رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 366179

موزه های استانبول و کو آلالامپور

رپورتاژ / علاوه بر مسجد ، کلیسا و کاخ هایی که امروزه در استانبول به عنوان موزه برای بازدید عموم باز هستند و هریک بخش کوچکی از تاریخ شهر را در دوره های مختلف به نمایش می گذارند ، استانبول دارای موزه های بسیار دیگری نیز است .

پیش از این دیدنی های تاریخی استانبول نظیر مسجد ، کلیسا و کاخ ها را معرفی کردیم و دیدید که اکثر آن ها امروزه به موزه تبدیل شده اند . اما استانبول علاوه بر کاخ ها ، کلیساها و مساجدی مانند ایاصوفیه ، کاخ توپقاپی ، کلیسای کورا و... موزه های بسیار دیگری نیز دارد که از مهمترین آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

موزه موزائیک :

این موزه نیز در گذشته به کاخ اعظم معروف بوده است .

کاخ اعظم در قرن 4 میلادی در مرکز شهر ساخته شد و دو قرن بعد نیز مورد بازسازی قرار گرفت . این کاخ یک دوره براثر زلزله ویران گشت و نهایتا در سال 1953 بعد از اکتشافات چندساله باستان شناسی مجددا بازگشایی شد .

امروزه از ساختمان این کاخ جهت برپا کردن موزه بزرگ موزائیک و نمایش موزائیک های مختلف دوره بیزانس و مهم ترین موزائیک های دوره رومی استفاده می شود .

موزه پرا (Pera Museum) :

این موزه از دو بخش دائمی و موقت تشکیل شده است و همچنین میزبان نمایشگاه های موقت بین المللی و کشوری می باشد .

برای بازدید از این موزه می توانید سه شنبه تا شنبه ، از ساعت 10 تا 19 و یکشنبه ها از ساعت 12 تا 18 اقدام نمایید .در مورد تور استانبول بیشتر بخوانید.

بازدید از موزه پرا در جمعه ها ، ساعت 18 تا 22 رایگان است .

موزه هنرهای معاصر ( Istanbul Modern Art Museum) :

این موزه که در سال 2004 تاسیس شده است ، نخستین موزه هنر در ترکیه محسوب می شود .

این موزه فضایی حدود 8 هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است و در دوطبقه مجموعه ها ، نمایشگاه ها ، آثار مستند به روز و جدید را در معرض دید عموم قرار می دهد .

زمان بازدید :

شنبه ، یکشنبه ، چهارشنبه ، جمعه از ساعت 10 تا 18

سه شنبه و پنج شنبه از ساعت 10 تا 20

موزه ساکیپ سابانجی (Sakip Sabanci Museum) :

موزه ساکیپ سابانجی در جنوب شرقی پارک معروف امیرگان قرار دارد . این موزه مجموعه ای خصوصی است که آثاری مانند خوشنویسی ، نقاشی ، مستند و مذهبی را به نمایش می گذارد .

این موزه میزبان رویدادهای فرهنگی آخر هفته ها ، نمایشگاه های موقت داخلی و خارجی نیز است .

ساعات بازدید :

سه شنبه ، پنج شنبه ، شنبه و یکشنبه از ساعت 10 تا 18

یکشنبه ها از ساعت 10 تا 20

این موزه دوشنبه ها تعطیل بوده و جمعه ها در ساعات 18 تا 22 نیز رایگان است .

موزه تاریخ علم و فناوری در اسلام ( Istanbul Museum of the History of Science and Technology in Islam) :

این موزه شامل ابزار علمی دانشمندان از قرن 9 تا 16 میلادی است .

تمامی ابزار این موزه از روی نقاشی و توضیحات ، در دانشگاه مونیخ بازسازی شده اند .

ساعات بازدید از این موزه ، 9 تا 18:30 در تابستان و 9 تا 16:30 در زمستان است ، گردشگران می توانند بازدید از این موزه ، پارک گلخانه و کاخ توپقاپی را به دلیل نزدیک بودن این سه مرکز به یکدیگر ، در یک روز قرار دهند .

موزه هنرهای اسلامی و ترکی(Turkish and Islamic Arts Museum) :

این موزه در گذشته به کاخ ابراهیم پاشا معوف بوده است .

در حال حاضر موزه هنرهای اسلامی و ترکی ، مجموعه کاملی از نمونه های خطاطی و خوشنویسی ، قالیچه ها ، کاشی ها و... را به صورت بخش های جداگانه براساس دوره و تاریخ برای بازدید در اختیار عموم قرار می دهد .

زمان بازدید :

همه روزه بغیر از دوشنبه ها ، از ساعت 9 تا 16:30

دیگر موزه های استانبول که دارای ارزش گردشگری هستند از این قرار می باشند :

روملی حصاری ( نمایش میراث تاریخی ترکیه )

موزه شهر ( حاوی اسناد تاریخی مربوط به استانبول ، از زمان فتح توسط عثمانی ها تا کنون می باشد )

موزه کارخانه راحمی کوچ ( این موزه روند توسعه صنعتی را به نمایش گذاشته است )

موزه کارتون و کاریکاتور ( این موزه در مدرسه غضنفر آقا ساخته شده است )

چینعلی کوشک ( موزه سرامیک بوده و شامل کاشی ها و سفال های قرن 16 میلادی ، مربوط به دوران سلجوقیان و عثمانی ها است )

موزه فرشهای ترکیه ( شامل انواع فرش ، گلیم و عتیقه می باشد که از مناطق مختلف ترکیه جمع آوری شده اند. )

موزه نظامی ( این موزه شامل آلبوم های متنوع و غنی همچنین انواع سلاح های گرم ، پرچم و اونیفورم ها ، نشان و مدال های نظامی همچنین سایر آثار یک هزار ساله متعلق به دولت های ترک ، اسلامی و سایر دولت های اروپایی است. )

موزه صنایع هوائی ( بازدید از این موزه ، پیشرفت ترکیه را در صنعت هوایی به نمایش می گذارد. )

موزه های دیدنی شهر کوالالامپور

موزه ها همواره یکی از بهترین مکان ها برای آشنایی با تاریخ فرهنگ و تمدن هر کشور به شمار می روند.

در این مطلب تعدادی از برترین موزه های شهر کوالالامپور را به شما معرفی میکنیم که میتوانند اطلاعات جالب و ارزشمندی را در زمینه تاریخ, فرهنگ و تمدن کشور مالزی در اختیار شما قرار دهند.

۱.موزه نیروی هوایی سلطنتی مالزی


موزه نیروی هوایی سلطنتی مالزی (RMAF) موزه ای مهم در زمینه تاریخ حمل و نقل هوایی این کشور بشمار میرود. این موزه در محل پایگاه هوایی کوالالامپور، یکی از قدیمی ترین پایگاه ها درمالزی قرار دارد که در سال ۱۹۶۰به نیروی هوایی سلطنتی واگذار شده است.



۲.موزه مخابرات کوالالامپور


موزه ارتباطات و مخابرات کوالالامپور اولین موزه تعاملی مالزی است که در آن وقایع مهم در تاریخچه مخابرات این کشور به ترتیب زمانی به تصویر کشیده شده اند. این موزه دارای گنجینه ای بزرگ و نفیس از یافته ها و آثار تاریخی ارزشمندی است که با توضیحات کامل در قالب ۵ گالری تفسیم بندی شده اند .در مورد تور گرجستان بیشتر بخوانید.


۳.موزه پول بانک مرکزی


موزه پول در داخل ساختمان بانک مرکزی در کوالالامپور قرار دارد و بازدید کنندگان را با تاریخچه شیوه معاملات پولی و مراحل تکاملی آن آشنا می کند. در این موزه می توانید ببینید که در عهد باستان و پیش از اختراع پول مردم چگونه معاملات و داد و ستد خود را صورت می داده اند.


۴.موزه هنرهای اسلامی مالزی


این موزه یکی ازاولین و بزرگترین موزه های آثارهنری اسلامی در جنوب شرق آسیا است که در سال ۱۹۹۸ افتتاح شده است. این موزه برجسته با بیش از هشت هزاراثرهنری دارای یکی از برترین گنجینه های هنرهای تزئینی اسلامی در دنیا است.



۵.موزه ملی مالزی


یکی ازمعروفترین و بزرگترین موزه های مالزی, موزه ملی شهر کوالالامپور است که گنجینه ای غنی از میراث فرهنگی و تاریخی این کشور بشمار می رود. این موزه به شکل ساختمانی مجلل به سبک Rumah Gadang ساخته شده است بدین معنی که سقف آن مخروطی شکل ونوک تیز می باشد و نمای آن آمیزه ای از معماری سنتی مالایی و ویژگی های مدرن است.مطالب بیشتر در مورد سایر تور لحظه آخری را در سایت سفر باتو بخوانید.


۶. موزه مجسمه های مومی فرش قرمز


یکی از موزه های جالب ودیدنی که در چند سال اخیر در شاه عالم و در مجموعه تفریحی I-City افتتاح شده است موزه مجسمه های مومی مشاهیر بزرگ جهان می باشد. موزه فرش قرمز اولین موزه مشاهیر شبیه موزه مادام توسو فرانسه است که در مالزی افتتاح شده و این فرصت را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد تا مجسمه های مومی افراد مشهور و برجسته جهان را از نزدیک ببینند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها