کشتی بود و استعداد ورزشی دارد. بعد از محروم شدن مادام العمر و پیشنهاد از دوبی از سعید حدادیان استخاره گرفت و او گفت که هر کاری که قرار است ادامه دهید خوب است و پیش بروید.

در ادامه پدر علی اکبری گفت: مسابقات پسرش را نگاه نمی‌کند، چون دلش را ندارد، اما مادرش به دیدار حضوری مسابقاتش می‌رود و دیگر نزدیک است مربی اش شود.

علی اکبری در جواب علیخانی که پرسید چرا در مسابقات با یا حیدر کرار در مبارزات وارد می‌شود گفت: من از کودکی عاشق امیرالمومنین بوده ام و امیدوارم همواره در زندگی همراهم باشد.

او در پایان گفت: اگر باز هم برگردم از خدا می‌خواهم امتحانم کند، چون شیرینی زندگی به همین سختی هاست.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها