رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364435

وزیر اطلاعات: ملت ایران از دشمن هراسی ندارد

ساعت 24- وزیر اطلاعات گفت: ملت ایران اسلامی با فرهنگ شهادت زندگی می کند و از دشمن و تهدیدهای او هراسی ندارد.

وزیر+اطلاعات.jpg
style="text-align:justify">به گزارش حجت الاسلام سید محمود علوی عصر پنجشنبه در اولین مراسم سالگرد شهید حسن عشوری در روستای ماچیان شهرستان رودسر افزود: تا گلبرگ سرخ لاله ها در کوچه های شهر ما بوی شهادت می دهد، گرد ذلت بر چهره ملت ما نمی نشیند.

وی با یادآوری این گفته امام راحل عظیم الشأن که ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، این سخنان پیر روشن ضمیر جماران را ریشه در آموزه های قرآنی و روایت های ائمه معصومین (ع) عنوان و خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام، نگاه انسان به مسئله مرگ را تغییر داد چراکه طبق این باور، مرگ بمعنای نابودی نیست بلکه انسان به سرای جاودانه دیگری بعد از این دنیای فانی می رود.
حجت الاسلام علوی با شرافت ترین و بهترین مرگ در دین مبین اسلام را کشته شدن در راه خدا ذکر و اضافه کرد: وقتی ملتی از مرگ نمی ترسد، از کشته شدن در راه خدا استقبال می کند و بهترین مرگ را شهادت می داند؛ از دیکتاتورها، مستبدها و جهانخوارها نیز هراسی ندارد.
وی ادامه داد: این ملت، دشمن را خلع سلاح می کند و عزت او تضمین شده؛ مردم ایران اسلامی نیز از تهدید ابرقدرت ها نمی ترسند و گام در راه رضایت الهی می نهند.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه ملت ایران اسلامی با فرهنگ شهادت زندگی می کند، گفت: اسلام به ما آموخته که ذلت واقعی، زندگی زیر سلطه دشمن است.
وی با اشاره به شهادت شهید عشوری افزود: این عزیز که پیکر پاکش در خاک آرمیده، سربلند و عزتمند است زیرا زیر بار ذلت دشمن نرفت و ملت ایران نیز برای آنکه سربلند باشد، باید یاد شهدا را گرامی بدارد.
حجت الاسلام علوی حضور اقشار مختلف مردم در نخستین سالگرد شهادت شهید عشوری را باشکوه توصیف و تصریح کرد: این حضور، نشانه عزت است و ملت ایران تحت تدابیر رهبر معظم انقلاب، تسلیم ذلت نمی شود.
وی تاکید کرد: امروز باید فرهنگ شهادت را پاس بداریم و راه شهدای والامقام را ادامه دهیم چراکه با فرهنگ شهادت، ذلت از جامعه رخت بر می بندد و ملت، به عزت می رسد.
شهید حسن عشوری شهید گیلانی مدافع امنیت کشور است که خردادماه سال گذشته در مبارزه با گروهک‌ های تکفیری و تروریستی در چابهار استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها