رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 365889

تهدید به آبروریزی بعد از پاسخ منفی به درخواست بیشرمانه !

ساعت24 -رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: فردی که در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به آبروریزی و تهدید دختران جوان در سطح شهرستان مینمود، شناسایی و دستگیر شد.

پلیس‌ فتا
div>

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم کارآگاه اکبر نصرتی در تشریح این خبر گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به آبروریزی و تهدید آنان نموده است، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسیهای فنی و پلیسی خاص مشخص گردید که متهم مورد نظر این پرونده ها یک نفر بوده که با ایجاد صفحاتی در شبکه اجتماعی تلگرام با دختران جوان آشنا شده و با جلب اعتماد آنان اقدام به درخواست دوستی می نمود که در صورت عدم قبولی خواسته های وی اقدام به تهدید و آبروریزی آنان می نمود.

سرهنگ نصرتی ادامه داد: در روند رسیدگی به پرونده متهم مورد نظر با اقدامات فنی و پلیسی خاص شناسایی و به این پلیس دلالت داده شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: در تحقیقات بعمل آمده از متهم و با مشاهده مستندات پرونده لب به اعتراف گشوده و اعلام داشت که بنده جهت دوستی با آنها آشنا می شدم در صورت رد درخواست های بنده اقدام به توهین و تهدید آنان مینمودم.

وی ادامه داد: مستندات پرونده به همراه متهم مورد نظر جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

سرهنگ دوم کارآگاه نصرتی گفت: مطابق ماده 17 قانون جرایم رایانه ای، هر گونه مزاحمت و هتک حیثیت برای دیگران در فضای مجازی جرم تلقی شده و برابر قانون، مجازات حبس و جزای نقدی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر کاربران با هویتی غیر از هویت واقعی خود در فضای مجازی فعالیت می کنند به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان در فضای مجازی فریب افراد ناشناس را نخورده و رابطه دوستی با آنان برقرار ننمایید، زیرا اینگونه دوستی ها مقدمه ای برای تهدید و کلاهبرداری می باشند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir را پل ارتباطی میان شهروندان دانست و از آنان خواست در صورت مواجهه با هر گونه مشکلی در خصوص فضای مجازی آن را از این طریق به پلیس اعلام دارند.

منبع:نوداد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها