رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 358443

عکس های سوخته در آتش فقر

ساعت 24-در طول بحران امریکا ،بخش مدیریت امنیت کشاورزی امریکا ، عکاسان ارتش را برای تهیه گزارش از سالهای سخت و فقر وتهیدستی ، خانه های ویران و از بین رفتن اخلاق و معنویات اعزام کرد.بیش از 160000 عکس گرفته شد اما بیش از نصفی از عکسها چاپ نشدند.

asd
an dir="RTL">

سرپرست گروه عکاسان "روی استریکر " اقتصاد دانی برجسته بود و عکاسی را فرا گرفته بود .استریکر پیش از اعزام عکاسان مطمئن شد آگاهی لازم از چگونگی عکسهای مورد نظر را به عکاسان داده است .وقتی عکاسان با فیلم های گرفته شده برگشتند ، استریکر و گروه ویرایشگر همراه ایشان با عکاسان رفتار بی رحمانه ای داشتند . عکسی که نظر گروه ویرایشگر را تامین نمی کرد با پانچ سوراخ می شد و تصویرسوراخ شده دیگر قابل استفاده نبود. این روش ویرایشگرها رسوایی را برای استریکر در نمایشگاه عکس به دنبال داشت .

یکی از عکاسان به نام "بن شهن " که همراه گروه عکاسان اعزامی بود ، گفت : "روی" در انتخاب عکسها کمی دیکتاتور بود و همه عکس های مرا خراب کرد او بعدها این کار را انجام نداد . وی با پانج فیلم عکسها را سوراخ می کرد . برخی عکسها واقعا با ارزش بودند .

ادوین روسکام یکی دیگر از عکاسان اعزامی گفت : سوراخ کردن فیلم عکسها توهین به من بود . مطمئنم بسیاری از عکسها که مخدوش می شد واقعا قابل توجه بودند و برای زنده ماندن راهی به جز سکوت نبود .

استریکر به طور روشن دلیل منهدم کردن عکسها را نمی گفت . بسیاری از عکسها به دلیل روش های عکاسی کم اهمییت مانند نداشتن چهار پایه عکاسی

یا عدم تمرکز بر موضوع مخدوش می شدند. استریکر بسیاری از عکسها را به دلیل زاید بودن سوراخ می کرد . برخی از عکسها را به دلیل عدم انتقال حقیقت اقتصاد اجتماعی سانسور می کرد یا عدم هماهنگی اجتماعی آن زمان را دلیل انهدام عکسها بیان می کرد مثلا عکسهایی انتخاب می شدند که مردم سیاه پوست را به عنوان افراد موفق در طبقه اجتماعی آنها نشان می داد ، یاعکس رنج کشیدن مردم در وضعیت بسیار بد رکود، این قبیل عکسها انتخاب و سوراخ می شدند .

از آنجا که عکسها دیجیتالی بود ، هزاران عکس منهدم شده بوسیله مدیریت امنیت کشاورزی در آرشیو کتابخانه مجلس نگهداری می شدند . در حال حاضر مجموعه این عکسها که" فیلم های از بین رفته "نام گرفته اند در نمایشگاه وایتچپل (Whitechapel )در لندن در معرض نمایش است و این نمایشگاه تا 6 شهریور 2018 برگزار می باشد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها