رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 361869

ترامپ و اون حالا به آینده می اندیشند

باسند جامع و تضمین امنیتی رو به سوی خانه

ساعت24-سرانجام لحظه تاریخیِ دیدار دو دشمن دیرینه فرا رسید. رهبران دو کشور ایالات متحده آمریکا و کره شمالی ساعت ۹ بامداد سه‌شنبه به وقت محلی در جزیره سنتوزای سنگاپور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

خبر456
این دیدار پس از مذاکرات فشرده و طولانی مدت نمایندگان دو کشور ممکن شد. کیم جونگ اون و دونالد ترامپ پس از ادای جملاتی کوتاه مقابل خبرنگاران، پشت درهای بسته و تنها با حضور مترجمان گفتگو کردندترامپ و اون چه چیزی امضاکردند؟ البته این پرسش بسیار با اهمیتی است اما دربرابر کل رخداد هیجان انگیز ی که شاید ریشه دشمنی در بخش قابل اعتنایی از جهان را خشک کند و یک ملت ستم کشیده را پس از دهه ها به آغوش جهان برگرداند کمتر اهمیت دارد. رهبران آمریکا و کره شمالی هرکدام می توانند به آینده ای بیندیشند که به شهروندان خود توضیح می دهند که چرا برنده شده اند. .
تضمین امنیتی ترامپ
درحالی که برخی از مفاد تفاهم نامه وسند جامع میان ترامپ و اون به مرور آشکار می شود ادر عین حال خبرگزاری فرانسه می‌نویسد دو رئیس جمهوری یک تفاهم‌نامه «امنیتی» را امضا کرده‌اند و مطابق متن امضا شده دونالد ترامپ به کره شمالی «تضمین‌های امنیتی» داده است.
تکمیل خلع سلاح هسته‌ای
کم کم مواردی از سند مشترک امضا شده به خبرگزاری‌ها درز می‌کند. خبرگزاری فرانسه گزارش داده که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی "متعهد به ادامه خلع سلاح هسته‌ای" شده است.دونالد ترامپ و کیم جونگ اون بعد از امضای سندی که آن را "جامع" و "تاریخی" خوانده‌اند.تا پیش از این عده‌ای تصور می‌کردند که ممکن است هر لحظه این دیدار بهم بخورد یا دو طرف به نتیجه مشترکی نرسند.
4مورد از سند
لورا بیکر خبرنگار بی‌بی‌سی به چهار مورد از موارد سند مشترک کره شمالی و آمریکا دست یافته است:
1 - ایالات متحده آمریکا و کره شمالی متعهد شده‌اند که روابط تازه‌ای را بنا کنند که اساس آن تمایل مردم دو کشور بر صلح و رفاه است
2 - آمریکا و کره شمالی تلاش مشترک خواهند کرد که صلح پایدار در شبه‌جزیره کره ایجاد شود
3- -بر اساس توافق ۲۹ آوریل کره شمالی که در آن بخشی از تاسیسات هسته‌ای خود را تخریب کرد، کره شمالی متعهد شده که خلع سلاح هسته‌ای را ادامه دهد
4 - آمریکا و کره شمالی متعهد می‌شوند که بقایای سربازان کشته یا مفقود شده جنگ را شناسایی کرده و به کشورشان بازگردانند
پذیرش سلاح هسته‌ای
ساعتی بعد از امضای یک «سند مشترک» توسط رهبران آمریکا و کره شمالی، نخستین جزئیات این سند از پذیرش خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی توسط «کیم جونگ اون» خبر می‌دهد.خبرگزاری فرانسه و اسوشیتدپرس تایید کرده اند که آقای کیم متعهد به خلع سلاح هسته‌ای شده است.رئیس جمهوری آمریکا در حین امضای سند گفته بود که خلع سلاح هسته‌ای «خیلی زود» شروع می شود. آمریکا خواستار خلع سلاح است و گفته تا از حسن نیت کره شمالی مطمئن نشود، تحریم های سنگین علیه این کشور را بر نمی دارد.خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد براساس توافق رهبران دو کشور، مذاکرات به ریاست وزیر خارجه آمریکا و یک مقام ارشد کره شمالی ادامه خواهد یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها