رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 367964

تمامی ملوانان این کشتی در یک لحظه یخ زدند!

ساعت 24-داستان های ترسناک و دلهره آور، طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند. داستان هایی که خیلی از آن ها واقعا اتفاق افتاده اند و بسیاری نیز رنگ و بوی افسانه دارند. موجودات عجیب و غریب، غول های افسانه ای و روح، معمولا بخش جدایی ناپذیری از این داستان ها هستند. اگر از کسانی هستید که به این نوع داستان ها علاقه دارید، داستان کشتی اکتاویوس برایتان جذاب خواهد بود.

6
div>

قصه ها و داستان های وحشتناک، برای برخی از افراد همانند غذا برای بدنشان می ماند! آن ها معتاد اینگونه قصه ها شده اند و همواره در جستجوی اینگونه داستان ها یا فیلم های سینمایی می گردند. داستان کشتی اکتاویوس برای این افراد بسیار جذاب است. داستان اکتاویوس، شامل ناپدید شدن های مرموز، یک کاپیتان، جسدی یخ زده که هنوز بر روی صندلی اش نشسته و البته خدمه های کشتی است که چنین سرنوشتی خواهند داشت. برخی ها می گویند که این یک افسانه نیست و واقعا اتفاق افتاده است. ۱۱ اکتبر سال ۱۷۷۵ میلادی بود که کشتی هرالد به یک قایق بزرگ عجیب و غریب برخورد کرد.

داستان عجیب کشتی اکتاویوس

خدمه کشتی بزرگ هرالد، گمان کردند که این قایق به خاطر شرایط نامساعد آب و هوایی و به طور ناخواسته به کشتی آن ها برخورد کرده است و به همین دلیل تصمیم گرفتند تا از نزدیک آن را مورد بررسی قرار دهند. آن ها به کنار اکتاویوس عجیب و غریب آمدند و متوجه شدند که چرا هیچ تحرکی بر روی عرشه این کشتی مشاهده نمی شد. برای این که ما هم داستان کشتی اکتاویوس را بفهمیم، باید به سال ۱۷۶۱ و زمانی که سفر این کشتی آغاز شد برویم. یعنی درست ۱۴ سال قبل از کشف آن توسط کشتی هرالد.

این کشتی با ۲۸ ملوان ماهر، سفر خودش را از بندر لندن به سمت کشور بزرگ چین آغاز کرده بود. دوباره به سال ۱۷۷۵ و زمان کشتی هرالد باز می گردیم. خدمه هرالد کمی ترسیده بودند ولی تصمیم گرفتند تا به داخل کشتی بروند. در زیر عرشه کشتی، منظره ای وحشتناک پیش چشمانشان ظاهر شد. آن ها ۲۸ ملوان یخ زده و بی حرکت را در حالی که بدنشان به رنگ آبی درآمده بود، پیدا کردند. تمامی خدمه از ترس به خود می لرزیدند، ولی با این حال تصمیم گرفتند به دفتر کاپیتان کشتی بروند. هنگامی که خدمه هرالد به اتاق کاپیتان اکتاویوس رسیدند، جنازه او را نیز به طور یخ زده پشت میز کارش پیدا کردند.

نکته بسیار عجیب داستان کشتی اکتاویوس این است که کاپیتان این کشتی هنوز هم خودکارش را در دست نگه داشته بود، این نشان می داد که آن ها خیلی سریع و در یک لحظه منجمد شده اند! خدمه هرالد در گزارشاتشان آورده اند که انگار این جسدها مدل هایی در یک موزه هنری در لندن بودند!

ملوان یخ زده اوکتاویوس

هنگامی که کشتی اکتاویوس سفر خود را در سال ۱۷۶۱ آغاز کرد، کاپیتان به دقت تاریخ عزیمتشان را در خاطراتش نوشت. این سند، ۱۴ سال بعد در کشوی میز کار او پیدا شد، در حالی که آخرین تاریخ نوشته به سال ۱۷۶۲ باز می گشت. چه بر سر ۱۳ فاصله بین سال های ۱۷۶۲ و ۱۷۷۵ آمده است؟!

خدمه کشتی هرالد، با ترس از اینکه در یک کشتی ارواح هستند، سریعا اکتاویوس را ترک کردند و به نزدیکی کشتی خود باز گشتند. به عقیده کسانی که فکر می کنند این داستان واقعی است، به خاطر اشتباه کاپیتان تمامی خدمه محکوم به یخ زدن و مرگ شده بودند. با توجه به این نسخه از داستان، کاپیتان اکتاویوس تصمیم به انجام کاری غیر ممکن می گیرد. او تصمیم می گیرد تا از گذرگاه مشهور و بدنام شمال غربی که هیچ کس از آن عبور نمی کند، گذر کند و به خاطر همین تصمیم است که او تمامی ملوانان این کشتی را به کام مرگ فرو می کشد. اما با توجه به اینکه این داستان حدود ۲۵۰ سال قبل گفته شده، احتمالا ایرادات و خطاهای تاریخی بسیاری در آن وجود دارد و بخش هایی از آن هم تحریف شده است. دو قرن و نیم برای گفتن یک داستان واقعی زمان بسیار زیادی است. احتمالا در طول تاریخ تغییراتی در این داستان ایجاد شده و با اغراق بخش هایی از آن سعی در زیباتر کردن آن برای مخاطبان کرده اند.

داستان ترسناک کشتی اکتاویوس

بر اساس یک نسخه دیگر از داستان کشتی اکتاویوس این کشتی حدود دو ماه و نیم به یک کوه یخ بزرگ چسبیده بود و به همین دلیل است که تمامی افراد آن یخ زدند و از بین رفتند. اما این ورژن از داستان، توضیح نمی دهد که چرا کاپیتان کشتی هنوز پشت میزش نشسته بود و حتی خودکارش را بر دست داشت. علاوه بر این، افسانه های زیادی هم وجود دارند که می گویند اکتاویوس موفق شد از گذرگاه شمال غربی عبور کند ولی پس از آن به یک کشتی ارواح تبدیل شد. به هر حال، حدود یک قرن بعد از پیدا شدن کشتی اکتاویوس کشتی دیگری تلاش کرد تا از این گذرگاه به سلامت عبور کند و البته در این راه به موفقیت دست یافت.

داستان اکتاویوس

در هر صورت، داستان کشتی اکتاویوس پس از گذشت صدها سال، هنوز هم یکی از داستان های مشهور ترسناک در دنیاست و امروزه به یک داستان افسانه ای تبدیل شده است. بسیاری از افرادی که این داستان را می شوند، درباره آن شروع به تحقیق می کنند و می خواهند تا از رمز و رازهای این داستان عجیب و غریب سر در بیاورند. آن ها می خواهند بدانند که واقعا چه بر سر کشتی اکتاویوس آمده و این کشتی در حال حاضر در کجا قرار دارد. سوالاتی که تاکنون بی پاسخ باقی مانده اند. شاید عجیب ترین سوال درباره این کشتی این باشد که چطور ممکن است ۲۸ ملوان و کاپیتانشان در یک لحظه یخ بزنند؟! در رابطه با داستان کشتی حیرت انگیز اکتاویوس، حتی بازی های رایانه ای مشهوری هم ساخته اند که با یک سرچ سریع در اینترنت می توانید از نام و سال ساخت آن ها آگاه شوید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها