رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364682

طبیعت شگفت انگیز ساخت بشر

ساعت 24-در جورجیا از ایالت امریکا ، تقریبا 250 هزار متر مانده به جنوب غرب آتلانتا ، شبکه از دره ها و دره های کوچک متراکم وجود دارد که "کنیون گراند لیتل "نامیده می شوند . و یکی از هفت عجایب شگفت انگیز جورجیا است با این تفاوت که اصلا طبیعی نیست . این دره های شگفت انگیز بوسیله میلونها سال به وسیله یک رودخانه ایجاد نشده است بلکه در کمتر از یک قرن بوسیله آب باران که از زمین های کشاورزی جاری شده بوجود آمده است

عجایب جورجیا
dir="RTL">در دهه 1800 به دلیل عمل کرد ضعیف کشاورزی این دره در سراسر کشور بخصوص در جنوب شکل گرفت .در روزهای اولیه کشاورزی ، زمین ارزان ، نامحدود و قابل کشت بود . جنگل طبیعی همه جا راپوشانده بود و زمین قابل کاشت بود و هیچ اقدامی برای جلوگیری از فرسایش خاک انجام نشد و همین سبب از بین رفتن خاک شد. دره های کوچک شکل گرفت و به سرعت عمیق تر و گسترده تر شدند وتا سال 1850 عمق این دره ها به یک تا بیش از یک ونیم متر رسید .با زیاد شدن این شیارهای کوچک میزان فرسایش افزایش یافت . و امروزه عمق برخی از این دره ها به 45 متر می رسد .

این دره شگفت انگیز گنجینه ای برای زمین شناسان و همچنین بازدیدکنندگان است . فرسایش بین دیواره ها چندین میلیون سال بوسیله زمین شناسان گزارش شده است ورسوب موادمعدنی رنگ های متنوع را بوجود آورده است .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها